• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

`cutting and buffing` de 68er camaro

AJs autobody

Detailing rookie
30 apr 2009
109
0
Zoals beloofd, de topic over hoe we de camaro aanpakken om tot een better then showroom finish te komen. Allereerst de materialen die we zullen gaan gebruiken:


Een dikke wagen met minimaal 4 lagen blanke lak :)^

30xe5qw.jpg




stap 1 - Poorboys shampoo in combinatie met de carrand spons (geloof ik...)
stap 2 - wet or dry handschuurvellen in grid 1000, grid 2000, schuurvellen 3000 voor op de schuurtol en een kurk blokje

2qm0x6t.jpg




stap 3 - poorboys ssr3 met de gele pad
stap 4 - poorboys ssr2 met de oranje pad
stap 5 - poorboys ssr1 met de witte pad
stap 6 - poorboys black hole met de zwarte pad
stap 7 - poorboys ex met de rode pad
stap 8 - mequiars tire gel met een borsteltje, die geeft een wat nattere glans tov de poorboys en daar houden we van :party:

15mlr1d.jpg
 
We beginnen op een vers gewassen auto die niet afgedroogd is te schuren met de P1000 op het kurkblokje. Op de grote vlakken kunnen rustig 3 pases gemaakt worden in de horizontale-diagonale-horizontale richting, verticaal raden we af. Tevens zit er door het water wat toegevoegd wordt tijdens het schuren een klein druppeltje afwasmiddel zodat het water mooier verdeelt. Met de hand worden alle ronde vlakken gedaan.

ux20w.jpg


dbmumg.jpg




Na het schuren dient het oppervlak gedroogd te worden met een handdoek bv. Alle delen waar nog structuur zit, of zakkers/stofjes die nog niet geheel weg zijn worden zo goed zichtbaar.

2w2r5om.jpg


6qk520.jpg




Uiteindelijk zal een geheel matte egale laklaag ontstaan wat de perfecte basis is voor verdere stappen. Als bij deze stap niet alle structuur weg is zal dat in latere stappen ook niet meer gebeuren want alles boven de 1500 is te verfijnd.

vglmr4.jpg
 
Christiaan zei:
Deze ga ik in de gaten houden, mooi project!

Is dit (zo te zien) een "vers" gespoten auto?

Yes vorige maand is de restauratie van de carrosserie voltooid en sindsdien heeft ie elke dag in de brandende zon staan bakken om compleet uit te harden. Dit is essentieel bij zulke polijst-projecten anders raak je nooit de schuurkrassen van de 1000 meer kwijt.
 
De pizza is op, we kunnen weer verder. De auto is ondertussen geheel gedaan in 1000, we gaan over op de 2000 tot vanavond laat in de hoop al het schuurwerk voor vrijdag af te hebben.


2qtipi0.jpg


2buzvb.jpg


2vta64k.jpg


33lpkrn.jpg
 
Super topic om te volgen! Kan niet wachten tot het vervolg.
 
Schitterende auto's (Camaro SS uitvoering is dit toch ook?). Heb er 2 maanden geleden een gehad als poetsklus, en was er 17 uur aan bezig. :heart_eyes:
 
276159 zei:
Schitterende auto's (Camaro SS uitvoering is dit toch ook?). Heb er 2 maanden geleden een gehad als poetsklus, en was er 17 uur aan bezig. :heart_eyes:


Geen idee of dit een ss is, zal ook niet zoveel uitmaken want hij wordt helemaal pro-touring opgebouwd met alles meegespoten en gecleaned van emblemen etc
 
Zeer mooi werk zeg, bedankt om de stappen zo duidelijk te plaatsen:)^


Hebben jullie veel werk?, wil mijn renault 5 alpine laten spuiten.
 
is een mooi project die camaro, plaats maar veel foto/s ook v an de motorruimte en interieur als dat erinzit
Verder zag ik op een van de foto/s nog een leuke pick up staan en dat volkswagenbusje zag er ook leuk uit
 
ericon zei:
Zeer mooi werk zeg, bedankt om de stappen zo duidelijk te plaatsen:)^


Hebben jullie veel werk?, wil mijn renault 5 alpine laten spuiten.


Commerciele vragen aub via de pm of email, mn topics zijn puur om het polijsten en poetsen te tonen anders worden de moderators boos op me :(

Dank allemaal voor de positieve posts :party: