eindelijk na 2 jaar is het eens tijd om onze eigen twingo een detail te geven. elke keer was het maar het brood nodige wat er gebeurde, zoals een waxlaag e.d. hij was altijd wel goed beschermd, maar hier en daar kwamen er toch wat gebruikssporen.
nu dus maar eens tijd vrij gemaakt..
de twingo
niet echt schokkend maar van dichtbij wordt het al anders:
parkeersschade door anderen:
natuurschade , haha
gewoon viezigheid
de spullen gepakt en maar eens begonnen met de velgen. gewapend met APC en een tuinslangborstel die ik enkel nog gebruik voor wieldoppen.
en de achterwielen natuurlijk ook
goed naspoelen met water als je APC en velgenreinigers gebruikt.
na de wielen eerst alle kiertjes en randen nagelopen met een zachte kwast en APC
de kofferklep niet vergeten zowel binnen
als buiten
daarna de auto goed gewassen en na het wassen de auto gereinigd met supernatural klei van dodo
na het kleien ligt de lak pas echt goed bloot en kan er een inspectie plaats vinden
de bekende instap krassen
deze heb ik behandelt met de dap en een gele lake country pad met behulp van 3M fast cut, na eerst een testspot te hebben gemaakt.
de gehele auto gepolijst met de dap en een witte lake country pad en monello mezzo als polijstmiddel.
daarna een rondje finale op een blauwe pad van 3M.
omdat een glaze op een witte auto weinig zin heeft heb ik er voor gekozen de lak wax klaar te maken met de dodo juice lime prime.
na deze behandeling de lak verzegeld met een sealant van smartwax en daarna de lak dubbel beschermd met smartwax concourswax
nu dus maar eens tijd vrij gemaakt..
de twingo
niet echt schokkend maar van dichtbij wordt het al anders:
parkeersschade door anderen:
natuurschade , haha
gewoon viezigheid
de spullen gepakt en maar eens begonnen met de velgen. gewapend met APC en een tuinslangborstel die ik enkel nog gebruik voor wieldoppen.
en de achterwielen natuurlijk ook
goed naspoelen met water als je APC en velgenreinigers gebruikt.
na de wielen eerst alle kiertjes en randen nagelopen met een zachte kwast en APC
de kofferklep niet vergeten zowel binnen
als buiten
daarna de auto goed gewassen en na het wassen de auto gereinigd met supernatural klei van dodo
na het kleien ligt de lak pas echt goed bloot en kan er een inspectie plaats vinden
de bekende instap krassen
deze heb ik behandelt met de dap en een gele lake country pad met behulp van 3M fast cut, na eerst een testspot te hebben gemaakt.
de gehele auto gepolijst met de dap en een witte lake country pad en monello mezzo als polijstmiddel.
daarna een rondje finale op een blauwe pad van 3M.
omdat een glaze op een witte auto weinig zin heeft heb ik er voor gekozen de lak wax klaar te maken met de dodo juice lime prime.
na deze behandeling de lak verzegeld met een sealant van smartwax en daarna de lak dubbel beschermd met smartwax concourswax