• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Daniel 9-3. Graag wat advies over mijn stappen plan.

Daniel 9-3

Detailing addict
7 jul 2012
39
55
Ik ga binnenkort een dap900 kopen en ga hier voor het eerst mee aan de slag.
Ik heb geen ervaring met machinaal polijsten, maar wil graag mijn saab voor de winter er netjes bij hebben staan.
Daarom graag jullie advies over wat wel en niet verstandig is in mijn stappenplan.

1: wassen
wassen met 2 emmer methode (incl. scratch shield)
shampoo meq. gold class (apc om alles goed te strippen?)
meq + monello washmitt+ez borstel
droogdoek delirium
eventueel nog een keer wassen met ironx en tarx indien nodig en hierna goed afspoelen.

2: kleien
klei van auto finesse
glijmiddel van spray en wipe. (deze is toch te verdunnen1:1)

3: polijsten
dap 900 raffini starterskit.
Om de set in mijn ogen kompleet te maken inizo forza,wollen pad, gele pad, zwarte pad
Eerst een test spot maken en indien nodig een zwaardere combi maken. tussen de stappen afnemen met c pro eraser

4: glaze
blackhole. gezien de kleur van mijn saab (zwart) .
wel of niet afnemen met eraser?. 30 min curen.
(Dit met de machine of hand? zwarte pad)

5: sealen (met machine zwarte pad)
hiervoor wil ik ex-p gebruiken 60min curen. Daarna een dag laten uitharden voor ik de wax aanbreng

6: wax/aftoppen (met de hand zwarte hand pad)
met natty's bleu paste wax. ongeveer 60 min curen
velgen pb wheel sealent.

banden: bold en brite