• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dakpaneel BMW i3

The X man

Detailing addict
11 mei 2017
65
60
Hai even n tijd afwezig geweest maar mn hobby langzaam weer opgepakt. Ik heb sinds kort n BMW i3 In m’n bezit en ben m stap voor stap aan t polishen en daarna zal ik de i in coating zetten. Trek er 3 weken voor uit....

deze auto heeft wat uitdagingen wat betreft materiaal en tool-keuze.... Monello en Menzerna polish doen t goed. Echter de nwe low budgetklei van CC is niet een goed huwelijk met mn i3.
58194D10-33A7-4DFB-B3A8-9213F3709BC8.jpeg

Mn nieuwe bar supernatural gaf wel de juiste chemie gelukkig!

ik loop echter tegen een nieuwe uitdaging aan, Iemand idee welk materiaal Links en rechts naast de zonnepaneel-Glasplaat zit? Ik wil de krasjes eruit polishen.
Ik heb met de flex PXE geprobeerd te polishen maar resultaat is onbevredigend, daarnaast wil ik het materiaal niet ‘verbranden’. :(. Het zijn maar 2 kleine strookjes maar wil wel n mooie basis hebben voordat ik er Cancoat op zet.
Alvast dan voor jullie tips.
mos heb pa scholl, Menzerna en Monello polishes en alle soorten pads voor de Flex PXE


A14EDC16-F151-4EBF-A2AE-7796234DFFB6.png


Als ik de i af heb zal ik m in mn account / showroom toevoegen . Alvast dank voor de tips.
 
Zijn de zijkanten hetzelfde materiaal als tussen dak en voorruit?
Ik heb dit namelijk ook op de Ford Fiesta zitten en ben benieuwd welke tips je gaat ontvangen.
 
Is het niet gewoon hetzelfde materiaal als "pianolak B-stijlen" op sommige auto's? In dat geval een zo fijn mogelijke combo pakken. Laatst probeerde ik deze ook te polijsten namelijk, maar zelf met de lichtste combo die ik heb (Menzerna SF3500 + Monello Raffini Witte Pad) geen goed resultaat. Toen geprobeerd om polijstmiddel te mengen met een beetje water (zeg maar het polijstmiddel verdunnen). Klein beetje de mix opsprayen en polijsten met een fijne pad. Uiteindelijk had ik iets van 1 deel polijstmiddel op 5 delen water gebruikt, met mooi resultaat :D
 
  • Leuk
Reactions: Marc O en The X man
Is het niet gewoon hetzelfde materiaal als "pianolak B-stijlen" op sommige auto's? In dat geval een zo fijn mogelijke combo pakken. Laatst probeerde ik deze ook te polijsten namelijk, maar zelf met de lichtste combo die ik heb (Menzerna SF3500 + Monello Raffini Witte Pad) geen goed resultaat. Toen geprobeerd om polijstmiddel te mengen met een beetje water (zeg maar het polijstmiddel verdunnen). Klein beetje de mix opsprayen en polijsten met een fijne pad. Uiteindelijk had ik iets van 1 deel polijstmiddel op 5 delen water gebruikt, met mooi resultaat :D
Hai, das n goede tip, ga m proberen! Thx
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD