• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cquartz uk 3.0 over WaxOyl GlazeGuard heen?

Chicco_Himself

Detailing addict
25 mei 2011
114
65
Recent heb ik een Audi A4 b9 Avant uit 2017 gekocht. Hierbij werd een WaxOyl GlazeGuard laag aangebracht bij de dealer. Nu heeft een collega van mij Cquarts uk 3.0 aangebracht op zijn auto wat mij ook wel wat lijkt (blijft langer schoon, mooie glans, makkelijker schoon te maken).
Nu vraag ik mij af; kan ik over de WaxOyl GlazeGuard zo maar Cquartz uk 3.0 gebruiken of zal eerst op een of andere manier de coating van de WaxOyl GlazeGuard verwijderd moeten worden voordat ik de Cquartz kan gebruiken...?
 
Cquartz of een andere sio2 coating moet je op een zo schoon mogelijke lak aanbrengen. Ik ken het waxoyl product niet en zal er niet snel voor kiezen maar de lak zal eerst gereinigd/gepolijstmoeten worden voordat je Cquartz gaat aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: dennisdennis-12
Ik zou het als volgt aanpakken:
Eerst wassen
kleien
1 rondje polijsten met een fijne pasta (Menzerna 3800? o.i.d.)
wassen
Gyeon Prep of een soort gelijk iets en dan de coating er op
 
  • Leuk
Reactions: dennisdennis-12