• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP500 V2 CCS of Raffini?

Jan Peugeot

Detailing trainee
14 aug 2009
23
47
We hebben 2 auto's staan op de oprit:

Volkswagen Polo bluemotion uit 2011 Reflex zilver.
Peugeot 307 uit 2005 zilver.

Ik heb al het een en ander in mijn bezit,maar omdat de peugeot een flinke boost moet hebben wil ik toch overstappen op een Dap.
Alleen welke startkit is nu de beste?
De CCS of Rafinni?

Ik heb nu in mijn collectie de volgende spullen:
Mijn collectie

Iemand een goed advies?

Heb je constant zon op je oprit: Poorboy's. Die is namelijk ook in de zon te gebruiken (Probeer het echter niet in de hete middagzon, want dan is het product slecht af te nemen)

Is dat niet zo? Raffini: Is net iets krachtiger en werkt mooier af.

Hard en zacht, ik zou gaan voor de Rafinni. Werkt namelijk ook goed op zachte lak (de Peugeot), en je hebt het echt nodig voor de Polo met zijn harde lak.

Mijn oprit staat zowat de hele dag in de zon,dus dat is niet al te handig.
Heb al wel haken in de muur en schutting zitten zodat ik een zeil op kan hangen.

Dus dan is Raffini de beste als ik het zo zie.

Verder nog dingen waar ik op moet letten?
En is de starterskit voldoende om te beginnen of moet ik daar al extra pads bij bestellen?

Nog even een vraagje voor de testspot,

Is dat het beste om op de Peugeot met Poorboys Proffesional polish te beginnen of met Monello Raffini Finale?

Uit ervaring weet ik dat Mezzo op wit al een goed resultaat geeft op lakken van PSA met lichte swirls. Maar altijd een testspot maken. Finishen uiteraad op zwart met Finale. Finale heeft geen cutting factor en zal dus de swirls niet verwijderen.

Pads: in het pakket zitten al de goede pads. Eventueel kun je dat nog uitbreiden met licht groen, geel (hoge cutting factor) of nog zwaarder: paarse wol pad.

Zou dat zeil of een partytent gebruiken, Monello laat zich slecht verwerken in de zon.