• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Correctie vw polo zwart metalic

Boempatat_

Detailing trainee
30 mrt 2017
39
40
32
Maldegem (BE)
Hallo iedereen

Ben begonnen met het polijsten van onze polo uit 2005, hij is een zwart metalic. Er zaten behoorlijk wat krassen in en het merendeel is er reeds uit, maar enkele krasjes krijg ik niet weggewerkt.
Ik maak gebruik van de DAP900 V3 met de Monello Raffini producten en de zwaarste combo die ik dus heb is de gele pad met de Veloce. Na elke 2-3 hits neem ik een andere pad of was ik de gebruikte uit, volgens mij gebruik ik ook de juiste techniek, maar dat kunnen jullie natuurlijk niet zien uit een tekst ;)
Nu is mijn vraag, zou ik een zwaardere combo nodig hebben? Zoja, welke kunnen jullie me aanraden?
Of ligt het toch aan de techniek en moet ik met deze combo toch het gewenste resultaat bekomen?

Alvast bedankt!
Thomas
 
Hey Boem... Patat... Boempatat!

Het vermoeden mag zijn dat je een harde lak hebt. Dus het kan inderdaad zijn dat je meerdere hits nodig hebt met de combi "Veloce op Geel".

Zonder meteen naar andere producten en pads te grijpen, kan je ook de overgebleven krassen lokaal aanpakken. Ideaal zou zijn als je de DAP met kleine plate + pad gebruikt, maar met de 'normale' 5,5" kan het ook.

Simpel gezegd; Harde lak, dus diepere defecten moet je raken door dieper te gaan. Dus, lokaal nog wat hits proberen.



Greeetz
 
No problemo! ;)

Nog even een dingetje; Het is wat verraderlijk, maar ga niet loos op de overbleven krassen. Soms is get gewoon té diep en moet je afwegen of je de kras tóch weg wilt hebben ondanks je dan een stuk meer blanke lak moet verwijderen of dat je het iets beter maakt en accepteerd. :)


Succes!
 
Precies wat Q. zegt.
Ik gebruik zelf nog 1 stapje zwaarder op mijn Passat. Paarse wollen pad.

Polijsttabel Monello.jpg





Hey Boem... Patat... Boempatat!

Patrick, alsjeblieft. Geen patat meer.....
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Blade
Een beetje laat met t antwoord, maar heb pas deze week verder kunnen doen ;)

No problemo! ;)

Nog even een dingetje; Het is wat verraderlijk, maar ga niet loos op de overbleven krassen. Soms is get gewoon té diep en moet je afwegen of je de kras tóch weg wilt hebben ondanks je dan een stuk meer blanke lak moet verwijderen of dat je het iets beter maakt en accepteerd. :)


Succes!

Ben inderdaad gegaan tot het acceptabeler maken van de krassen, heb een laagje black hole aangebracht en een laag natty's wax en zag er zo wel goed genoeg uit :)

Precies wat Q. zegt.
Ik gebruik zelf nog 1 stapje zwaarder op mijn Passat. Paarse wollen pad.

Bekijk bijlage 95049






Patrick, alsjeblieft. Geen patat meer.....

Paarse wollen pad heb ik niet, bestel bij de volgende bestellen eentje van 5,5" en een kleinere bij. Past deze: https://www.carclean.com/nl/product...Wool_4_25_inch_Cutting_Pad_101179?o=srwool pa op de kleinere backingplate van de DAP900?

Bedankt voor je plaatje ook! heb dat even afgedrukt :innocent: