• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP500 rotatie?

RuudW

Detailing rookie
21 jun 2015
3
0
ik heb sins enkele maanden een DAP500. Als ik de motorkap of het dak in de wax zet is er een roterende en excentrische beweging van de pad. Als ik zijpanelen doe roteerd hij nagenoeg niet, ik heb alleen de excentrische beweging. Ik oefen heel weinig druk uit. Hoort dit bij de DAP?

Als de backingplate niet draait is het of teveel druk of hij plakt
Met een wax denk ik aan het laatste, iets minfer gebruiken misschien

Vaak komt dat door Indd te veel druk Inc met weing vermogen (toeren).. Gister nog gehad met de 900 toen ik product aan het verdelen was op stand 1 weing tot geen rotatie. Na het opvoeren van het vermogen naar stand 2,5/3 was er weer volop rotatie. Wil je meer controle hebben of er rotatie is kun je met een marker een streep zetten op de plate.

• Leuk
Reacties: Nutske
Daarom zijn D/A apparaten free spinning (op de flex na) en Rotary apparaten forced rotation :) wat de D/A zo veilig maakt :) nadeel dat het moeilijker corrigeren is bij karakter lijnen en dergelijke.. Een streep zetten op de backing plate helpt idd ! Want van zodra de rotatie stopt doe je eigenlijk niet veel meer.. Bij wax niet zo erg :)