• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Damian's VW Up turbo & BMW E46 330CI -> Nieuw stuur in de bimmer!

damianw31

Detailing chief
11 okt 2021
61
85
Westervoort
Hallo allemaal!

Ik ben Damian, 23 jaar oud en kom uit de omgeving van Arnhem. Al jaren doe ik hobbymatig de auto wassen en 'detailen'. In mijn geval betreft dit een vw up tsi die ik nieuw heb gekocht in januari 2018. Zoals je ziet is hij zwart metallic, dus ben regelmatig in de weer met de washmitt. Verder is hij niet helemaal standaard meer... en met 140 pk en 250 nm op iets meer dan 900 kilo wil het best vooruit. Heerlijke auto maar daar is dit forum niet voor bedoeld, op autoweek is er genoeg te vinden over mijn wagen i.c.m. mijn gebruikersnaam mocht je geïnteresseerd zijn. De auto is vanaf nieuw in een gyeon glascoating gezet, echter was hier na 1,5 jaar het beste wel af. Gezien het geld wat ik ervoor betaald heb had ik er veel meer van verwacht, dus nu alweer enkele jaren aan het waxen.

Ik heb mezelf aangemeld omdat ik opzoek ben naar advies voor nieuwe detailing producten. In 2016 heb ik voor mijn eerste auto Poorboys natty's black paste wax gekocht en Poorboys natty's black hole. Tot op de dag van vandaag gebruik ik nog steeds die producten met in mijn ogen een heel redelijk resultaat. Echter ben ik benieuwd of er al betere producten bestaan qua standtijd/beading en niet extreem lastig zijn in gebruik. Verder dan met de hand wassen en waxen ben ik nog nooit gegaan met de auto, even voor het idee van mijn poetservaring. Ook ben ik opzoek naar snowfoam ervaringen. Ik gebruik al jaren Monello artico magico, die is bijna op. Wederom de vraag of er in de tussentijd een beter product op de markt is gekomen?

Afsluitend nog wat foto's van de auto (en het resultaat van de poetssessie gisteren)

Groeten, Damian
 
Laatst bewerkt:
(En de foto’s)
 

Bijlagen

  • 334B40B1-572E-47AC-95D6-2EF29199ACF0.jpeg
    334B40B1-572E-47AC-95D6-2EF29199ACF0.jpeg
    455,5 KB · Weergaven: 344
  • F6E13BB0-ABFA-44AD-BB78-749DBE6EB878.jpeg
    F6E13BB0-ABFA-44AD-BB78-749DBE6EB878.jpeg
    298,8 KB · Weergaven: 308
  • 6E0B8633-69AB-4929-8409-6D86BE74D64C.jpeg
    6E0B8633-69AB-4929-8409-6D86BE74D64C.jpeg
    230,9 KB · Weergaven: 300
  • 18B3394A-5992-44C5-B737-7B5285C09149.jpeg
    18B3394A-5992-44C5-B737-7B5285C09149.jpeg
    271,2 KB · Weergaven: 301
  • 3822076D-2FAE-4060-B2A3-78BFCC68C05C.jpeg
    3822076D-2FAE-4060-B2A3-78BFCC68C05C.jpeg
    298,5 KB · Weergaven: 293
  • C7005949-4DB7-4B79-AB40-7157F034BEF3.jpeg
    C7005949-4DB7-4B79-AB40-7157F034BEF3.jpeg
    280,7 KB · Weergaven: 304
  • 2730E544-BA81-4B72-ACCA-322DFAE8EEE2.jpeg
    2730E544-BA81-4B72-ACCA-322DFAE8EEE2.jpeg
    262,9 KB · Weergaven: 315
Welkom, leuk autootje!

Qua snowfoam zou ik gaan voor Bilt Hamber Autofoam of Autofiness Avalanche. Maar, zoveel mensen, zoveel meningen ;)
 
  • Leuk
Reactions: damianw31
Welkom op het forum!

Da's een leuk bakkie zo. ;)


Als je de Black Hole getopped met Natty's naar tevredenheid gebruikt, kan je dit gewoon blijven vebruiken. De Black Hole (glaze) zal de nodige glans creëren en Nattys voegt hier misschien nog wat aan toe, maar die gebruik je natuurlijk hoofdzakelijk voor de bescherming.

Artico Magico is een prima voorwas, maar is qua reiniging wat milder en natuurlijk pH-neutraal. Mijn voorkeur wat dit soort foams betreft gaat naar Dodo Juice - Apple Ifoam vanwege de heerlijke geur, maar voornamelijk omdat het voordeliger te gebruiken is dan Artico Magico. (Prijs iets hoger, maar je verbruikt een stuk minder: 1:10 - 1:4 versus 1:10 - 1:20)

Sterkere foams zijn er ook genoeg en ben er één momenteel aan het testen. (Bilt-Hamber - Touchless) Deze heeft mij na twee tests positief verrast qua reiniging en ogenschijnlijk tast het ook geen bescherming aan. (Dit laatste moet ik nog beter testen, maar als dit zo blijft, raad ik je 'm zeker aan!)

Wat ik je ook zou willen aanraden; Je foamed met een HD + foamlans? Dan zou ik zeker Gyeon - Bathe+ (shampoo, maar ermee foamen) gaan gebruiken om snel en makkelijk een goede (extra) beschermlaag aan te brengen over je Black Hole + Nattys.
Zo heb je altijd mooie beading en goede sheeting én behoud je de onderliggende lagen beter. ;)
 
  • Leuk
Reactions: damianw31
(inmiddels al beantwoord :) )Ik heb op een engels forum wel eens autoglym polarblast snowfoam 'wax' gezien, dit lijkt mij ook wel wat tussen de waxbeurten door. Iemand die ervaring heeft met een dergelijk product?
 
Welkom op het forum!

Da's een leuk bakkie zo. ;)


Als je de Black Hole getopped met Natty's naar tevredenheid gebruikt, kan je dit gewoon blijven vebruiken. De Black Hole (glaze) zal de nodige glans creëren en Nattys voegt hier misschien nog wat aan toe, maar die gebruik je natuurlijk hoofdzakelijk voor de bescherming.

Artico Magico is een prima voorwas, maar is qua reiniging wat milder en natuurlijk pH-neutraal. Mijn voorkeur wat dit soort foams betreft gaat naar Dodo Juice - Apple Ifoam vanwege de heerlijke geur, maar voornamelijk omdat het voordeliger te gebruiken is dan Artico Magico. (Prijs iets hoger, maar je verbruikt een stuk minder: 1:10 - 1:4 versus 1:10 - 1:20)

Sterkere foams zijn er ook genoeg en ben er één momenteel aan het testen. (Bilt-Hamber - Touchless) Deze heeft mij na twee tests positief verrast qua reiniging en ogenschijnlijk tast het ook geen bescherming aan. (Dit laatste moet ik nog beter testen, maar als dit zo blijft, raad ik je 'm zeker aan!)

Wat ik je ook zou willen aanraden; Je foamed met een HD + foamlans? Dan zou ik zeker Gyeon - Bathe+ (shampoo, maar ermee foamen) gaan gebruiken om snel en makkelijk een goede (extra) beschermlaag aan te brengen over je Black Hole + Nattys.
Zo heb je altijd mooie beading en goede sheeting én behoud je de onderliggende lagen beter. ;)

Dank voor je reactie! Dat klinkt precies als een product wat ik zoek!
 
Mooie UP! Bij de vrienden uit Lochem wat extra pep gekregen?

Ik gebruik al jaren artico magico en prima voor het grove vuil en vervolgens rondje bugsquash van poorboys voor het hardnekkige spul.
Dankje, de auto is bij vagtechniek op de bank getuned naar 140pk en 250nm, stage 1+ met Milltek resonated en Forge blowoff valve. Veruit de meeste mensen verwachten niet dat er zoveel pit zit in zo'n kleine auto, en dat verveelt echt nooit ;)
 
Welkom op het forum!

Leuke waardes te halen uit een UP, mooi speelgoed, gaaf! :grinning:

Wellicht eens kijken naar Gyeon Cancoat, Cancoat is prima zelf aan te brengen.
Naar mijn een idee een stap tussen wat je nu doet en het eerdere laten aanbrengen van een glascoating.
 
Cancoat klinkt als een erg interessant product voor mij, ik ga me er eens in verdiepen! Gyeon bathe+ en Gyeon klei hangen inmiddels in het winkelmandje na wat lezen op het forum :)

En nog een vraag: ik heb nog Gyeon q2m Cure in grootverpakking in de kast staan. Destijds op aanraden gekocht om de coating mee te boosten. Kan ik Q2M cure ook gebruiken over mijn net aangebrachte Poorboys Natty's wax na het wassen? Of is de q2m zelfs beter dan de poorboys wax in de toekomst? De q2m cure staat nu al tijden zo goed als ongebruikt in de kast.