• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dakraam rubber

Netoj

Detailing trainee
23 jul 2017
21
35
Rotterdam
Hoi allemaal,

ik heb een vraag ik weet niet of ik dit in de goede topic hebt gezet maar zou dat niet zo zijn mijn excuses.

Ik ben al een enige tijd opzoek naar een goede voeder/beschermer voor mijn dakraam rubber. Vooral nu in de zomermaand merk ik dat de dakrubbers en de rubbers binnenin de auto dus bij de deuren heel erg droog eruit zien en er zelfs scheurtjes beginnen te komen. Dat probeer ik natuurlijk te voorkomen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? ik heb nou niet echt een product gevonden wellicht over het hoofd gezien.

Alvast bedankt.
 
Hey Netoj,

Ik denk dat je de zoekfuntie nog niet hebt gevonden. :)

Ongelakt kunststof en rubbers blijven een dingetje. Er zijn veeeeel producten om ze te reinigen en voeden, maar het blijft een kwestie van bijhouden.

In jouw geval is het rubber dat al flink uitgedroogd is en al scheurt. Ik zou zelf een nieuw rubber scoren en dan goed onderhouden. ;) Een andere optie is goed schoonmaken en dan voeden met een dressing zoals AutoFinesse - Revive.
 
Hey Netoj,

Ik denk dat je de zoekfuntie nog niet hebt gevonden. :)

Ongelakt kunststof en rubbers blijven een dingetje. Er zijn veeeeel producten om ze te reinigen en voeden, maar het blijft een kwestie van bijhouden.

In jouw geval is het rubber dat al flink uitgedroogd is en al scheurt. Ik zou zelf een nieuw rubber scoren en dan goed onderhouden. ;) Een andere optie is goed schoonmaken en dan voeden met een dressing zoals AutoFinesse - Revive.

De scheur droogtes zie je nog niet je voelt ze wel komen vandaar. Ja dat klopt. Er er is teveel informatie om alles doornemen met de tijd dus doe ik het rustig aan. Maar bedankt voor de tip ik zal het meenemen en de genoemde product proberen. En het schoonmaken kan gewoon met water neem ik aan?
 
Schoonmaken doe ik zelf met APC+D. Dit is een All Purpose Cleaner + Degreaser. (Gebruik dit zelfs in huis) :)

Dit kan je verdunnen tot 1:15 ongeveer en dan het rubber insprayen, effe laten inwerken en dan met een vochtige doek boenen en afnemen.

De Revive breng je rijkelijk aan, laat je lekker lang inwerken (van een half uur tot enkele uren) en neem je daarna goed af met een droge doek. Herhalen indien nodig.
 
  • Leuk
Reactions: Netoj
Poorboys World Natural Look

Maakt schoon en voedt tegelijk, nog geen betere gevonden.
Met name op plaatsen waar het warm wordt en je niet wilt dat het gaat plakken

Rubbers langs randen zijn vaak gevulcaniseerd
Dat zie je in een doorsnede (of einde) omdat er dan ruimtes zijn als in een spons
Met schoonmaakmiddel vul je mogelijk die ruimte en dat krijg je niet zomaar weg
Natural Look zelf is dan geen bezwaar, dat voedt meteen
 
Ow, ik betrap mezelf op het maken van een aanname. :)

Je spreekt hier over rubbers aan de bujtenkant van de auto, toch?

@RedCat - Gebruik jij Natural Look op het exterieur? Dan vlekt in mijn ervaring behoorlijk snel. :)
 
Voor rubbers die echt aan de buitenkant zitten is Natural Look inderdaad vlekgevoelig bij langslopend water
Maar als het vlak ligt zal dat wel meevallen

TrimRestorer blijft meer aan de buitenkant van het rubber, heeft daarom meer risico van plakken als het warm wordt (glas op rubber)
 
Ik zou toch wat voorzichtiger zijn met dakraam rubbers. Hangt wel af van je auto, maar bij de espace van m'n vader had een rubber restorer voor een luid gepiep gezorgd bij het openen van het schuifdak.
Bij mijn bmw bleef het dak wat "plakken". Bij het openen hoorde je eerst een soort "plop!" (Rubber op rubber)
Ik heb de rubbers goed schoon gemaakt en op aanraden van de dealer een "rubber-lotion" gebruikt die de rubbers soepel maken, maar meteen intrekt en niet vettig blijft.
Ik zou het voor de zekerheid gewoon even bij je dealer vragen.
 
Sorry voor de onduidelijk allemaal, het gaat echter om de raam rubberlijst? is niet de correcte woord maar kwam er niet ff op. Foto's volgen voor een betere beeld wanneer me mobiel is opgeladen :D
 
Haha, ik zie dat ik jouw post ook verkeerd gelezen had. Ik zag de titel en skimde door de tekst.
Voor de buitenkant gebruik ik hetzelfde als voor de banden.
 
Hierbij nogmaals de foto.
 

Bijlagen

  • IMG_20170730_112835.jpg
    IMG_20170730_112835.jpg
    178,1 KB · Weergaven: 478
Dat is toch echt wel buiten, dan is NaturalLook alleen handig om schoon te maken
Maar schoonmaken gaat ook met groene zeep

Beschermen kan dan weer wel met TrimRestorer
Niet te dik en na een paar minuten even afnemen

Mocht je in de buurt van Utrecht komen heb ik wel een sampleflesje
 
  • Leuk
Reactions: Netoj
Dat is toch echt wel buiten, dan is NaturalLook alleen handig om schoon te maken
Maar schoonmaken gaat ook met groene zeep

Beschermen kan dan weer wel met TrimRestorer
Niet te dik en na een paar minuten even afnemen

Mocht je in de buurt van Utrecht komen heb ik wel een sampleflesje

Ah bedankt !, ik woon zelf in de regio Rotterdam. Mocht ik in de buurt zijn van Utrecht dan laat ik je het weten!

En dit is de product die je bedoelde https://www.carclean.com/nl/product/Poorboys_World/Trim_Restorer_473ml_100730 ?

En de swissvax sealfeed heb ik niet kunnen vinden op carclean. Heb je misschien een linkje voor mij?
 
@Ric325i

Yep, vooral bij oud en poreus rubber gebruik ik liever geen APC of ontvettend product
Dus of groene zeep of Natural Look