• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cruiser & Waxwizard PT Cruiser 2003 update beading m16 & egp

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Hallo forum en niet forum leden,
vrijdag stond er eigenlijk een Hyundai Getz op het programma, maar omdat dat niet door kon gaan vanwege andere verplichtingen van de eigenaar......was er eindelijk tijd voor mijn eigen Cruisertje..

Waxwizard zou ook komen helpen met de Getz en was nu dus ook van de partij!!

de cruiser had al een jaar geen fatsoenlijke beurt meer gehad en was er dus net als het baasje er flink aan toe. ik heb een flinke periode van ziekte achter de rug en dit jaar heb ik meer auto's van anderen gedaan.

en dan vertel je tegen mensen dat je het leuk vindt om auto's te detailen....te wattuh???..zeggen ze dan. jahaa zeg ik dan...dat is het extreem reinigen van auto's..en dan zien ze mijn auto en dan denken ze..yeah wright!!

hoe ziet dat er dan uit..
nou zo, dus.

DSCF3075.webp


DSCF3077.webp


DSCF3078.webp


DSCF3080.webp


ik ben om 9 uur begonnen met reinigenvan de velgen met APC plus 1:4 en meteen de wielkasten even meegenomen

DSCF3083.webp


daarna de kleine randjes van ramen en sierstrippen langsgelopen met de APC en een fijne kwast

DSCF3084.webp


ook onder de kofferklep was het lekker smerig

DSCF3086.webp


en beetje APC doet wonderen

DSCF3087.webp


daarna maar eens begonnen om de auto te wassen..voor onderhoud gebruik ik de shampoo van autoglym maar als reinigen belangrijker is dan beschermen omdat alles eraf moet, gebruik ik meestal de groene schildpad..en nu dus ook. ..toen het blauwe gevaarte nagenoeg droog was kwam waxwizard aan fietsen.

hij is niet alleen een wizard met wax maar ook met klei kan hij aardig uit de voeten.

DSCF3090.webp


en of het nodig was...dit kwam van een kwart motorkap8-())

DSCF3088.webp


en dit van het zijscherm

DSCF3089.webp


dit viel me eigenlijk wel tegen....niet verwacht dat er nog zoveel afkwam..de kofferklep was ook zo smerig en het dak viel eigenlijk wel mee.

waxwizard had zijn meguiars klei in combinatie met last touch en ik was gewapend met de poorboys klei en de spray and wipe. beide soorten klei namen erg veel vuil weg maar de poorboys liet het meeste marring achter. zachte lak????

eerst maar eens een bak koffie en de brinkmann erbij....

DSCF3092.webp


DSCF3091.webp


DSCF3094.webp


best wel wat swirls en wat diepere krassen, allemaal nog van voor de carclean periode...:-"

dan maar een testspot....
mezzo op wit: wel wat swirls weg maar lang niet alles..
nog een hit....dat was een heel stuk beter.. uiteindelijk bleek inzio op oranje gevolgd door mezzo op wit en de finale op groen de sleutel.... dus toch een harde lak.
de diepste krassen waren voor 90%weg en de laatste 10% moet echt een keer met de rotary.

De motorkap hebben we volgens bovenstaand plan behandeld omdat die er het ergste aan toe was. de rest van de auto met 2 hits met wit en mezzo en 1 keer finale op groen.

hier een plaatje van het dak na 2 keer mezzo en 1 keer finale

DSCF3096.webp


hieronder de motorkap met op links de autoglym SRP en op rechts is waxwizard de black hole aan het inwerken

DSCF3097.webp


met dit als verschil, nadat de SRP 15 minuten had ingewerkt...

DSCF3098.webp


ik moet zeggen dat wij niet echt verschil zagen...beide producten doen prima hun werk
het is maar net wat je prettig vindt werken.

de rechtse kant is daarna behandeld met de M16 van meguiars en links in de extra gloss protection van autoglym, die beide door waxwizard zijn aangebracht. de bedoeling is niet om een sealant met een wax te vergelijken...maar wel glans en standtijd. de extra gloss protection moest wel even 45 minuten curen...
inmiddels was het alweer half 1 en waxwizard moest alweer naar huis...Time flies..
het was gezellig en in die 2,5 uur hebben we een berg gedaan en veel uitgeprobeerd.
volgende keer bij jou!!

ik ben daarna vrolijk doorgegaan met de dap in de hand en ik ben er achter gekomen dat mijn PT toch heel wat krom plaatwerk heeft....en heel veel plaatwerk...steeds moest er een deel van de planning af want het autootje moest voor 5uur klaar om het vrouwtje te halen van haar werk.....

uiteraard heb ik nog wel even de bandjes gedaan, maar de sealant moet er nog op en de bumpers moeten nog opgefrist worden. de ramen heb ik na het eten nog even gedaan...

DSCF3100.webp


het verschil tussen de EGP en de M16 was voor mij niet waarneembaar...
de zon scheen niet dus wellicht dat er dan wat meer te zien was .

DSCF3102.webp


DSCF3101.webp


DSCF3103.webp


DSCF3104.webp


DSCF3105.webp


de kleur van de auto is enorm opgehaald en heeft zijn diepe showroom glans van bijna 8 jaar geleden weer terug.

en waarom loopt die chrome bies niet helemaal rond de auto?? hoor ik jullie denken....

er zat een klein plekje roest op de motorkap, deze heb ik weggehaald en met de chrome bies weggewerkt. omdat ik eerst wou weten of de "cheap" oplossing niet lelijk werd, eerst maar even enkel rond de motorkap...en niet voor niets want na 1 lange rit is het chroom al lelijk:auw
die moet dus weer vervangen worden door een betere kwaliteit!

nou dit was het wel weer!! bedankt voor het lezen!
 
Die is flink opgeknapt moet ik zeggen! Schiet denk ik wel ontzettend lekker op, wanneer je met zijn tweetjes aan een auto aan het werk bent.
Ik verwcht nog immer binnenkort met mijn broer een aantal auto's te gaan doen en verheug me daar zeer op.
Mooi resultaat behaald zo te zien en goed dat je het chroomwerk eerst getest hebt.
Succes,
Aficior
 
Was weer even gezellig gisteren, helaas moest ik gaan werken. Komend weekend wordt er regen verwacht dus misschien kun je dan een verschil zien in de beading de sealent of de wax. Zo te zien is die lelijke olievlek onder het handvat bij de achterklep ook verdwenen. Het was iig leuk om even wat verschillende produkten uit te proberen en bij elkaar in de keuken te kijken. Ergens in Augustus zullen we de bimmer weer eens onder handen nemen.
 
@aficior: het is idd leuk om het met zijn twee te doen. en het grote voordeel is dat het ook nog eens 2 keer zo snel gaat.
als je een full detail wilt doen in 1 dag dan moet je wel met 2 personen zijn. anders moet je op enkele plaatsen water bij de wijn doen en dat willen we niet

@waxwizard: de olie vlek is idd helemaal verdwenen. 8 juli hebben we het volgende project al!!!!
 
@waxwizard: ik maak een plaatje zodra het regent, maar ik hoop dat het nog even wegblijft. eerst nog even genieten van de "nieuwe" cruiser

en het vrouwtje is hem nu alweer aan het vuil rijden...:-p

tevens hou ik de motorkap enige tijd in de gaten vwb duurzaamheid!



hoe beviel de inizio?????
 
hier nog even een poging gedaan om het verschil vast te leggen in beading tussen de M16 van meguiars en de extra gloss protection van autoglym:

oordeel zelf..

hier de M16

DSCF3107.webp


en hier de EGP

DSCF3108.webp


hier nog een keer maar dan met flits...de M16

DSCF3110.webp


en hier de EGP

DSCF3109.webp


het regende hier maar een beetje...dus ik moest even snel zijn. en het valt niet mee om goede beading foto's te maken met een point and shoot camera..
 
Die heeft zijn kleur duidelijk terug gekregen.
Wat betreft beading heeft de EGP duidelijk bollere druppels volgens mij.