• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap 500 vs Dap 900

Frédérique

Detailing rookie
27 apr 2019
8
15
Hey,

Ben al een tijdje aan het rond lezen op dit forum maar dan toch besloten uiteindelijk een account aan te maken omdat ik namelijk zelf met een vraagje zat.
Wil mezelf al een tijdje lang een polijstmachine aanschaffen en omdat ik hier en op andere plaatsen al gelezen heb dat de DAP apparaten van goede kwaliteit zijn heb ik deze eens bekeken.
Nu zelf ben ik eigenaar van een BMW 318d Touring. Volgende wagens zullen ook BMW's zijn, simpelweg verslaafd aan deze auto's.
Ik heb hier al vaak gelezen dan BMW zelf een harde lak heeft. Toch heeft de vorige eigenaar (secretaresse van de garage) er goed veel swirls op gekregen. Zonde want de auto is pas uit 2017. Nu heb ik hem over genomen en wil ik hem eens goed onder handen nemen.
Nu wil ik eigenlijk de V3 raffini starterskit - powerpack aanschaffen.
Raden jullie de 900 of de 500 aan?
Leen me jullie wijsheid! :D

Groetjes,
Frédérique
 
  • Leuk
Reactions: Emi
Bmw staat toch best bekend dat ze harde lak hebben dus iets meer power is handig zou zeker voor de 900 gaan.
 
Bedankt voor de snelle reactie!
Of zijn er misschien andere polishers van ongeveer dezelfde prijsklasse die veel geschikter ervoor zijn?
 
Hey,

Ben al een tijdje aan het rond lezen op dit forum maar dan toch besloten uiteindelijk een account aan te maken omdat ik namelijk zelf met een vraagje zat.
Wil mezelf al een tijdje lang een polijstmachine aanschaffen en omdat ik hier en op andere plaatsen al gelezen heb dat de DAP apparaten van goede kwaliteit zijn heb ik deze eens bekeken.
Nu zelf ben ik eigenaar van een BMW 318d Touring. Volgende wagens zullen ook BMW's zijn, simpelweg verslaafd aan deze auto's.
Ik heb hier al vaak gelezen dan BMW zelf een harde lak heeft. Toch heeft de vorige eigenaar (secretaresse van de garage) er goed veel swirls op gekregen. Zonde want de auto is pas uit 2017. Nu heb ik hem over genomen en wil ik hem eens goed onder handen nemen.
Nu wil ik eigenlijk de V3 raffini starterskit - powerpack aanschaffen.
Raden jullie de 900 of de 500 aan?
Leen me jullie wijsheid! :D
Testspot moet uitwijzen hoe hard de lak van de auto is (begin dus niet gelijk met de sterkste combinatie) maar ik zou ALTIJD voor een DAP900 gaan ipv een 500.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Daarom leek de starterskit van raffini met powerpack ideaal, hier zit zon beetje alles in voor alle mogelijke combinaties.
Had ik de mogelijk om sterkere combinaties te gebruiken indien nodig.
 
Je zou in plaats van de power pack ook voor het 2-step Scholl-Monello pack kunnen kiezen: prijs is bijna gelijk, maar dan heb je Scholl polijstmiddelen in plaats van Monello.
 
@Frédérique ,veel BMW’s hebben idd en harde lak maar bv F serie modellen dan weer niet altijd...
Begin nou niet direct met S3 ik zo gokken (testspot moet uitwijzen) dat je met S17 al heel wat zou moeten kunnen corrigeren.
Afwerken kan met S30 maar zelf finish ik het liefst met Rupes geel met opvolgend Rupes wit.
 
Ben pas 22 en heb nog veel tijd om bij te leren dus ik vind alle tips handig, er zijn zo veel producten die x en y doen in alle kleurtjes, geurtjes en merken etc dat het onmogenlijk is alles te proberen. Dus is het altijd beter om op de wijsheid van andere te vertrouwen :D
 
  • Leuk
Reactions: Rémon