• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP 500 aanschaffen welke pads heb ik nodig?

zentse

Detailing rookie
10 okt 2009
13
0
Hallo Medeforummers,

Ik ben van plan om een DAP500 V2 aan te schaffen. Alleen heb geen idee welke pads ik nodig heb.

Zit er over te denken om de DAP500 V2 CCS Starterspakket te kopen. Of kan ik beter alleen de DAP500 bestellen?

Ik ben een beginneling met poetsen ik heb alleen nog maar met de hand gewerkt.

Heb de Meguairs 5-stappenplan in bezit en ik werk er heel fijn mee alleen wil ik toch eens met de DAP500 gaan spelen.

Ik heb een VW Golf 4 uit 2001

Kleur: Black Magic Pearl
Kleurcode: LC9Z

Met de Meguiars 5-stappenplan krijg ik de swirls er niet uit gepoetst. Dus is het me aangeraden om Eerst Poorboy's World SSR2.5 swirl/scratch remover (2x hele auto behandeld) met DA polisher. Daarna finish/glaze met Poorboy's World Blackhole (2 a 3 layers) weer aangebracht met DA polisher. Gesealed met Meguiar's Tech wax 2.0 (met DA polisher).

Alleen welke pads heb ik nodig voor de Poorboy's World SSR 2.5 swirl/scratch remover en de Poorboy's World Blackhole en de Meguiar's Tech wax 2.0?

Poorboy's World SSR2.5 swirl/scratch remover = CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad ?
Poorboy's World Blackhole = CCS 5.5 inch Black Finishing Pad ?
Meguiar's Tech wax 2.0 = CCS 5.5 inch Red Ultrasoft Wax/Sealant Pad ?

Foto's:
p9271063.webp

p9271062.webp

Kleine collectie tot nu toe:
gepoetst3copy.webp

gepoetst2copy.webp

5 stappenplan van meguiars:
gepoetstcopy.webp

Ik hoop dat jullie mij tips/advies kunnen geven hoe ik dit het beste aan kan pakken? Op ik de DAP500 V2 CCS Starterspakket moet kopen of gewoon alleen de DAP500 met Poorboy's World SSR2.5 met Poorboy's World Blackhole en 3 pads?

KIJK EENS HIER

https://forum.Carclean.com/threads/compleet-poetspakket-voor-de-fanatieke-machinaal-beginnende-detailer.1339/

wellicht dat je hier kunt vinden wat je nodig hebt.

Voor jouw Golf zou ik gaan voor de Monello Raffini polijstmiddelen in plaats van de SSR van Poorboy's. Daar is ook een starterskit van met de DAP500 ;)

Toch gaat mijn interesse toch meer uit naar Poorboy's World. Maar enig idee wat voor pads ik moet gaan gebruiken?

Mag ik weten waarom je dan meer naar de SSR gaat? Uit ervaring weet ik dat de Monello's het beter doen op jouw lak ;) In de starterskit zitten al pads, dus als je die aanschaft dan hoef je de pads niet meer te kiezen...

Dit starterspakket bestaat uit:

- De DAP500 V2 D/A Polijstmachine

- Lake Country 5.5" Smart CCS Orange light cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes
- Lake Country 5.5" Smart CCS White polishing pad - Voor het aanpakken van lichte swirls, of om het polijsten met oranje na te bewerken
- Lake Country 5.5" Smart CCS Black finishing pad - Om de laatste finish te geven aan de lak met bijvoorbeeld een finishing polish of een glaze
- Lake Country 5.5" Smart CCS Gold concorso finishing pad - Om een sealant of wax mee aan te brengen

- Poorboy's World SSR 2.5 - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de oranje en/of de witte pad
- Poorboy's World SSR 1 - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de witte en/of de zwarte pad

- Cobra Deluxe 6" microfiber bonnets (2x) - Geschikt om polish, glaze, sealant of wax machinaal mee uit te poetsen
- Cobra Quick Clenz(3x) - Een prima concentraat voor het reinigen van je pads

Dit spreekt mij wel aan. Omdat ik gelezen heb dat de Poorboy's World SSR 2.5 goed helpt tegen swirls? En daar wil ik dit apparaat wel voor kopen. Want erg me er dood aan als de zon er op staat. Betreft de pads zou ik Poorboy's World SSR 2.5 met de CSS Orange light cutting pad kunnen gebruiken? En welke pad moet ik gebruiken voor NXT tech wax 2.0? Normaal de rode toch? maar die zit er niet bij dus die moet ik dan apart er bij bestellen? Net als Poorboy's Wolrd SSR 2.5 met de zwarte pad? De zwarte pad zit er wel bij?

Allereerst: zou je even op de quote knop willen letten? Je quote nu onnodig de tekst die er erboven staat, lees ook even dit topic

Laat mij je dit vertellen, en de meesten hier zullen het inmiddels beamen: De Monello Raffini polijsten middelen zijn beter geschikt voor jouw auto dan de SSR serie van Poorboy's. Jij hebt een VAG lak, en die zijn hard te noemen, De Raffini polijstmiddelen zijn speciaal ontwikkeld voor harde (Duitse) lakken, je haalt er dus sneller en beter resultaat mee. Als jij persé de SSR wilt hebben prima, be my guest, maar ik vertel je dit uit ervaring. Tussen lezen en ervaren zit een redelijk verschil ;)
Met de SSR kun je ook best resultaat behalen, alleen gaat dit langer duren omdat je meer passes moet doen, daarbij werkt de Monello Raffini mooier af.

De NXT wax kun je aanbrengen met een rode/zwarte/Goude (Gold) of blauwe pad, maakt niet, zolang deze pad maar geen cuttingfactor heeft

Overigens, je zegt Poorboy's Black Hole en daarna NXT 2.0 Dit heeft geen nut, de NXT bevat cleaners en zal de Black Hole weer verwijderen, Tip: neem een pure wax zoals de Natty's Blue. De NXT is een All In One product.

Okee, duidelijk ik moet me daar maar eens meer in verdiepen bedankt voor je advies.

Alleen kun je mij nog even een tip geven over welke pad ik moet gebruiken bij eventueel aankoop van Poorboy's World Blackhole?

Ik gebruik de zwarte pads enkel voor producten zonder cutfactor (zoals Black Hole of Professional Polish)
PB SSR2.5 kan je gebruiken op wit, heavy-groen, oranje of geel of de paarse foam-wool...maar die laatste 2 ga je nooit nodig hebben denk ik.
Het heeft weinig nut om de SSR2.5 te gebruiken op een pad zonder cutfactor, dan kan je beter bijvoorbeeld SSR1.0 op lichtgroen of wit gebruiken.

Je kan de goudkleurige pad gebruiken voor wax en sealant (maar evengoed de rode of blauwe, maar die laatste is einde-reeks)

Verder kan je met de Monello-set evengoed en, op hardere lakken zoals de jouwe, zelfs beter swirls verwijderen dan met de Poorboy's-reeks.
Je kan dan Mezzo gebruiken op oranje of witte pad; maar als je testspot zegt dat finale op een witte pad al genoeg is, dan ben je nog sneller klaar.

Ga een langs Carclean, dan kan je zelf even testen en raad vragen over welke kit het beste is voor jouw wagen. :ja

Zwarte pad voor de balck Hole werkt prima. En over het je verdiepen in de Monello: hoeft niet echt de verwerking is vergelijkbaar met de SSR ;)

Ik breng de blackhole aan met de hand,ik zou de ssr en de monello dan beiden aanschaffen,kleine investering maar het gaat toch lang mee.

Feit blijft dat je met de NXT 2.0 de Black Hole weer verwijderd... Eigenlijk zonde van de Black Hole :weetniet