Hallo forum en niet forum leden,
vrijdag stond er eigenlijk een Hyundai Getz op het programma, maar omdat dat niet door kon gaan vanwege andere verplichtingen van de eigenaar......was er eindelijk tijd voor mijn eigen Cruisertje..
Waxwizard zou ook komen helpen met de Getz en was nu dus ook van de partij!!
de cruiser had al een jaar geen fatsoenlijke beurt meer gehad en was er dus net als het baasje er flink aan toe. ik heb een flinke periode van ziekte achter de rug en dit jaar heb ik meer auto's van anderen gedaan.
en dan vertel je tegen mensen dat je het leuk vindt om auto's te detailen....te wattuh???..zeggen ze dan. jahaa zeg ik dan...dat is het extreem reinigen van auto's..en dan zien ze mijn auto en dan denken ze..yeah wright!!
hoe ziet dat er dan uit..
nou zo, dus.
ik ben om 9 uur begonnen met reinigenvan de velgen met APC plus 1:4 en meteen de wielkasten even meegenomen
daarna de kleine randjes van ramen en sierstrippen langsgelopen met de APC en een fijne kwast
ook onder de kofferklep was het lekker smerig
en beetje APC doet wonderen
daarna maar eens begonnen om de auto te wassen..voor onderhoud gebruik ik de shampoo van autoglym maar als reinigen belangrijker is dan beschermen omdat alles eraf moet, gebruik ik meestal de groene schildpad..en nu dus ook. ..toen het blauwe gevaarte nagenoeg droog was kwam waxwizard aan fietsen.
hij is niet alleen een wizard met wax maar ook met klei kan hij aardig uit de voeten.
en of het nodig was...dit kwam van een kwart motorkap8-())
en dit van het zijscherm
dit viel me eigenlijk wel tegen....niet verwacht dat er nog zoveel afkwam..de kofferklep was ook zo smerig en het dak viel eigenlijk wel mee.
waxwizard had zijn meguiars klei in combinatie met last touch en ik was gewapend met de poorboys klei en de spray and wipe. beide soorten klei namen erg veel vuil weg maar de poorboys liet het meeste marring achter. zachte lak????
eerst maar eens een bak koffie en de brinkmann erbij....
best wel wat swirls en wat diepere krassen, allemaal nog van voor de carclean periode...:-"
dan maar een testspot....
mezzo op wit: wel wat swirls weg maar lang niet alles..
nog een hit....dat was een heel stuk beter.. uiteindelijk bleek inzio op oranje gevolgd door mezzo op wit en de finale op groen de sleutel.... dus toch een harde lak.
de diepste krassen waren voor 90%weg en de laatste 10% moet echt een keer met de rotary.
De motorkap hebben we volgens bovenstaand plan behandeld omdat die er het ergste aan toe was. de rest van de auto met 2 hits met wit en mezzo en 1 keer finale op groen.
hier een plaatje van het dak na 2 keer mezzo en 1 keer finale
hieronder de motorkap met op links de autoglym SRP en op rechts is waxwizard de black hole aan het inwerken
met dit als verschil, nadat de SRP 15 minuten had ingewerkt...
ik moet zeggen dat wij niet echt verschil zagen...beide producten doen prima hun werk
het is maar net wat je prettig vindt werken.
de rechtse kant is daarna behandeld met de M16 van meguiars en links in de extra gloss protection van autoglym, die beide door waxwizard zijn aangebracht. de bedoeling is niet om een sealant met een wax te vergelijken...maar wel glans en standtijd. de extra gloss protection moest wel even 45 minuten curen...
inmiddels was het alweer half 1 en waxwizard moest alweer naar huis...Time flies..
het was gezellig en in die 2,5 uur hebben we een berg gedaan en veel uitgeprobeerd.
volgende keer bij jou!!
ik ben daarna vrolijk doorgegaan met de dap in de hand en ik ben er achter gekomen dat mijn PT toch heel wat krom plaatwerk heeft....en heel veel plaatwerk...steeds moest er een deel van de planning af want het autootje moest voor 5uur klaar om het vrouwtje te halen van haar werk.....
uiteraard heb ik nog wel even de bandjes gedaan, maar de sealant moet er nog op en de bumpers moeten nog opgefrist worden. de ramen heb ik na het eten nog even gedaan...
het verschil tussen de EGP en de M16 was voor mij niet waarneembaar...
de zon scheen niet dus wellicht dat er dan wat meer te zien was .
de kleur van de auto is enorm opgehaald en heeft zijn diepe showroom glans van bijna 8 jaar geleden weer terug.
en waarom loopt die chrome bies niet helemaal rond de auto?? hoor ik jullie denken....
er zat een klein plekje roest op de motorkap, deze heb ik weggehaald en met de chrome bies weggewerkt. omdat ik eerst wou weten of de "cheap" oplossing niet lelijk werd, eerst maar even enkel rond de motorkap...en niet voor niets want na 1 lange rit is het chroom al lelijk:auw
die moet dus weer vervangen worden door een betere kwaliteit!
nou dit was het wel weer!! bedankt voor het lezen!
vrijdag stond er eigenlijk een Hyundai Getz op het programma, maar omdat dat niet door kon gaan vanwege andere verplichtingen van de eigenaar......was er eindelijk tijd voor mijn eigen Cruisertje..
Waxwizard zou ook komen helpen met de Getz en was nu dus ook van de partij!!
de cruiser had al een jaar geen fatsoenlijke beurt meer gehad en was er dus net als het baasje er flink aan toe. ik heb een flinke periode van ziekte achter de rug en dit jaar heb ik meer auto's van anderen gedaan.
en dan vertel je tegen mensen dat je het leuk vindt om auto's te detailen....te wattuh???..zeggen ze dan. jahaa zeg ik dan...dat is het extreem reinigen van auto's..en dan zien ze mijn auto en dan denken ze..yeah wright!!
hoe ziet dat er dan uit..
nou zo, dus.
ik ben om 9 uur begonnen met reinigenvan de velgen met APC plus 1:4 en meteen de wielkasten even meegenomen
daarna de kleine randjes van ramen en sierstrippen langsgelopen met de APC en een fijne kwast
ook onder de kofferklep was het lekker smerig
en beetje APC doet wonderen
daarna maar eens begonnen om de auto te wassen..voor onderhoud gebruik ik de shampoo van autoglym maar als reinigen belangrijker is dan beschermen omdat alles eraf moet, gebruik ik meestal de groene schildpad..en nu dus ook. ..toen het blauwe gevaarte nagenoeg droog was kwam waxwizard aan fietsen.
hij is niet alleen een wizard met wax maar ook met klei kan hij aardig uit de voeten.
en of het nodig was...dit kwam van een kwart motorkap8-())
en dit van het zijscherm
dit viel me eigenlijk wel tegen....niet verwacht dat er nog zoveel afkwam..de kofferklep was ook zo smerig en het dak viel eigenlijk wel mee.
waxwizard had zijn meguiars klei in combinatie met last touch en ik was gewapend met de poorboys klei en de spray and wipe. beide soorten klei namen erg veel vuil weg maar de poorboys liet het meeste marring achter. zachte lak????
eerst maar eens een bak koffie en de brinkmann erbij....
best wel wat swirls en wat diepere krassen, allemaal nog van voor de carclean periode...:-"
dan maar een testspot....
mezzo op wit: wel wat swirls weg maar lang niet alles..
nog een hit....dat was een heel stuk beter.. uiteindelijk bleek inzio op oranje gevolgd door mezzo op wit en de finale op groen de sleutel.... dus toch een harde lak.
de diepste krassen waren voor 90%weg en de laatste 10% moet echt een keer met de rotary.
De motorkap hebben we volgens bovenstaand plan behandeld omdat die er het ergste aan toe was. de rest van de auto met 2 hits met wit en mezzo en 1 keer finale op groen.
hier een plaatje van het dak na 2 keer mezzo en 1 keer finale
hieronder de motorkap met op links de autoglym SRP en op rechts is waxwizard de black hole aan het inwerken
met dit als verschil, nadat de SRP 15 minuten had ingewerkt...
ik moet zeggen dat wij niet echt verschil zagen...beide producten doen prima hun werk
het is maar net wat je prettig vindt werken.
de rechtse kant is daarna behandeld met de M16 van meguiars en links in de extra gloss protection van autoglym, die beide door waxwizard zijn aangebracht. de bedoeling is niet om een sealant met een wax te vergelijken...maar wel glans en standtijd. de extra gloss protection moest wel even 45 minuten curen...
inmiddels was het alweer half 1 en waxwizard moest alweer naar huis...Time flies..
het was gezellig en in die 2,5 uur hebben we een berg gedaan en veel uitgeprobeerd.
volgende keer bij jou!!
ik ben daarna vrolijk doorgegaan met de dap in de hand en ik ben er achter gekomen dat mijn PT toch heel wat krom plaatwerk heeft....en heel veel plaatwerk...steeds moest er een deel van de planning af want het autootje moest voor 5uur klaar om het vrouwtje te halen van haar werk.....
uiteraard heb ik nog wel even de bandjes gedaan, maar de sealant moet er nog op en de bumpers moeten nog opgefrist worden. de ramen heb ik na het eten nog even gedaan...
het verschil tussen de EGP en de M16 was voor mij niet waarneembaar...
de zon scheen niet dus wellicht dat er dan wat meer te zien was .
de kleur van de auto is enorm opgehaald en heeft zijn diepe showroom glans van bijna 8 jaar geleden weer terug.
en waarom loopt die chrome bies niet helemaal rond de auto?? hoor ik jullie denken....
er zat een klein plekje roest op de motorkap, deze heb ik weggehaald en met de chrome bies weggewerkt. omdat ik eerst wou weten of de "cheap" oplossing niet lelijk werd, eerst maar even enkel rond de motorkap...en niet voor niets want na 1 lange rit is het chroom al lelijk:auw
die moet dus weer vervangen worden door een betere kwaliteit!
nou dit was het wel weer!! bedankt voor het lezen!