• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Daihatsu Sirion 2

Quincy

Detailing guru
21 mei 2008
1.703
173
45
Doetinchem
Zondagmiddag thuis gekomen na een dag hard werken :-" stond de Sirion 2 van mijn schoonouders al onder de carport te wachten op mij..

Afgelopen winter is het er niet van gekomen om de auto te beschermen, de beschermlaag was dan ook ver te zoeken en daar moest verandering in komen !

Dag 1

De staat van de lak.. stof, zand, stuifmeel hadden zich verzameld op de auto
P1030201.webp

P1030202.webp

P1030203.webp

Tijd om hier iets aan te doen.. foamen met Super Snow Foam
P1030208.webp

P1030209.webp

P1030210.webp

De banden zijn ontvet met Meguiars Super Degreaser, velgen zijn schoongemaakt met shampoo en nadien Iron X (geen foto's..) en alle kunststof is schoongemaakt met Meguairs APC 1:4

Daarna de auto gewassen met Action shampoo en de Dodo Basics spons, drogen met de Miracle Dryer en toen naar binnen om een hapje te eten ;)

Clayen is gebeurd met Born Slippy en Dodo basics clay

Dag 2

Auto stukje onder de carport vandaan gehaald en gekeken naar de staat van de lak met de beste lamp... de zon !

De schade viel heel erg mee, auto word door mijn schoonmoeder nagenoeg elke week met de hand gewassen icm Meguiars Gold Class shampoo, washmitt en gedroogd met de Miracle Dryer..

P1030212.webp

Aangezien ik deze auto al een aantal jaren, een paar keer per jaar behandel, weet ik dat je het trucje doet met SSR1 op een groene pad :ja

Na een paneel de pad insprayen met APC, even schoonspoelen onder de kraan en droogdraaien op de DAP en weer gaan met een schone pad..

P1030214.webp

Dan ziet het er na het polijsten zo uit..

P1030215.webp

Om alle polijststofjes weg te werken en de lak mooi schoon te hebben voor de volgende stap, de wagen gewassen met Dodo basics shampoo en een rasta spons en zie hier.. beading !

P1030219.webp

Na de auto gedroogd te hebben, de auto voorzien van een fijn laagje Poorboys Black Hole, aangebracht met een zwarte LC pad. Toen deze was afgenomen was het tijd voor de kers op de taart in de vorm van Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0, terwijl deze aan het curen was de andere zaken gedaan, bandjes, wielkasten, kunststof, ramen en het interieur natuurlijk.

Het resultaat na een dagje werken :cool
P1030222.webp

P1030224.webp

P1030230.webp

P1030226.webp

P1030231.webp

Zeer netjes Quincy!

glanst behoorlijk! 8-())

Jammer dat je de logo's en merktekens achterop niet verder schoon hebt gekregen :-/

Wat bedoel je Bart ?

Het Daihatsu logo zit volgens mij geplakt, mijn schoonouders willen de type aanduiding er ook persé ophouden, als het aan mij ligt verdwijnt dat gewoon, logo is echt een rotklusje om dit goed schoon te maken, verder dan wassen en waxen gaat dat voor mij niet

@ Quincy,

Nou misschien ben ik een mieren neukerd, maar rondom de S van sirion zat een zwarte waas.

dat viel me op tijdens het bekijken van het mooie resultaat!
dat is namelijk het enige dat ik kon vinden :cool

@ Bart, je bent idd een mieren neukerd :lol maar ik zie het nu ook, het logo heb ik geborsteld met APC en daarnaast eigenlijk niets, de wax breng ik machinaal aan en dan ga ik eigenlijk rondom het logo / typeaanduiding, zal er een volgende keer op letten, thanks !

Zeer netjes! Je hebt zelfs de kentekenplaat voor er vanaf gehaald.

De werkwijze om polijstpads in te spuiten met APC en met warm water schoon te maken is simpel, maar doeltreffend. Ga morgen ook weer verder na vandaag gepolijst te hebben en het werkt inderdaad perfect zo, kan morgen weer meteen aan de slag.

Denk bij aankomst dat je even wat minder blij was,
maar zeg nu zelf .... het resultaat doet dit toch snel weer vergeten, keurig hoor !

Quincy: weer een top resultaat neer gezet! Ben ook niet anders van je gewend! Erg strak geworden, had ik maar een schoonmoeder die haar auto wast met een goede shampoo, mitt en droogdoek....

Dat heeft bij mij ook lang geduurd hoor ;) toen ik verkering kreeg met mijn vrouw hadden ze een..

Groene Hyundai Atos
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Toen ze in 2005 deze Sirion kochten heb ik ze wel met klem verzocht om de auto ook netjes te onderhouden, dat hebben ze toen ook gedaan. Een dergelijke beurt krijgt de auto eigenlijk zo'n 2 keer per jaar en tussentijds een keer een nieuwe waslaag. Het is wel een erg fijne bijkomstigheid dat je met SSR1 en groen een swirlvrij resultaat behaald.
De Meg's GC shampoo is op en nu gebruikt ze PB SS&S, die ruikt wel een stuk lekkerder vind ze :lol

Vanmiddag kwam schoonmoeder hier langs gereden, auto zat onder het stuifmeel en dat kon ik eigenlijk niet aanzien, helemaal niet omdat de auto maandag pas behandeld is..

De auto gewassen met Dodo BTBM en Dodo basics spons, gedroogd met de Delerium.

Heerlijke beading tijdens het afspuiten van de wagen..

P1030247.webp

P1030248.webp
\
P1030250.webp

En mijn favoriet
P1030246.webp