Zondagmiddag thuis gekomen na een dag hard werken :-" stond de Sirion 2 van mijn schoonouders al onder de carport te wachten op mij..
Afgelopen winter is het er niet van gekomen om de auto te beschermen, de beschermlaag was dan ook ver te zoeken en daar moest verandering in komen !
Dag 1
De staat van de lak.. stof, zand, stuifmeel hadden zich verzameld op de auto
Tijd om hier iets aan te doen.. foamen met Super Snow Foam
De banden zijn ontvet met Meguiars Super Degreaser, velgen zijn schoongemaakt met shampoo en nadien Iron X (geen foto's..) en alle kunststof is schoongemaakt met Meguairs APC 1:4
Daarna de auto gewassen met Action shampoo en de Dodo Basics spons, drogen met de Miracle Dryer en toen naar binnen om een hapje te eten
Clayen is gebeurd met Born Slippy en Dodo basics clay
Dag 2
Auto stukje onder de carport vandaan gehaald en gekeken naar de staat van de lak met de beste lamp... de zon !
De schade viel heel erg mee, auto word door mijn schoonmoeder nagenoeg elke week met de hand gewassen icm Meguiars Gold Class shampoo, washmitt en gedroogd met de Miracle Dryer..
Aangezien ik deze auto al een aantal jaren, een paar keer per jaar behandel, weet ik dat je het trucje doet met SSR1 op een groene pad :ja
Na een paneel de pad insprayen met APC, even schoonspoelen onder de kraan en droogdraaien op de DAP en weer gaan met een schone pad..
Dan ziet het er na het polijsten zo uit..
Om alle polijststofjes weg te werken en de lak mooi schoon te hebben voor de volgende stap, de wagen gewassen met Dodo basics shampoo en een rasta spons en zie hier.. beading !
Na de auto gedroogd te hebben, de auto voorzien van een fijn laagje Poorboys Black Hole, aangebracht met een zwarte LC pad. Toen deze was afgenomen was het tijd voor de kers op de taart in de vorm van Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0, terwijl deze aan het curen was de andere zaken gedaan, bandjes, wielkasten, kunststof, ramen en het interieur natuurlijk.
Het resultaat na een dagje werken
Afgelopen winter is het er niet van gekomen om de auto te beschermen, de beschermlaag was dan ook ver te zoeken en daar moest verandering in komen !
Dag 1
De staat van de lak.. stof, zand, stuifmeel hadden zich verzameld op de auto
Tijd om hier iets aan te doen.. foamen met Super Snow Foam
De banden zijn ontvet met Meguiars Super Degreaser, velgen zijn schoongemaakt met shampoo en nadien Iron X (geen foto's..) en alle kunststof is schoongemaakt met Meguairs APC 1:4
Daarna de auto gewassen met Action shampoo en de Dodo Basics spons, drogen met de Miracle Dryer en toen naar binnen om een hapje te eten
Clayen is gebeurd met Born Slippy en Dodo basics clay
Dag 2
Auto stukje onder de carport vandaan gehaald en gekeken naar de staat van de lak met de beste lamp... de zon !
De schade viel heel erg mee, auto word door mijn schoonmoeder nagenoeg elke week met de hand gewassen icm Meguiars Gold Class shampoo, washmitt en gedroogd met de Miracle Dryer..
Aangezien ik deze auto al een aantal jaren, een paar keer per jaar behandel, weet ik dat je het trucje doet met SSR1 op een groene pad :ja
Na een paneel de pad insprayen met APC, even schoonspoelen onder de kraan en droogdraaien op de DAP en weer gaan met een schone pad..
Dan ziet het er na het polijsten zo uit..
Om alle polijststofjes weg te werken en de lak mooi schoon te hebben voor de volgende stap, de wagen gewassen met Dodo basics shampoo en een rasta spons en zie hier.. beading !
Na de auto gedroogd te hebben, de auto voorzien van een fijn laagje Poorboys Black Hole, aangebracht met een zwarte LC pad. Toen deze was afgenomen was het tijd voor de kers op de taart in de vorm van Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0, terwijl deze aan het curen was de andere zaken gedaan, bandjes, wielkasten, kunststof, ramen en het interieur natuurlijk.
Het resultaat na een dagje werken