• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Daniel 9-3. Graag wat advies over mijn stappen plan.

Daniel 9-3

Detailing addict
7 jul 2012
39
55
Ik ga binnenkort een dap900 kopen en ga hier voor het eerst mee aan de slag.
Ik heb geen ervaring met machinaal polijsten, maar wil graag mijn saab voor de winter er netjes bij hebben staan.
Daarom graag jullie advies over wat wel en niet verstandig is in mijn stappenplan.

1: wassen
wassen met 2 emmer methode (incl. scratch shield)
shampoo meq. gold class (apc om alles goed te strippen?)
meq + monello washmitt+ez borstel
droogdoek delirium
eventueel nog een keer wassen met ironx en tarx indien nodig en hierna goed afspoelen.

2: kleien
klei van auto finesse
glijmiddel van spray en wipe. (deze is toch te verdunnen1:1)

3: polijsten
dap 900 raffini starterskit.
Om de set in mijn ogen kompleet te maken inizo forza,wollen pad, gele pad, zwarte pad
Eerst een test spot maken en indien nodig een zwaardere combi maken. tussen de stappen afnemen met c pro eraser

4: glaze
blackhole. gezien de kleur van mijn saab (zwart) .
wel of niet afnemen met eraser?. 30 min curen.
(Dit met de machine of hand? zwarte pad)

5: sealen (met machine zwarte pad)
hiervoor wil ik ex-p gebruiken 60min curen. Daarna een dag laten uitharden voor ik de wax aanbreng

6: wax/aftoppen (met de hand zwarte hand pad)
met natty's bleu paste wax. ongeveer 60 min curen
velgen pb wheel sealent.

banden: bold en brite
trims: revive trim dressing
ruiten: eerst goed schoonmaken afnemen met eraser en dan rain clear repallent gel.

doeken dacht ik aan nero, verde en bianco. overal een stuk of 3 van om alles uit te poetsen.

voor onderhoud:
wassen 1keer in de week a 2 weken. (eventueel nog bug squash tast dit de ex-p en natty's aan?)
na het wassen 1x per maand of 2 reload spray.


ik moet bijna alles nog aanschaffen en ben van plan om het op te halen bij carclean.
Zodat die me ook nog wat tips kunnen geven m.b.t. het machinaal poetsen.
Graag tips zodat ik nog eventueel wat kan wijzigen aan het plan of producten.
 
ziet er ok uit.
wax moet altijd curen. (hoe warmer het is...hoe minder lang)
De PB B&B-gel ook op trims? dit kan maar de standtijd is niet erg lang. poorboys heeft daar de trimdetailer voor of natural look.
In de winter ook de glaze gebruiken (black hole)? dit kan zeker ik doe dit zelf ook en de standtijd van een goeie wax lijkt me niet echt korter geworden daarmee. De lak voelt daarbij ook enorm zacht aan :heart_eyes:
 
Daniel 9-3 zei:
3:polijsten
dap 900 raffini starterskit.
Om de set in mijn ogen kompleet te maken inizo forza,wollen pad, gele pad, zwarte pad
Eerst een test spot maken en indien nodig een zwaardere combi maken. tussen de stappen afnemen met c pro eraser

Voor je voor de Monello polijstmiddelen gaat kiezen zou ik eerst even kijken of jou Saab geen last heeft van het zo genoemde "sticky paint" effect.
Heb dit op meerdere Saab's gehad (w.o. een 9-3 Viggen cabrio en op een 2tal 9-5's).
Mocht jij daar ook last van hebben dan kan je beter kiezen voor de SSR.

Gr. Arjan
 
@corsawim: oke dus mischien nog revive trim dressing voor het plastic werk erbij. Lees hier veel goeds over.

@juffer: sticky paint had ik al eens over gelezen op saabs.Hoe kom ik hier achter. Omdat er een mooi start pakketje is met Monello had ik hier voor gekozen.

wanneer ik nog iets vergeten ben hoor ik dit graag.
 
Daar kom je alleen achter door het uit te proberen.
Ik weet niet uit welk deel van Twente je komt, maar wellicht dat je een beetje bij iemand kan lenen ?
 
Ik woon in Wierden.
Ik ben hier net nieuw en nog een leek.
Heb me zo goed mogelijk voorbereid door te lezen maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer. ook ben ik van plan om nog engine cleaner te gebruiken.
Ik mijdt natuurlijk het elektrisch. Gewoon afspoelen met een broes. Kan dit met de motor uit? of liever laten lopen?
 
Natty's hoeft in deze temperatuur (ongeveer 15-20 graden geen uur) te curen. Gewoon even de swipetest doen, dan kom je erachter dat 10-20 minuutjes voldoende is.