• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CRUISER: twingo collection 2011

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
eindelijk na 2 jaar is het eens tijd om onze eigen twingo een detail te geven. elke keer was het maar het brood nodige wat er gebeurde, zoals een waxlaag e.d. hij was altijd wel goed beschermd, maar hier en daar kwamen er toch wat gebruikssporen.
nu dus maar eens tijd vrij gemaakt..

de twingo
DSC_1176_zps9f52507f.webp


niet echt schokkend maar van dichtbij wordt het al anders:
parkeersschade door anderen:
DSC_1177_zps770e16b4.webp


natuurschade , haha
DSC_1178_zps1c1faca1.webp


gewoon viezigheid
DSC_1179_zpsfe2676cd.webp


de spullen gepakt en maar eens begonnen met de velgen. gewapend met APC en een tuinslangborstel die ik enkel nog gebruik voor wieldoppen.
DSC_1180_zps58e916b9.webp


en de achterwielen natuurlijk ook
DSC_1182_zpse517145a.webp


goed naspoelen met water als je APC en velgenreinigers gebruikt.
na de wielen eerst alle kiertjes en randen nagelopen met een zachte kwast en APC

DSC_1183_zps34fa3182.webp


DSC_1184_zpsce608bb3.webp


DSC_1185_zps3a07f747.webp


de kofferklep niet vergeten zowel binnen
DSC_1186_zpse94b1322.webp


als buiten
DSC_1187_zpsa09fbf56.webp


daarna de auto goed gewassen en na het wassen de auto gereinigd met supernatural klei van dodo
na het kleien ligt de lak pas echt goed bloot en kan er een inspectie plaats vinden

de bekende instap krassen
DSC_1188_zpsdb7dc8f2.webp


DSC_1189_zpsde7ac165.webp


deze heb ik behandelt met de dap en een gele lake country pad met behulp van 3M fast cut, na eerst een testspot te hebben gemaakt.

de gehele auto gepolijst met de dap en een witte lake country pad en monello mezzo als polijstmiddel.
daarna een rondje finale op een blauwe pad van 3M.

omdat een glaze op een witte auto weinig zin heeft heb ik er voor gekozen de lak wax klaar te maken met de dodo juice lime prime.

na deze behandeling de lak verzegeld met een sealant van smartwax en daarna de lak dubbel beschermd met smartwax concourswax

DSC_1191_zps1eda0153.webp


DSC_1192_zpsb45b71cb.webp


DSC_1190_zps5548cd2d.webp
 
Glaze op een witte auto weinig zin? White Diamond weleens geprobeerd van Poorboys? Ik rij zelf ook een witte auto en het geeft net dat extra beetje glans. Niet goed genoeg om het op een foto te laten zien maar toch :)

Mooi werk in ieder geval!
 
Netjes, ziet er weer goed uit en kon die wel gebruiken!
(dacht dat de 1e foto het resultaat was..)

PB White diamond had ik toch gedaan.
Waarom niet even de wieldoppen eraf? borsteltje, beschermen doppen en wielen bla bla... of gewoon wel best zo ;)
 
Ik dacht ook eerst White diamond op me licht blauwe ibiza?
Gaat vast geen glans geven.

Maar echt waar het geeft een mooie natte glans!
Zeker de moeite waard

even white diamond aanbrengen. daarna uitsmeren en dan half uurtje wachten , komt omdat de white diamond olieën bevat.
Na een half uur de wax erop doen en je merkt en ziet het resultaat!:-)^
 
Oh, ik was in de waan dat het er vrij snel weer 'afgewreven' moest worden. Na een halve motorkap(in de zon) zette ik een streep met mijn vinger die eruit zag alsof dat zo goed was. Volgende keer dus langer laten zitten voor een nog beter resultaat?
 
Mooi resultaat ! :cool

Ik vraag me af hoe je aan die "bekende instapkrassen" komt , tenzij je linkerbeen verlamd is zie ik niet in hoe je aan de krassen komt :weetniet

De bestuurdersdeur hangt te hoog , aan de strip te zien......

Persoonlijk zou ik de glaze ook niet gedaan hebben , is toch een "voedend" middel en lak van 1 jaar oud is nog zga nieuw .

Vraagje : geen last van "spetters" als je wegrijdt van de bandendressing ? Ik had afgelopen weekend m'n banden ( ook Continental...) heel dun ingesmeerd en nagelopen met een doek en nog spetters.........lijkt erop dat het de structuur van de banden is ]-0
 
@cruiser: ziet er weer spik en span uit !
Geinig om te lezen dat de schaarse tijd wordt besteed aan andermans auto('s), en die van jezelf achteruit wordt geschoven.
Op de wat van verderaf geschoten foto's lijken de wieldoppen donkerder ( antraciet ) tov de close-ups ( zilverkleurig ); wat zijn ze precies want vind dat donkere persoonlijk wel erg stoer/netjes staan.

@gsm:
- die komen er vanzelf, veelal in de winterperiode ( ff sneeuw afkloppen )
- Is idd niet gelijk, dacht dat andere deel van de strip te laag hing maar kier onder deur is idd wat 'groot'
- heeft niet zozeer met de leeftijd te maken: als je gepolijst hebt en de auto weer 'schraal' maakt dmv IPA/Eraser ( immers oliën weghaalt ), dan kan je de poriën van de lak toch weer 'opvullen'/voeden ?
Daarbij wordt de lak ( in mijn ervaring ) wat gladder en fijner om er een wax op te zetten
- Toch teveel en/of verkeerde dressing en/of niet goed gereinigd en/of niet lang genoeg in het rubber laten trekken kan uiteraard ook allemaal

@allen: snap niet waarom men 'altijd' zegt: waarom geen wax-X of sealant-Y: is achteraf toch geen meerwaarde ( tov indien een TS van te voren om advies vraagt ) ?
Daarbij heeft Cruiser wel de nodige ervaring om te weten waar hij zin in heeft om zijn auto mee te beschermen ( zeker als je kijkt naar het resultaat van 2 jaar zonder verwennerij ;) )
 
mk-us;334709 zei:
@allen: snap niet waarom men 'altijd' zegt: waarom geen wax-X of sealant-Y: is achteraf toch geen meerwaarde ( tov indien een TS van te voren om advies vraagt ) ?
Daarbij heeft Cruiser wel de nodige ervaring om te weten waar hij zin in heeft om zijn auto mee te beschermen ( zeker als je kijkt naar het resultaat van 2 jaar zonder verwennerij ;) )

White Diamond verhaal? Dat komt omdat TS aangeeft die niet gebruikt te hebben omdat dit weinig meerwaarde heeft. Vandaar dat men (en ik) toch aangeven dat het een kleine aanvulling is op het geheel (kost relatief weinig tijd ook).
 
@RML: denk dat Cruiser na 4 jaar hier aanwezig te zijn en de nodige mooie stukjes werk te hebben afgeleverd toch best wel een beetje weet van hoe en wat,
en denk niet dat de geplaatste lagen er weer af gaat bikken: om die reden denk/vind ik dat het geen meerwaarde heeft.
( maar goed laten we ons meer gaan concentreren op het huzarenstukje an sich )
 
Persoonlijk was ik de auto wel eerst , voordat ik met APC de wagen naloop bij alle rubbers, lampjes en stootlijsten. Ook omdat je nu eigenlijk onnodig microkrasjes maakt, op plaatsen die lastig te polijsten zijn.
Maar leuk verslag om te lezen. Dat de eigen auto erbij inschiet kan ik helaas alleen maar bevestigen.

De komende 2 maanden worden sowieso doorgebeten, want in september gaat ie naar de spuiter..
 
nou even maar een reactie...

de instap krassen worden voornamelijk veroorzaakt door de hakken van damesschoenen, het is dan ook meer de auto van mij vrouw dan van mij:-b

de glaze, wou ik in eerste instantie wel aanbrengen, maar op advies van de leverancier van de smartwax producten heb ik de sealant aangebracht die tevens voor een extra glans zorgt

de wieldoppen zijn antraciet kleurig en in dezelfde kleur als de spiegels en striping en spoiler

de smartwax in combinatie met de smartsealant geven een bikkelharde bescherming met een rijke glans, dus geen reden om een ander product te kiezen.

ik heb niet echt last van spetters van de bandendressing, ik moet zeggen dat ik hem wel goed in masseer en uitwrijf.
juist door de structuur van de band
 
cruiser;338554 zei:
ik heb niet echt last van spetters van de bandendressing, ik moet zeggen dat ik hem wel goed in masseer en uitwrijf.
juist door de structuur van de band

Maw , je hoort de banden kreunen van genot tijdens het aanbrengen van de dressing :lol

Ondertussen gebruik ik zelf ietsje minder dressing en loop ik na met een oude mf-doek , helpt ook ;)

Het zijn vooral de "grovere" banden die last hebben van spetters heb ik gemerkt.