• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP 900 4"pad.

Kingsma

Detailing addict
25 sep 2015
37
55
Dag,ik ben van plan een DAP 900 te gaan gebruiken voor mijn motor.
Nu heb ik op het forum gelezen dat de kleinere 4"pads daar beter geschikt voor zouden zijn dan de grotere.
Welke zou ik dan moeten kiezen?
 
Hey Kingsma! :)

Kleinere pads zijn inderdaad een stuk makkelijker op kleine panelen. Bij motoren vond ik het fijn om kleine pads te gebruiken, maar iets wat ook erg handig danwel nodig was; Een cone of ball voor op de boor.

Het ligt er natuurlijk maar net aan wat voor een motor je hebt. Met een cone/ball kon ik ook het lastigere plaatwerk goed polijsten doordat ik in vrijwel alle hoekjes en gaatjes kon komen.

Een Black Finishing Cone / Ball is grof genoeg om mee te polijsten. Wat betreft de pads zou je kunnen kiezen om 2-3 stuks te nemen van WIT en ORANJE (Monello) Geel is, denk ik, te grof, maar het is nooit zonde om ook hier een paar van te hebben.

(Sorry dat ik geen links voor je heb, ik reageer momenteel via mijn telefoon. Zoek in de webshop naar "Raffini Wit" of Oranje... En "Finishing cone" of Ball)



Greeeetz
 
Jep, de 4" pads passen op de kleine steunplaat van de DAP en kan je er zó op knallen met velcro.

De Cone is aardig aan de prijs, maar in mijn ervaring gaat hij wel even mee. :)
 
Hé Kingsma,

Let wel op dat je de 4'' pads besteld en niet de 3,5''. Hier ben ik een keer bijna de fout in gegaan, omdat de meegeleverde steunplaat 3,5'' is. Het velcro is wat kleiner dan de pad zelf en daardoor passen de 3,5'' pads niet op de kleine steunplaat.
 
Geen zorgen, beide maten passen, maar de 3,5" is even groot als je pad, maar de velcro is inderdaad kleiner als de pad. Dus, kan de velcro van de plate in de pad happen.

Uiteraard de 4" kopen, maar mocht je de fout al genaakt hebben, geen paniek. :)