• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP900 lite kit product info

Dominic

Detailing addict
9 mrt 2011
385
65
41
Hoi,

De Lente is een feit de vogeltjes fluiten de zon lacht ons toe en ik wil men wagen weer elke dag wassen en op blinken .
Men 1st productjes die ik hier besteld heb zijn ondertussen al enkele weken oud :) en ben zo tevreden van de snelle afhandeling hier en correcte werkwijze dat mijn volgende bestelling klaar ligt maar alvorens te bestellen heb ik nog enkele vraagjes .


Ik gebruik nu al een jaar mijn broers Dual Action van Meguiar's goeie machine maar prijzig ...
Als ik de wagen polier doe ik dit met de volgende producten

Meg Compound met de gele pad van Meg en daarna de NXT WAX van Meg met de zwarte pad soms gebruik alvorens dit hier allemaal ook de klei .

Nu mijn vraag :

In het DAP900 lite kit zitten de volgende producten
•Monello Raffini Mezzo
•Monello Raffini Finale
Nu welke van deze producten vervangt mijn compound van meg??
En welke van deze producten is de eindlaag als ik goed lees nemen deze producten beiden krasjes en kringen weg zijn het dan niet de zelfde producten?
En welk product is de eindlaag zoals mijn NXT WAX ?

Ik lees ook dat de finale een groene pad nodig heeft maar deze zit er niet in ?
kan ik daar 1 van die andere 3 gebruiken?

ik begrijp dat ik niet alles kan hebben want is de lite versie maar ik wil gewoon kunnen starten dus als ik nog iets moet bijbestellen doe ik dit liever
nu bij deze bestelling ;)

Dank bij voorbaat
 
Het is een pakket om te polijsten; iets van een wax of sealant zit er dus niet in.
Mezzo en Finale zijn beide polijstmiddelen. Mezzo is een medium polish en Finale is een fijnere variant
waarmee je op het laatst van het polijsten een supergladde finish mee kunt behalen.

Als ik je post zo lees, lijkt het me niet onverstandig om hier nog een en ander te gaan lezen over machinaal polijsten ;)
 
Soepergrover zei:
Het is een pakket om te polijsten; iets van een wax of sealant zit er dus niet in.
Mezzo en Finale zijn beide polijstmiddelen. Mezzo is een medium polish en Finale is een fijnere variant
waarmee je op het laatst van het polijsten een supergladde finish mee kunt behalen.

Als ik je post zo lees, lijkt het me niet onverstandig om hier nog een en ander te gaan lezen over machinaal polijsten ;)

Raadt u mij dan een andere pakket aan? ofzo dan wel met een DAP500
 
ok even het 1 en ander opgezocht

mijn bestelpakket tot nu toe


Dap 900 lite pakket:
•De DAP900 D/A Polijstmachine
•Monello 5.5" Smart CCS Orange light cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes met Raffini Mezzo
•Monello 5.5" Smart CCS White polishing pad - Voor het aanpakken van lichte swirls, of om het polijsten met oranje na te bewerken met Raffini Mezzo
•Monello 5.5" Smart CCS Black finishing pad - Om de laatste finish te geven aan de lak met bijvoorbeeld Monello Raffini Finale
•Monello Raffini Mezzo - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de oranje en/of de witte pad
•Monello Raffini Finale - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de groene pad

Deze komen erbij

-Monello SmartPads CCS 5.5 inch Red Soft Wax/Sealant Pad
*al staat er bij gebruikers ervaring dat de zwarte beter zou zijn. dus nog nie 100% zeker

-Carclean.com Shoulder Holder Microfiber Detailing Apron
 
Heb je dit al door genomen: stappenplan machinaal ?

Er zit al een zwarte pad bij. Voor wax of sealant gebruik je best een rode of gouden pad. Ik zou ook nog de lichtgroene nemen voor te finishen op bepaalde lakken. Neem voor je extra pads eventueel kompressor pads, die zijn iets duurder maar volgen beter de contouren. Een inspectie spray ga je ook nodig hebben om te ontvetten achteraf.

Als ik het goed heb rij je Audi? Dan zou je misschien best nog inizio forza erbij nemen, want mezzo gaat te kort schieten waarschijnlijk.

Je gaat meer materiaal nodig hebben dan dit trouwens. Doeken, inspectie spray.

Als je zou willen langskomen voor eens in mijn collectie te snuffelen, wat uitleg of een staaltje stuur je maar pm.
 
Door de aanschaf van de DAP900 zal straks jouw broer jouw machine willen lenen.:D
Je bent op zoek naar iets wat jouw Mequiars Compound kan vervangen. Dat zou kunnen met Inizio of zelfs het nog agressievere Inizio Forza, zoals BMWim schrijft. Maarrrrr, je kunt natuurlijk ook je Meguiars Compound blijven gebruiken, tenzij die niet van jou is maar van je broer.

Vraag:
Je legt uit dat je altijd de compound gebruikt. Komt dat dan omdat je auto altijd zo ontzettend onder de beschadigingen zit? M84 Compound Power Cleaner is een serieus polijstmiddel dat volgens mij toch echt nabewerking vereist met een fijner middel voor een mooier restultaat.

Indien je over een VAG auto beschikt, moet de DAP900 Lite versie je een heel eind helpen naar een goed resultaat, maar wel afbouwen met het polijsten. Hierdoor krijg je denk ik een nog mooier resultaat dan je tot nu toe hebt weten te behalen.
 
Dominic zei:
Raadt u mij dan een andere pakket aan? ofzo dan wel met een DAP500
Dat niet. Ik wijs er alleen maar op dat dit een pakket is bedoeld om mee te gaan polijsten.
Spullen als wax en glaze heb je al of zul je hiernaast nog moeten aanschaffen.
Het lite pakket bevat geen polijstmiddel en polijstpad voor de echt zware lakbeschadigingen.
Zoals hierboven al aangegeven, zou je nog gebruik kunnen maken van je bestaande compound als je die toch al hebt,
maar er wordt terecht opgemerkt dat die best wel eens wat aan de zware kant zou zijn om iedere keer te gebruiken.
Polijsten is een kwestie van (geringe) lakafname en je zou het liefst zo weinig mogelijk per keer weg willen halen.
Mocht je lak zware middelen nodig hebben, dan zou je hierna nog in een of meer stappen moeten afbouwen
met wat lichtere produkten.
Zie het net als het gebruik van schuurpapier: na gebruik van grof schuurpapier ga je meestal ook nog met lichter schuurpapier aan de slag om de boel wat gladder te krijgen.
 
Aficior zei:
Vraag:
Je legt uit dat je altijd de compound gebruikt. Komt dat dan omdat je auto altijd zo ontzettend onder de beschadigingen zit? M84 Compound Power Cleaner is een serieus polijstmiddel dat volgens mij toch echt nabewerking vereist met een fijner middel voor een mooier restultaat.quote]

De auto had lichte was kringen maar verder niks hoor m84 Compound power cleaner ? ik gebruik de ultimate compound voor die lichte waskringen
Ik gebruik de werkwijze zoals ik ze gezien heb op een Dagje Meguiar

1.Wassen
2.kleien (niet altijd)
3.Ultimate compound
4.NXT WAX

Voor lichte waskringen gebruik ik best ? de Mezzo ?

@Bmw ik heb 5 meguiar's doeken nog nie veel maar voorlopig lukt het daar mee inspectie spray gebruik ik niet mischien toch eens doen.
ik gebruik wel bij de klei natuurlijk een spray .

Voila da was mijn eindresultaat:
[URL]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/03/25/1301058631-020.jpg[/url]
[URL]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/03/25/1301058691-250.jpg[/url]
 
BMWim zei:
Heb je dit al door genomen: stappenplan machinaal ?

Er zit al een zwarte pad bij. Voor wax of sealant gebruik je best een rode of gouden pad. Ik zou ook nog de lichtgroene nemen voor te finishen op bepaalde lakken. Neem voor je extra pads eventueel kompressor pads, die zijn iets duurder maar volgen beter de contouren. Een inspectie spray ga je ook nodig hebben om te ontvetten achteraf.

Als ik het goed heb rij je Audi? Dan zou je misschien best nog inizio forza erbij nemen, want mezzo gaat te kort schieten waarschijnlijk.

Je gaat meer materiaal nodig hebben dan dit trouwens. Doeken, inspectie spray.

Als je zou willen langskomen voor eens in mijn collectie te snuffelen, wat uitleg of een staaltje stuur je maar pm.


Wat bedoel je met inspectie spray?
 
Super vandaag maak ik mijn bestelling !!

De inspectie spray ga ik toch niet nemen dit ligt momenteel in mijn winkel karretje:

-Carclean.com - Shoulder Holder Microfiber Detailing Apron € 17,49 € 17,49

-Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5 € 16,99 € 16,99

-Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Red Soft Wax/Sealant Pad € 8,98 € 8,98

-Polishing Power - DAP500 Raffini Starterskit - Lite Edition
 
Waarom de -Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5 € 16,99 € 16,99 , als deze ook in je Polishing Power - DAP500 Raffini Starterskit - Lite Edition zit?:weetniet
Kan je in plaats daarvan de Monello Spruzzo aanschaffen:ja
 
freddyevo2 zei:
Waarom de -Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5 € 16,99 € 16,99 , als deze ook in je Polishing Power - DAP500 Raffini Starterskit - Lite Edition zit?:weetniet
Kan je in plaats daarvan de Monello Spruzzo aanschaffen:ja

Klopt is idd niet goed

Monello - Raffini Inizio Forza Compound - 500ml - Cut 6/5 Gloss 2.5/5 moest dit zijn
 
Hoi hoi ondertussen al een tijdje geleden dat ik dit topic gestart heb .

Ondertussen heb ik het 1 en andere al besteld :

Bestelling 1 :
-Meguiars Gold Class Rich Leather Aloë Cleaner 'Step 1' - 473ml
-Meguiars Gold Class Rich Leather Aloë Conditioner 'Step 2' - 473 ml
-Meguiars Smooth Surface Clay Kit

Bestelling 2 :
-Carclean.com - Shoulder Holder Microfiber Detailing Apron
-Poorboys World - Spray & Gloss - 946ml
-Poorboys World - Standaard sprayer - Poorboy's World
-Poorboys World - Trigger sprayfles (rood) - 650ml :kado

De spray & gloss geeft een mooie glans maar is niet in de zon te verwerken ook al zeggen ze van wel ...
Als het leeg is bestel ik Meguiar's Professional Last Touch Spray Detailer - 3780m

De knoop is door gehakt en mijn broer wou zijn Da Meguiar's echt terug ;)

Bestelling 3 (opkomst) :

-Polishing Power - DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition
-Monello - Kompressor Finishing Pad - 6.5inch - Rood
-Meguiars - Tyre Dressing Applicator Pad (oude versleten)
-Mothers Wax - Wheel Brush
-Mothers Wax - Tire Brush
-Mothers Wax - Fender Well Brush
-Mothers Wax - Carpet & Upholstery Brush
-CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
-CarPro - Reload Spray Sealant - 50ml :kado

en nu nog enkele dagen geduld ...