• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP900 verliest vermogen tijdens het polieren?

Aikinoodle007

Detailing rookie
1 jun 2012
50
0
Beste Carcleaner,

Ik ben in het bezit van een DAP900 sinds een jaartje en heb hiermee een 10tal auto's gepolierd/bewerkt. Nu heb ik gemerkt dat de snelheid na enkele seconden polijsten zomaar -dus zonder de draaiknop te verdraaien- verandert van snelheid. Dit merk ik aan het geluidsniveau. Of hij daadwerkelijk van snelheid verandert weet ik eigenlijk niet maar hij wordt plots stiller of gaat zelfs zomaar meer lawaai maken, alsof ik hem een standje hoger gezet heb.

Nu weet ik niet of dit normaal is en of dit effect heeft op het polijsten... Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is of is dit normaal?

Met vriendelijke groet en dank bij voorbaat!

Ik heb dit ook ervaren, maar ik heb het idee dat het ligt aan de 220 volt installatie in het bedrijf waar ik poets.
Door het aanslaan van compressor, koelkast en andere grote verbruikers, zakt de spanning even naar een lagere voltage.
Ik denk dat de poetsmachine hier gevoelig voor is. (Maar ben geen expert):roll

Zo'n spanningsdipje is toch maar gedurende een zeer korte periode, een keer met je ogen knipperen zeg maar. Wil je zekerheid dan even aansluiten op een andere groep/elders.

Net even nagevraagd en dat zou inderdaad maar enkele milliseconden mogen zijn. Maar in mijn geval gaat ie gewoon op lagere of hogere stand draaien gedurende een lange tijd.

Marcus, hoe check ik die koolborstels? Ik heb een zakje met draadjes in, mag ik er dan vanuit gaan dat die eens moeten vervangen worden?

Grtz

draadje met blokje er aan idd. Weet niet of het helpt maar kan in elk geval geen kwaad om uit te proberen: appeltje eitje en de onderdelen heb je al ( dus kost je niks )
Eventuele andere technische know-how laat ik aan de experts over ( werk liever alleen mijn eigen spullen om zeep ipv per ongeluk verkeerde info te geven en een ander een klote weekend te geven etc )

Las nog goede tip welk vermeld stond in de webshop:
wat ik ieder mee wil geven is als je hem nieuw koopt laat hem 10 minuten onbelast draaien.
hierdoor slijten de koolborstels goed vlak in op de anker (as) en zo max vermogen kan geven.
vaak zie je het dat mensen een machine koopt en meteen belasten en daarna een verbranden rotor hebben omdat de machine nog niet max vermogen kon leveren.

Nogmaals: geen idee of van toepassing is maar als je ze toch hebt vervangen, gebruik de tip .... kan alleen maar positieve vruchten afwerpen

Nu we het toch over koolborstels hebben.. Ik heb sinds een paar daagjes ook een DAP900 maar heb geen koolborstelsetje gezien, waar zit die verstopt?

Zojuist nog even gechecked, niet in de doos, noch in de Dap-tas of in de grote om-doos met de rest van de bestelling. Ik zal wel even een contact opnemen met de shop.

Heb gisteren nog eens zonder belasting en op verschillende standen de DAP wat laten draaien en alles ging prima. Dit dus tijdens het weekend wanneer het aanpalend productiebedrijf niet actief is. Ik hou jullie op de hoogte of er tijdens de week meer problemen zijn dan tijdens het weekend. Alvast bedankt voor de suggesties en hou zeker niet op met posten ;)

Grtn

Plastic zakje met koolborstels zat bij mij ook in de tas, kan wel zijn dat het in een apart vakje ofzo in de tas zat, dat weet ik niet meer precies.

Mijn DAP500 heeft het ook wel eens. Ik heb het nu eigenlijk nooit meer, wellicht dat de koolborsteltjes in het begin een beetje in moeten slijten.