• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP nodig of niet?

Dims

Detailing trainee
25 jun 2013
19
35
België
Hey iedereen,
Ik heb sinds een jaar een nieuwe auto, Mazda 3 2016 ginza in snowflake white, een soort parelmoer.

Hiervoor had ik een renault clio 4 waarvoor ik een hoop producten heb gekocht.

Daaronder valt de poorboys world exp-sealant en exp polish. Alsook nattys was (rood).

Aangezien dit een nieuwe auto is hoeft die nog niet gepolijst te worden en doe ik het kleien, de sealant, de polish en de wax handmatig.

Nu lees ik hier veel over de DAP en vroeg me af of dit betere resultaten geeft bij enkel de PB polish (wat eigenlijk gewoon een cleaner is) sealant en wax of dat ikdit gewoon handmatig kan blijven verder doen met hetzelfde resultaat.
 
Aangezien dit een nieuwe auto is hoeft die nog niet gepolijst te worden

Die zin klopt niet helemaal. Er zijn 'nieuwe' auto's die gehavender kunnen zijn dan oude auto's

Nu lees ik hier veel over de DAP en vroeg me af of dit betere resultaten geeft bij enkel de PB polish (wat eigenlijk gewoon een cleaner is) sealant en wax of dat ikdit gewoon handmatig kan blijven verder doen met hetzelfde resultaat.

Pro Polish of Wax is in mijn optiek lekkerder met de hand te verwerken. Soort van therapie....
Een DAP wordt pas handig bij polijsten.
 
Wat @Istnogferarie zegt inderdaad, zelfs nieuwe auto's kunnen krassen en swirls hebben door vervoer of wassen voor afleveren door de dealer.

De vraag is meer, zie jij die krassen in jouw lak en zo ja, stoor je je eraan. Als je ze niet ziet (op lichte auto's zie je swirls soms minder snel) of je er niet aan stoort zou ik lekker handmatig blijven cleanen en waxen. Voor mij ook beiden therapeutische bezigheden;)

Ik denk dat met enkel cleanen en waxen een dap geen verschil gaat opleveren, hoogstens wat tijdswinst.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Voor alle taken behaal je met een DAP alleen tijdswinst. :) Alles kan je handmatig doen, ook polijsten, maar dan word het ineens een stuk minder grappig. ;)

Machinaal polijsten gaat gewoon sneller, egaler en scheekt je een hoop spierballen kweken. Maar, machinaal cleanen/glazen/waxen is niet perse nodig en kan ook handmatig.
 
Ik zie momenteel niets van swirls of krassen, na het kleien en cleanen is de lak superglad.

Dan als het geen verbeterd resultaat geeft blijf ik wel gewoon handmatig verder doen, is best wel leuk zo:rolleyes:

Bedankt voor jullie reacties!
 
  • Leuk
Reactions: 350Z