• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dashboard

Alfaro

Detailing addict
26 dec 2015
4
60
41
Nissewaard
Hallo allen,

Nu de zon weer af en toe begint te schijnen, heb ik besloten om weer wat tijd in de cabrio te steken. Hierbij liep ik er tegenaan dat het dashboard van een soort vinyl is gemaakt.

de kunststof delen (zoals tellerhuis, behuizing van de knoppen, etc) dacht ik te behandelen met Gyeon Trim, aangezien ik die nog heb liggen.

Zou dit ook kunnen werken voor het vinyl van het dashboard of adviseren jullie een ander product ?

Het gaat om een Alfa Romeo Spider Serie 4 uit 1992. Een plaatje om het te verduidelijken:

6C9CCA4C-1E46-4D5F-8E5B-E73D898337D4.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het niet uit eigen ervaring, maar ik zou niet aan Trim denken omdat dit misschien gaat glimmen. (Iets wat je zeker niet wilt op een dashboard)

Waarschijnlijk is het ook overkill qua bescherming. ;)

Persoonlijk zou ik Trim voor het exterieur bewaren en dressing voor het interieur.

1) Reinigen met een vinyl-cleaner, Interior Cleaner of APC i.c.m doeken/kwast/borstel.
2) Goed nawrijven met een vochtige doek of zelfs ontvetter zoals bijv. Gyeon - Prep.
3) Goed (laten) drogen.
4) Dressing inwrijven, zoals bijv. Natural Look. (Disco Rosso o.i.d)
5) Laten intrekken.
6) Nawrijven met schone, droge doek.
...
Stap 4 - 5 - 6 herhalen indien nodig.
 
  • Leuk
Reactions: Alfaro en RoyR
Voel even aan de ronde rand aan de voorkant of die een beetje meeveert
Als ja, dan is het een dunne laag op foam
Die dunne laag wil je soepel houden, zonder onderhoud wordt het hard

Dus geen APC en niet ontvetten, maar alleen lauw water, eventueel met een klein beetje soda tegen huidvet
En daarna een dressing en naar mijn mening geen coating
 
Ik zou er zeker geen trim op doen. Ik heb bijzonder goede ervaringen met Natural Look van PB op dit soort oppervlakken..
Bij een Citroen DS zelfs de krimp / rimpelvorming ongedaan kunnen maken op het klepje van het dashboardkastje...
Heerlijk spul en dat mag je zeker op zo'n dashboard best even dik opzetten en lekker laten intrekken. Na een paar dagen is t weg en zo niet, dan kun je het overtollige weghalen..
 
Waarschijnlijk is het ook overkill qua bescherming. ;)

Was vooral een eerste idee, omdat de kap vrijwel altijd open staat (alleen in de garage of wanneer het echt hard regent gaat het dak dicht).
Dus vooral de harde plastic delen zijn zo goed als exterieur delen en onderhevig aan weersinvloeden en hoge concentraties UV, etc

Voel even aan de ronde rand aan de voorkant of die een beetje meeveert
Als ja, dan is het een dunne laag op foam
Die dunne laag wil je soepel houden, zonder onderhoud wordt het hard

Het is inderdaad een dunne laag op foam en al meerdere gezien waarbij de laag begint te scheuren. Dat is juist wat ik wil voorkomen inderdaad.
Maar ook de harde plastic delen drogen uit, verkleuren en wil ik beschermen tegen invloeden ...

Ik zou er zeker geen trim op doen. Ik heb bijzonder goede ervaringen met Natural Look van PB op dit soort oppervlakken..
Bij een Citroen DS zelfs de krimp / rimpelvorming ongedaan kunnen maken op het klepje van het dashboardkastje...
Heerlijk spul en dat mag je zeker op zo'n dashboard best even dik opzetten en lekker laten intrekken. Na een paar dagen is t weg en zo niet, dan kun je het overtollige weghalen..

Precies wat de bedoeling is; voorkomen dat het teveel uitdroogt en niet gaat scheuren. klepje van het dashboardkastje is de onderlaag al slecht en de randen begonnen los te laten.

Zeker wat Natural Look bestellen dus !
 
  • Leuk
Reactions: RedCat