• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP900 V3: Welk pakket? Powerpack of DAPpere Dinsdag Pakket?

LAWRENCIO_XD

Detailing guru
27 nov 2018
1.160
158
29
Groningen
Goedemorgen!

Ik vraag om jullie mening. Als jullie zou kiezen tussen de verschillende DAP pakketten, waaronder nu dus het DAPpere Dinsdag pakket, welke zouden jullie dan nemen? Welk pakket bevat 'het meeste waar voor je geld' als het ware?

Nu ben ik vooral benieuwd welke van onderstaande twee pakketten jullie zouden kiezen:
https://www.carclean.com/nl/dap900-v3-raffini-starterskit-power-pack.html
of
https://www.carclean.com/nl/dappere...wer-kit-alleen-geldig-op-22-januari-2019.html

Alvast bedankt!
 
Als ik deze 2 sets vergelijk dan lijkt me vooral een kwestie van dat je er voor 12 euro de flamethrower bij hebt. Da's niet mis.
Qua welke polijstmiddelen erbij zitten (Monello of Menzerna) zal het elkaar niet veel uitmaken. Zeker als het je eerste machine is en je nog nergens mee kan vergelijken. Maar ik zou op een dag als vandaag (edit: morgen) geen standaard set zonder korting kopen...
Het is meer de vraag of je de flamethrower wil voor die € 12 of niet... Anders kan je beter gaan vergelijken met een "dappere dinsdag" pakket zonder flamethrower en gewoon extra korting pakken (wel even kijken naar verschil in bijv. doeken...) ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Gewoon een losse LED lamp zou je uiteraard nog vast moeten houden. Dit kan vanzelfsprekend ook gewoon steeds tussen de polijstbeurten door bij het afnemen van polijst-residu.
Een (sterke) hoofdlamp zou ook nog een optie kunnen zijn.
Ik heb nog geen ervaring met de flamethrower. Hij kost normaal wel € 65,- (?). Hij staat nu ook niet direct op mijn verlanglijstje omdat ik ondertussen al 2 machines heb. Dan is het dus ofwel steeds ombouwen van de ene naar de andere machine of 2 van die lampen aanschaffen... :confused:
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Als ik jou was, zou ik voor het eerste pakket gaan. De set van dapperedinsdag is leuk van wegen de lamp. Andere spullen zijn vergelijkbaar. Het lijkt mij persoonlijk helemaal niet handig zoon lamp erop. Ik heb gewoon een hoofd lampje op wat er voorzorgd dat je altijd ligt hebt op de plaats waar je kijkt. Daarnaast lijkt mij de lamp nog in de weg zitten ook. Terwijl goed zicht als beginner juist er fijn is. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik heb in iedergeval de bovenstaande set en die bevalt erg goed!
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Je kunt pas echt een mening vormen als je de lamp hebt gebruikt. Paar keer nu mee gewerkt en ik vind het een mooie toevoeging. Is het een must? Zeker niet maar met detailen is meer licht eigenlijk altijd beter.
 
Vergelijkbaar is het woord wat je zoekt. Ze komen uit dezelfde fabriek maar het zijn niet exact de formules van Menzerna. De een bevat net iets meer of minder korrel dan de ander.
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Als ik deze 2 sets vergelijk dan lijkt me vooral een kwestie van dat je er voor 12 euro de flamethrower bij hebt. Da's niet mis.
Qua welke polijstmiddelen erbij zitten (Monello of Menzerna) zal het elkaar niet veel uitmaken. Zeker als het je eerste machine is en je nog nergens mee kan vergelijken. Maar ik zou op een dag als vandaag (edit: morgen) geen standaard set zonder korting kopen...
Het is meer de vraag of je de flamethrower wil voor die € 12 of niet... Anders kan je beter gaan vergelijken met een "dappere dinsdag" pakket zonder flamethrower en gewoon extra korting pakken (wel even kijken naar verschil in bijv. doeken...) ;)

Enige verschil is dus de Flamethrower en een paarse, wollen pad ipv een zwarte pad. Voor mij hoeft die lamp eigenlijk niet zo, dus in principe niet heel aantrekkelijk.
 
Nou, de kogel is door de kerk. Na lang lobbyen, toch maar een DAP900 V3 aangeschaft! Kan niet wachten tot het weer lekker weer is!
Screenshot_20190122-221437.png
 
Nu heb ik dus in het DAPpere Dinsdag pakket 3 pads gekregen: Monello Raffini Geel, Oranje en Wit. Is het nodig om ook de 4" pads aan te schaffen en bv de Zwarte pad?

Met tussendoor de pads schoonmaken kom ik er eerst wel, maar op termijn zal ik van elke kleur meerdere aanschaffen.
 
Ik vind persoonlijk de 4" pads heel handig!, voor kleinere plekjes, bumpers etc... Ik zou die 4" pads er zeker bijnemen! De zwarte pad heb ik niet in klein formaat genomen ik wax nog altijd liever met de hand, gele, oranje, witte 4" pads heb ik wel aangekocht.
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD