Zaterdag was ingepland voor een zilvergrijze amerikanse sportwagen namelijk een V8 corvette van inmiddels 15 jaren oud.
Zoals gebruikelijk een paar foto’s vooraf gemaakt
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Omdat de auto nogal een doffe uitstraling had en heel ruw aanvoelde, besloten om de bolide eerst in de foam te zetten.
hoewelde foam brak heel veel vuil afbrak de auto alsnog gewassen met de gold class shampo van meguiars en daarna de 8 cilinders naar binnen gereden om de klei op de lak los te laten.
De dreiging van regen was steeds aanwezig, dus de loods was weer zeer welkom.
De lak voelde nog steeds er stroef en ruw aan, na een klein stukje kleien bleek dat er behoorlijk wat vervuiling achtergebleven was op de lak
Deze vervuiling zat op heel de auto..
Na het kleien kwam er al glans terug en was het heel lastig om de swirls en krasjes vast te leggen.
De auto had hier en daar wat onherstelbare schade (behalve voor de spuiter) en de neus was vergeven van steenslag.
Tijdens het maken van de testspot kwam ik er meteen achter dat de lak er een was van het harde soort. Mezzo op wit deed niets, forza op oranje ook niet, en forza op wol en de rotary bracht maar een beetje. Op enkele plaatsen moesten er meerdere hits aan te pas komen om de lak te corrigeren, maar als je dan eenmaal een correctie bereikt had dan liet de lak dat in alle toonaarden blijken.
De welvingen van de motorkap lijkt een blinkende golvende zee
Terwijl ik met de lak aan het stoeien was, heeft mijn zoon tommy zich gestort op de uitlaten van dit race-monster, gewapend met fijne staalwol en de mothers metal polish.
Hier een tussenstap waarbij de eerste uitlaat nog niet behandelt is
Hoewel we flinke vorderingen maakte, tikte ook het klokje gestaag verder en de vele hits maakte het een zware detail en had ik verder weinig tijd om foto’s te maken.
De velgen waren behandelt met de wheel brightener van meguiars en Tommy heeft de velgen ook nog met klei gereinigd. Daarna nog licht gepolijst met finale.
Na de wol een meguiars foam pad gebruikt voorzien van M205 op de rotary en daarna op de dap de groene lake country pad geplaatst voorzien van dodo’s lime prime.
Wat een heerlijk spul dat de lak mooi reinigde en de laatste polijst oneffenheden wegwerkte.
De lak voorzien van de collinite 476 double coat mat dit als resultaat
Van tommy moets ik vragen om goed op de uitlaten te letten
That’s all folks!!!
Zoals gebruikelijk een paar foto’s vooraf gemaakt
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Omdat de auto nogal een doffe uitstraling had en heel ruw aanvoelde, besloten om de bolide eerst in de foam te zetten.
hoewelde foam brak heel veel vuil afbrak de auto alsnog gewassen met de gold class shampo van meguiars en daarna de 8 cilinders naar binnen gereden om de klei op de lak los te laten.
De dreiging van regen was steeds aanwezig, dus de loods was weer zeer welkom.
De lak voelde nog steeds er stroef en ruw aan, na een klein stukje kleien bleek dat er behoorlijk wat vervuiling achtergebleven was op de lak
Deze vervuiling zat op heel de auto..
Na het kleien kwam er al glans terug en was het heel lastig om de swirls en krasjes vast te leggen.
De auto had hier en daar wat onherstelbare schade (behalve voor de spuiter) en de neus was vergeven van steenslag.
Tijdens het maken van de testspot kwam ik er meteen achter dat de lak er een was van het harde soort. Mezzo op wit deed niets, forza op oranje ook niet, en forza op wol en de rotary bracht maar een beetje. Op enkele plaatsen moesten er meerdere hits aan te pas komen om de lak te corrigeren, maar als je dan eenmaal een correctie bereikt had dan liet de lak dat in alle toonaarden blijken.
De welvingen van de motorkap lijkt een blinkende golvende zee
Terwijl ik met de lak aan het stoeien was, heeft mijn zoon tommy zich gestort op de uitlaten van dit race-monster, gewapend met fijne staalwol en de mothers metal polish.
Hier een tussenstap waarbij de eerste uitlaat nog niet behandelt is
Hoewel we flinke vorderingen maakte, tikte ook het klokje gestaag verder en de vele hits maakte het een zware detail en had ik verder weinig tijd om foto’s te maken.
De velgen waren behandelt met de wheel brightener van meguiars en Tommy heeft de velgen ook nog met klei gereinigd. Daarna nog licht gepolijst met finale.
Na de wol een meguiars foam pad gebruikt voorzien van M205 op de rotary en daarna op de dap de groene lake country pad geplaatst voorzien van dodo’s lime prime.
Wat een heerlijk spul dat de lak mooi reinigde en de laatste polijst oneffenheden wegwerkte.
De lak voorzien van de collinite 476 double coat mat dit als resultaat
Van tommy moets ik vragen om goed op de uitlaten te letten
That’s all folks!!!