• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

D-J's projecten draadje

D-J

Detailing guru
Tester of Bling
3 sep 2009
1.973
105
Afgelopen woensdag, 20 april 2011, heb ik mn nieuwe auto opgehaald.
Het betreft een Skoda Fabia Greenline.:jippie
Kleur: Satin Grey matallic
Opties: Gordijn airbags, maxidot display, dakrailing, Multi-functioneel stuurwiel, kleinleerpakket, climatronic, sunset, armsteun, trekhaak.
Verder op de standaard 15" lichtmetalenvelgen de winterbanden (michelin) en op de lichtmetalenvelg "Elba" de zomerbanden (Dunlop).

Voor het overzicht heb ik hier maar een project topic aangemaakt zodat ik alle detailklussen kan showen:-b

Zo heb ik vandaag de auto maar eens gewassen, ondank de enorme hoeveelheden stuifmeel.
Ik wist dus ook dat het niet handig was de auto vandaag in de wax ed. te zetten (ook de zon natuurlijk)

S1050001.webp

S1050002.webp

Maar de metalen delen aan de binnen kant kunnen natuurlijk wel in de PB EX-P Sealant gezet worden:

S1050004.webp

Verder was het belangrijk om de velgen in de Wheelwax te zetten:
S1050005.webp

En konden de wintervelgen helemaal klaar voor opslag gemaakt worden:
S1050006.webp

1x sealant
1x wax

Fraaie glans toch?
S1050007.webp

+1 streamline. dat ging ook al door mijn gedachten ;)

@D-J supermooie kar heb je, veel veilige en glimmende kilometers toegewenst.

Idd, ik kan niet wachten op een detaildag!

De naafdopjes zijn reeds besteld, want dat had ik natuurlijk ook al gezien! ;)

Naamloze kentekenhouder? Neehoor, ik heb een prima relatie met deze garage. Ik mocht zelfs mee om de auto op te halen bij de importeur!

Dakrails demonteerbaar....noway! Dit past veel beter bij de lijn van de auto...die gaan er echt niet af!

Mooi hoor, zo'n Fabia o:-)

Maatje groter staat m goed trouwens. En de standaard velgen voor winterbanden staat ook mooi. In ieder geval niet van die lelijke zwarte dingen eronder:-)^
Mijn stekkeraansluiting van de trekhaak is trouwens wat lager gemonteerd volgens mij. Die maakte laatst al kennis met een drempel. Jij lijkt iets meer bodemspeling te hebben daarmee:ja

Thanks!

@Bart: Oke, het verschil zal wel eens kunnen zitten in het feit dat die van mij een aftermarked is.....
Oja, de Faab rijdt erg prettig!

Zo, vanochtend wat tijd besteed aan het interieur.
Stofgezogen, met APC het een en ander schoon gemaakt en daarna
met PB Natural Look Dressing het afgemaakt:

IMAG0113.webp

Daarna ook de auto ff gewassen en afgewerkt (OD+)
IMAG0114.webp