• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP wegdoen of erbij houden na aanschaf Rupes BigFoot?

GenderNeutraleLak

Detailing addict
11 sep 2017
83
63
[mod] Dit was oorspronkelijk een verkooptopic. De machine is verkocht, maar de discussie over het al dan niet houden van de machine leverde wel een aardige discussie op. Vandaar even verplaatst naar hier. [/mod]

Te koop voor €175 :

Een dap900V3 van 13-09-2017 en slechts voor drie auto's gebruikt. De dap gaat weg ivm aanschaf rupes 15 MKII en een mini. Verkoop hem dan toch maar
 

Bijlagen

  • 20171110_213719.jpg
    20171110_213719.jpg
    164,7 KB · Weergaven: 378
  • 20171110_214731.jpg
    20171110_214731.jpg
    238,6 KB · Weergaven: 379
  • 20171110_214808.jpg
    20171110_214808.jpg
    209,7 KB · Weergaven: 166
Laatst bewerkt door een moderator:
Puur als back up? Vind het een beetje zonde om hem te laten liggen. Al zie ik wel dat het handig is om hem erbij te hebben mocht de rupes onverwacht het leven laten.
 
Nee geen van beide!

8mm is gewoon veel breder inzetbaar dan 15mm... plus dat de pads van dr 15 een stuk groter zijn.

Met alle hollingen en bollingen (of geef er een naam aan) van de moderne auto’s is een 15 echt niet altijd handig.

Natuurlijk dan dit met de mini, maar die is dan meteen weer erg klein.

Ik kom mezelf aardig vaak tegen, dat ik wou dat ik de DAP er nog gewoon bij had. En zit ook serieus te denken om er weer een DAP bij te kopen.

Om een voorbeeld te geven... een BMW F10 wat een verschrikkelijke auto is. Toch door aal dit strakke lijnen, vouwen en hollingen heb ik voor 65% de mini gebruikt. Had een paar weken geleden een F31 staan. Daar was het misschien nog wel meer. Als ik hier een DAP had, had dit verschrikkelijk veel tijd gescheeld!
 
Hmmm goed advies. Heb tot nog toe alleen maar makkelijke auto's gehad zonder veel vouwen en rare randen. Had eerlijk gezegd niet gedacht dat het toch alsnog zoveel verschil in gebruiksgemak zou zijn vergeleken met de DAP als puntje bij paaltje komt.
Ook omdat ze op internet nogal lyrisch zijn over de 15 MKII en haar gebruiksgemak over het algemeen.
Beter dat ik er nu achter kom dan later.
Thanks voor je advies!


DAP is bij deze niet meer te koop.:)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Toen ik voor de Rupes ging kijken, adviseerde @Dibbuz mij het zelfde.

Ik was toen eigenwijs, en heb hem toch verkocht. Dacht zelfs wat kletst die man.

Nu ben ik toch wel aardig wat autootjes verder, en ga meer eisen aan mijn eigen werk stellen. En ben er toch wel achter dat zijn advies goed gegrond was.

Dus bij deze: Dennis je had gelijk!

Natuurlijk is het wel een luxe probleem! Maar als je het geld niet direct nodig heb, kan je hem altijd later nog verkopen. Je bent hem binnen een week kwijt als het moet.
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz en Micha D.
Same here! DAP erbij houden. :)

Ik heb een Rupes21 en hier kan ik merendeels van een auto doen, maar de DAP met kleine plate + pads is toch wel erg fijn om lastigere panelen te doen, maar ook kleine randen zoals stijlen, bumpers met strakke lijnen/difusers, koplampen, dorpels, spiegels, velgen, kleine raken, en meer.

Zo koos ik ook voor de Rupes21 met grotere 7" pads om de grotere vlakken sneller tot een hoogglans te krijgen, maar ook omdat ik sowieso nog de DAP erbij had. Zonder DAP was ik voor een Rupes15 gegaan, masr dan nog zou ik tegen de bovenstaande dingen aangelopen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: GenderNeutraleLak
Helemaal gelijk. Al moet ik wel zeggen dat jij een veel professionelere werkomgeving hebt dan ik. Ik sta voor op straat in een toekomstige partytent. Die mooie F10's en F30's met moeilijke randjes zullen eerder naar mooie plaatsjes zoals de jouwe gaan dan naar mij haha.

Maar je hebt gelijk, veel afschrijven doet de DAP toch niet en wellicht ga ik het zelf nog merken. Zo niet is hij alsnog snel verkocht. Thx!
 
Je hebt toch een Rupes mini? Dit in combi met de Rupes 15 kan je goed uit de weg. Vraag me af wanneer je de DAP gaat pakken als je die andere twee in bezit hebt. Ik heb mijn DAP toen aardig lang bewaard maar nooit meer vastgehad na de aankoop van een Rupes mini.

Maar zoals er werd gezegd. Als je het geld niet nodig hebt kan je hem later altijd nog verkopen. DAPjes zijn als Golfjes, je raakt ze altijd kwijt.
 
  • Leuk
Reactions: GenderNeutraleLak
Wilde in eerste instantie ook een rupes21 met zo groot mogelijke pads halen quantoxx. Ook vanwege het gebrek aan een rotary/ervaring met de rotary en de correctiekracht van een 21.
Kwam de 15 tegen voor een mooie prijs dus toch maar overstag gegaan. Wellicht nog ooit vervangen door een 21 nu ik de dap ook blijf houden.
 
Als je een 15 hebt zou ik niet eens perse naar een 21 kijken. Men zegt vaak dat je een 21 eigenlijk gebruikt voor "meters maken" door de grofe pads. Echter maak mijn runs nog steeds iets strakker en werk polijstmiddel goed door. De grotere uitslag gebruik ik, niet de grote pad. :)

Iets meer correctie en finish vind ik fijner als meters maken. ;)
 
Ik heb ook een 21.. heb m al 1x gebruikt :joy:

Hij hangt wel erg mooi aan de muur :cool:

Je hebt toch een Rupes mini? Dit in combi met de Rupes 15 kan je goed uit de weg. Vraag me af wanneer je de DAP gaat pakken als je die andere twee in bezit heb

Tegen de tijd dat je bij deuren alles met de mini moet doen omdat je met een 15 niet alles lekker kan “raken” zal voor mij het moment zijn die DAP te pakken.

Maar misschien ben ik er gewoon niet zo goed is als andere hier. ;)
 
Toen ik voor de Rupes ging kijken, adviseerde @Dibbuz mij het zelfde.

Ik was toen eigenwijs, en heb hem toch verkocht. Dacht zelfs wat kletst die man.

Nu ben ik toch wel aardig wat autootjes verder, en ga meer eisen aan mijn eigen werk stellen. En ben er toch wel achter dat zijn advies goed gegrond was.

Dus bij deze: Dennis je had gelijk!

Natuurlijk is het wel een luxe probleem! Maar als je het geld niet direct nodig heb, kan je hem altijd later nog verkopen. Je bent hem binnen een week kwijt als het moet.
Soms komt er nog wel eens wat zinnigs uit mij ;)
Top dat je er nog op terug komt!
 
Nee geen van beide!

8mm is gewoon veel breder inzetbaar dan 15mm... plus dat de pads van dr 15 een stuk groter zijn.

Met alle hollingen en bollingen (of geef er een naam aan) van de moderne auto’s is een 15 echt niet altijd handig.

Natuurlijk dan dit met de mini, maar die is dan meteen weer erg klein.

Ik kom mezelf aardig vaak tegen, dat ik wou dat ik de DAP er nog gewoon bij had. En zit ook serieus te denken om er weer een DAP bij te kopen.

Om een voorbeeld te geven... een BMW F10 wat een verschrikkelijke auto is. Toch door aal dit strakke lijnen, vouwen en hollingen heb ik voor 65% de mini gebruikt. Had een paar weken geleden een F31 staan. Daar was het misschien nog wel meer. Als ik hier een DAP had, had dit verschrikkelijk veel tijd gescheeld!

Als ik jou reactie zo lees krijg ik bijna de stelling dat de nieuwe Flex (https://www.carclean.com/nl/product...Action_Polijstmachine_75mm_104398?o=srFlex 80) echt een ideale allrounder is om als enige apparaat te pakken. De grote delen zoals dak e.d. zullen wat langer duren, maar heb het idee dat je bij de rest met dit apparaat goed uit de voeten kan. Is dit dan niet fijner werken dan een dapje?
 
Daarom eerst langs de randjes met de Mini. Zoals een kleurplaat daarna met de 15 het middelste “inkleuren”
Zo doe ik het ook, werkt zeer precies.
Ik ben zeer blij dat ik mijn Dap eruit heb gedaan voor een Rupes Duetto, minder trillingen, minder herrie...voor mij een grote +
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Als ik jou reactie zo lees krijg ik bijna de stelling dat de nieuwe Flex (https://www.carclean.com/nl/product/Flex/XFE_7_12_80_Dual_Action_Polijstmachine_75mm_104398?o=srFlex 80) echt een ideale allrounder is om als enige apparaat te pakken. De grote delen zoals dak e.d. zullen wat langer duren, maar heb het idee dat je bij de rest met dit apparaat goed uit de voeten kan. Is dit dan niet fijner werken dan een dapje?

Ken de machine niet, maar lijkt me meer een mini.

De mini is een geweldige machine. Die is onmisbaar in de collectie.

Zo doe ik het ook, werkt zeer precies.
Ik ben zeer blij dat ik mijn Dap eruit heb gedaan voor een Rupes Duetto, minder trillingen, minder herrie...voor mij een grote +

+1
Dat wordt toch een Duetto @Zluytr of had je die nu al?

De Duetto zal ook een mooie aanvulling zijn. Die gaat er nog wel komen. (Maar ik heb zo veel wensen)

Ik zie alle machines wel eens te koop aangeboden, maar een duetto nog nooit!

Misschien zegt dat al genoeg ;)
 
  • Leuk
Reactions: Altos
De mensen die er 1 hebben zijn waarschijnlijk zo tevreden dat ze em niet meer wegdoen...
Duetto zal minder goed verkopen als een 15 maar die kleinere/compactere behuizing/12mm uitslag heeft ook voordelen. Ik gebruik em veel op bv de zijpanelen van een auto of wat kleinere delen. Door de kleinere behuizing is ie tijdens het werken ook meer wendbaar wat makkelijk is wanneer je bv lagere delen van een auto moet doen.Echt zonde dat deze machine minder populair is ivm de andere modellen van Rupes.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Altos en Zluytr