• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap 900 V3 kapot

Micha D.

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2017
744
153
28
Bennebroek of Delft
Hoi allemaal,

Ik was vandaag bezig met m'n Dappie, allemaal goed en gezellig, hij kletst de oren van je kop. Ik was bezig met een Mercedes, keiharde lak, dus we waren al aardig wat uurtjes samen. Net alle serieuze defecten weggewerkt met Wollie (de wollen pad), dus tijd om over te gaan op de rest van de auto. Ik had net de helft van de voorbumper gedaan, even pad uitspoelen, slokje water drinken (ik hoor, niet Dappie). Toen nam ik mijn machinale vriend weer te hand en.... niks. Alles gecheckt (sterkers, verlengsnoer), maar nee, Dappie was verontrustend stil.

Nu komt het vreemde. Als ik de machine met de pad naar beneden richt doet hij het niet. Als ik de machine 90 graden draai met de pad naar een van de zijkant of 180 graden met de pad naar boven doet hij het wel! Maar dan bedoel ik ook echt precies 90 graden, want als ik de pad dan weer een stukje naar beneden kantel dan stopt hij er weer mee.

Ik heb hem in december 2015 gekocht en we zijn pas een paar keer samen bezig geweest. Maar ik heb dus nog garantie, mocht dat echt nodig zijn.

Mijn vraag vooral zijnde, is dit een bekend probleem en is er een oplossing voor? En dan bedoel ik niet "de machine zo houden dat de pad niet naar beneden gekanteld is", want dat telt niet.

Groetjes en bedankt.
 
Komt wel eens voor,
Heb de mijne ook ingekort als je even zoekt vind je een how tot
Met foto,s is prima zelf te doen.
 
Mijn dap900 heeft kabelbreuk aan de stekkerkant. Ik heb het al een aantal keer verholpen aan de machinekant, maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen nu het aan de andere kant zit. Heeft iemand suggesties?
 
Dank! Ik heb eigenlijk niks aan gereedschap. Even kijken hoe ik dat ga doen...
Hoef je niet echt gereedschap voor te hebben.

Knip de stekker kabel juist over achter de stekker ( schaar gaat normaal nog wel ) , snij de mantel over met een mes, strip de kabels met een mes en aansluiten.

Niet de beste methode maar gaat ook wel als er niets anders voorhanden is .
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
ik heb die van mij al lang geleden vervangen voor een rubberen snoer zoals ze in de industrie ook gebruiken, en meteen ietsjes langer gemaakt

je doet het snoer altijd in je nek leggen om geen risico te lopen dat hij over de lak heen gaat dus het snoer maakt nu eenmaal de vreemdste bochten en als je dan de trillingen erbij neemt dan is het logisch dat deze originele snoeren nog wel eens kapot gaan.