• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Daihatsu Copen

tamer

Detailing guru
4 jan 2009
3.382
193
43
Utrecht
Een aantal maanden geleden kreeg ik de vraag van een vrouwelijke collega of ik haar auto een keer wilde 'poetsen'. Dat wilde ik wel doen voor haar.
Volgens haar had de auto in de greppel gelegen en kreeg ze de vervuiling maar niet weg nadat ze een bezoek had gebracht aan de wasstraat.
Nou bij de bezichtiging van de auto schrok ik wel even.
Hele lak zat echt onder de hars, zand, modder, teer en wat niet eigenlijk. Alles zat goed gehecht aan de lak.
Omdat ik geen foam lance meer had ik de auto eerst helemaal in de bug squash en apc gezet en met veel zachte kwasten het spul ingewerkt. Dit zorgde voor het wassen dat het vuil goed loskwam.
Bij het wassen viel het achteraf eigenlijk wel mee, het kostte wel wat extra moeite maar dat maakt niet uit. Wat ik wel vreemd vond was dat er bij het kleien geen extreme vervuiling op van af kwam.
De lak polijstte wel makkelijk moet ik zeggen op de achterspoiler na, die kreeg ik maar niet strak. Het leek wel alsof de vervuiling daar in de lak getrokken was. Ik kreeg het niet weg met polijsten.
Het was een leuke auto om te doen, haar ogen stonden vol ongeloof en bijna met tranen te kijken toen ze het resultaat zag.
Wat een poetsbeurt kan doen:-D
Het interieur ook nog gedaan met Natural look van PB en Gliptone producten.
Inmiddels heeft de vrouw voor zeker 200 euro aangeschaft aan detailspul bij cc. Een mooie starterskit voor binnen en buiten met ook oa twee emmers met scratch shields. Nu kan ze de auto mooi zelf bijhouden.
Ik heb niet veel foto's gemaakt trouwens en helaas ook niet de nafoto dat er geen swirls meer inzitten. Dat vind ik zelf wel een beetje jammer omdat dat er wel bijhoort.

Gebruikte producten:

Dodo Juice BTBM
VP Bilberry
Poorboys Apc
Poorboys Bug Squash
VP Tar and Glue removere
Poorboys Spray and Wipe
Monello klei
Mezzo oranje
Finale wit
Poorboys Black Hole
Carpro Reload

2qvxy1c.webp

fzcl6u.webp

160eg05.webp

10qxbgg.webp

2hek10g.webp

2uxuvxu.webp

2yxg0oh.webp

2d1ssuc.webp

2ecfa89.webp

Bedankt voor het kijken.

• Leuk
Reacties: GMToyota
O ja dat was t freddy hahahaha. Heb t gelijk aangepast, toen ze destijds zei dat het om een copen ging wist ik eigenlijk ook niet waar ze het over had:schaam

Deze ziet er weer stukken beter uit, echt netjes! Fijn ook dat de eigenaresse zelf wat spullen heeft aangeschaft.

@ibizasigno, het was wel een voorwaarde dat ze de auto netjes zou gaan bijhouden, en nu wast ze inmiddels 1x per week de auto:) @mazdadave, ze was zo blij dat ze tranen in haar ogen kreeg haha. Was wel een leuk moment.