• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dashboard probleem: plakresten van plakband, hoe krijg ik dit weg?

Rich@rd

Detailing rookie
25 sep 2009
44
7
Hallo,

Wij zijn sinds een maand de trotse bezitters van een Fiat Sedici en deze is gloednieuw. Probleem is dat deze in de showroom heeft gestaan en nu zit er op het dashboard een plek waar met plakband waarschijnlijk een prijskaart oid heeft gezeten. Nu heb ik met PB trim restorter geprobeerd het weg te halen maar helaas geen resultaat. Iemand anders nog suggestie's?

Met trim restorer? Ik gebruik voor het dashboard altijd natural Look...eerst even reinigen met APC en dan insmeren met Natural Look misschien??:weetniet

Voor de Meguiar's APC is 1:10 voor lichte vervuiling en 1:4 voor zwaardere vervuiling nogal gebruikelijk geloof ik.
Ik zou eens proberen met 1:10 verhouding.

Edit: wat corsawim zei dus. :-d

Nou ik heb het geprobeerd met apc 1:10 maar het is wel iets weg maar nog niet alles. Even de situatie er heeft in de showroom een prijskaart op het dashboard geplakt gezeten dus het is niet vervuild het is meer het vierkant wat je nog ziet waar het heeft gezeten.

dan hoop ik voor je dat er geen verkleuring door UV-licht is...?!
Als dat zo is, kan het nog lastig worden om weg te krijgen...

ik heb in mijn interieur ook een verkleuring door een sticker, maar deze zat er al wel 8(acht)jaar op, zou dit zo snel kunnen door een prijskaartje?
succes met oplossen

Post anders nog even een foto, misschien dat het dan wat duidelijker wordt..

Maar het zijn geen lijmresten?? Plakt niet ofzo?

IMAG0112.webp

Dat is de "scheurlijn" van de dashboard airbag... geen lijmresten. Dit hoort zo, als die er niet zou zitten dan komt de airbag niet uit het dashboard.
Bij het ene merk zie dit duidelijker dan het andere merk. Je zult er mee moeten leren leven ;)