• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP Bout vernieuwen

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.735
193
26
Zwolle
Hallo allemaal,

De bout waar de steunplaat op vast zit is niet helemaal lekker meer.
Is deze makkelijk zelf te vervangen?
T is nu een drama om de steunplaat te vervangen :/
71919c16caf451074bd722174a663ccb.jpg
 
Je bedoelt de moer Roy? (bout zit vast in de steunplaat zelf)
Eerlijk gezegd zie ik weinig bijzonders aan de moer, je gebruikt wel de meegeleverde sleutel om de steunplaat te wisselen?

Het halfronde metalen blokje ernaast zie ik wel vol zitten met beschadigingen, en ik heb het idee dat deze ook wat scheef zit.
 
Is een lager die geheel vervangen moet worden. Alleen de bout kan niet. Mail ons even hierover want die hebben we liggen voor je.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Of even een tapje doorheen halen. Is m8 x 1.5 dacht ik.

Overigens is die moer er alleen om tegen de houden, los/vast doe je met plate zelf vast te pakken!
 
Je bedoelt de moer Roy? (bout zit vast in de steunplaat zelf)
Eerlijk gezegd zie ik weinig bijzonders aan de moer, je gebruikt wel de meegeleverde sleutel om de steunplaat te wisselen?

Het halfronde metalen blokje ernaast zie ik wel vol zitten met beschadigingen, en ik heb het idee dat deze ook wat scheef zit.
Ja dat ding haha. Ik gebruik zeker de originele sleutel. Echter is deze ook niet helemaal lekker meer.
De machine is ook erg onstabiel. Zou het daardoor komen?
Is een lager die geheel vervangen moet worden. Alleen de bout kan niet. Mail ons even hierover want die hebben we liggen voor je.
Ik mail nog wel even. Thanks
Of even een tapje doorheen halen. Is m8 x 1.5 dacht ik.

Overigens is die moer er alleen om tegen de houden, los/vast doe je met plate zelf vast te pakken!
Dat weet ik. Sleutel ertussen en steunplaat draaien. Dan heb je hem zo los. Echter schiet hij dan elke keer over... Gaat dus ergens wat fout.
 
Als je de bout een beetje kan kantelen dan moet deze vervangen worden.
 
Ik had ook steeds als ik de steunplaat vast zette met de bijgeleverde sleutel dat ie oversloeg.
Nu ik een steeksleutel van mezelf gebruik geen last meer van.
Meen 14