• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP met oraje pad vs. Seat Ibiza 2002.. Verloren!

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
46
Omgeving Rotterdam
Detailers,

Zojuist de auto van de vrouw behandeld. Gaat om een Ibiza uit 2002 met diverse swirls, krasjes en ingedroogde druppels. Heb de auto behandeld met de DAP, oranje LC pad en SSR2. Maar heb daar ongeveer 60-70% van de swirls en krassen verwijderd. Is de combinatie te licht of ben ik wellicht te snel met werken? Misschien tijd voor menzerna/monello?!?

Bij het laatste paneel liet de pad en de velcro-laag los. De zwarte laag was erg heet terwijl de lak koel aanvoelde.... Te veel toeren?!?

Al met al is het resultaat meer dan verwacht! De auto kan zo de showroom in!

Groeten,

Robert
 
Of te licht is kan je zelf bepalen middels de al om bekende testspot.
Wellicht was de overstap naar SSR2.5 of SSR3 beter geweest.
Uiteraard geld dit dan ook voor de Monello ( Inizio als zijnde SSR3 )

Belangrijkste heb je wel bereikt >>> je bent tevreden met het behaalde resultaat.
Tzt komen de % verwijdering er dan vanzelf bij ;)

Het is idd goed om er op te letten dat je niet te snel heen/weer gaat en dat je het product goed door laat werken ( indien te snel stopt haal je ook niet het uiterste qua resultaat )

Te veel toeren, hmm .... hoelang achtereen gewerkt en met welke toeren ?
 
@mk-us:

Om heel eerlijk te zijn weet ik het niet exact, maar ik gok een standje 5 ter hoogte van de deur en spatbord aan de voorzijde. Heb de slechte neiging om eerst een zijkant te behandelen en daarna het residu weg te poetsen. Dit gaat met PB producten prima.

Maar het gekke is dat de lak absoluut niet warm was. Ik haalde de pad van de auto, schoot weg, voelde aan de pad en vervolgens direct aan de auto. Dit alles in een paar seconde. Voordeel is wel dat ik moet bestellen bij CC!!

Tijdens de actie heb ik laag toeren het te behandelen oppervlak voorzien van een laagje SSR, dan stand 3-4 heel langzaam kruislings behandelen met weinig tot geen extra druk, en dan wil ik nog wel eens standje 5 (ongeveer, doe het blind) nalopen. Dan is de SSR inmiddels afgebroken. De snelheid hou ik ongeveer op 2 cm per seconde. Dit heb ik ergens gelezen op het forum.

Mocht er iets niet kloppen, hoor ik het graag.

Robert
 
Theoretisch gezien doe je het volgens mij wel goed, hmm
Geen idee hoe lang het duurt eer een lak weer afkoelt, maar dacht dat dit best snel kan gaan, maar goed dat is allemaal speculatief :(
Hopelijk komt er snel een topper voorbij die je wat meer kan helpen.
Wat betreft de velco .... dit is te goed te lijmen ( 2 dagen geleden nog voorbij gekomen op het forum )
 
Wat betreft de velco .... dit is te goed te lijmen ( 2 dagen geleden nog voorbij gekomen op het forum )

Nee joh.. Ik bestel wel bij CC! Niks leukers om wat uit te zoeken en op te halen. Ik weet het, kind in een snoepwinkel.

Zit er nu aan te denken om Inizio aan te schaffen.


Wordt vervolgd!


robert
 
Wat ik in andere post al had gezegd: bij twijfel even bellen voor afspraak maken met de snoepwinkel :)
Zou de pad niet weggooien als het goed te repareren is, zonde
 
ik gebruik de pad nu als handpad.. Lijmen vind ik heel gevaarlijk omdat er mogelijk harde(re) stukjes door het foam kunnen steken. Voor die 9 euro haal ik wel een nieuwe.. Tis een schijntje gezien de hele verzameling. :-(

Robert