• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Crankalicious (voor de fiets)

StijnV

Detailing guru
Tester of Bling
29 jul 2014
866
183
35
Dilsen-Stokkem
Voor velen is dit merk nog onbekend denk ik, maar als ik Dom Colbeck of Dodo Juice zeg, gaat er misschien al een belletje rinkelen...

Van crankalicious.nl:
We hadden al bijzonder veel ervaring met detailing-producten voor auto's. Maar we zijn ook fanatieke wielrenners. Daarom wilden we onze kennis en expertise ook voor fietsen inzetten. Het resultaat: Crankalicious.

Ons doel is simpel: we maken de beste, meest technologisch geavanceerde producten, met de allerbeste ingrediënten die we kunnen vinden. Die verkopen we vervolgens in de handigste en meest milieuvriendelijke verpakking. Alles wordt met de hand gemaakt in een klein stadje in Groot-Brittannië, niet ver van de luchthaven Stansted.

Je kan ons op de fiets tegenkomen terwijl we proberen om een col op te komen, of in wedstrijden. We gaan uitdagingen aan, ook als we niet zeker weten of we de finish halen. Het gaat tenslotte om de weg ernaartoe...

We houden van wielrennen in al zijn facetten. En daarom wilden we een productreeks maken waar we trots op zijn, om te delen met andere fietsliefhebbers.

Mijn ervaringen met dit merk poste ik eerder al op Medium en op de CarClean webshop.

Als fervente mountainbiker gebruik ik vooral:
- shampoo Mud Honey: goedkoper & effectiever dan bv. Born To Be Mild
- ontvetter Limon Velo: andere ontvetters, zelfs specifiek voor fietsen, konden de klus niet klaren
- kettingreiniger Gumchained Remedy: je hoeft je ketting niet langer te weken in petroleum
- sealant Enduro: een glimmende sprayspealant die het wassen toch een pak aangenamer maakt

Persoonlijk ben ik ook erg benieuwd hoe de bandenreiniger Like Pneu het doet op autobanden, maar deze heb ik momenteel nog niet in huis.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
He Ferdy, leuk dat je dit hier plaatst.

Die Like Pneu ben ik ook erg benieuwd naar. Nadeel vooraf is de prijs maar misschien maakt resultaat dit teniet...
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Iemand de like pneu al eens geprobeerd hier?

Of vraag ik nu heel iets onzinnigs? :joy:

Is mij niet echt duidelijk of dit nu echt een 'cleaner' is, of net als voor de auto's meer een 'dressing',....
Want in het laatste geval lijkt het mij niet slim om het over de fietsbandjes heen te kliederen met 'reinigen'

En ja, de banden (maar ook de fiets) zien er na een week fietsen na de laatste reiniging en 160km al niet meer uit,....: unamused:
 
Ja, maar ik heb een matte fiets, en ik wil er dan geen glans op! Omdat ik al her en der las dat die toch goed glans afgaf wil ik die eigenlijk helemaal niet aanschaffen :blush:

Gebruik wel die matte finishing detailer, die leek ook het frame iets minder stroef te maken met ene klein beetje bescherming, want gaf toch wel een leuke beading op het frame. En watervlekjes verdwenen er ook mooi mee.

Die gebruik ik voorlopig maar, heb namelijk nog geen leuke coatingachtig product voor matte fietsen kunnen vinden.
 
Ik heb zelf een speed-pedelec, deze is matzwart, heb een tweetal flesjes besteld van Crankalicious
-Limon Velo Degreaser Spray
-Carboniferous Matt Finishing Spray

Ben benieuwd, wil ook absoluut geen glans, dat matzwarte is nou juist zo mooi op mijn fiets
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen
Ik heb zelf een speed-pedelec

Ja, en dat is helemaal niet eerlijk! Jij kan gewoon veeel sneller!

Dit bestaat ook nog,.... Schijnt ook prima te zijn,...

https://www.carclean.com/nl/product/S100/Matte_Spray_Wax_250ml_103217?o=pbMTAwMDcz

Maar ik vind €13,- nogal wat voor een spuitbusje die zo leeg is,... kun je net zo goed 20 keer met de Matt finishing spray aan de gang lijkt me :p

En de flesjes zijn gewoon leuk!

Heb jij Foppe ook als PostNL bezorger? Hij zei me vandaag dat die ook een Carclean doos had. Maar niet naar mij toe ging haha!
 
  • Leuk
Reactions: The X man
@Jeroen

Ik kan inderdaad heeeeeel :cool: snel, met enige inspanning haal ik 70 minuten rond de 45 km/h......

Ik ga eerst de matte van Crankalicious proberen, moest toch mn verzameling wat aanvullen vond ik.....


IMG_0230.JPG
Nou ik heb Een andere postbezorger en deze kwam mij vandaag blij maken...., en jaaaa ik had n leuke bestelling de Crannkalicious staat naast de tape ;)