• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

dasty gebruiken als reiniger/cleaner?

Dasty is een allesreiniger voor in huis. Om je keukenblad, oven, frituurpan, tafel, keukenkastjes en weet ik veel allemaal schoon te maken.
Hier zitten zoveel toevoegingen in om hardnekkig te kunnen reinigen dat het niet echt geschikt is om een auto te onderhouden.

Lees bijvoorbeeld dit:
"Niet te gebruiken op materialen samengesteld uit policarbonaten (doorzichtig plastic [Plexiglas], zoals vizier van helm, koplampen auto/motor, douchecabines etc.)"

Dit levert genoeg bewijs dat dit spul behoorlijk agressief is.
Overigens laat dit spul niet eens een ontvette ondergrond achter, zoals een echte ontvetter dat doet.

Dus zoals ik al zei, nee.. het is niet geschikt als voorbereiding voor een wax.
 
Omdat het de lak aantast. Mijn buurman gebruikte het altijd op zijn velgen en die waren na 2 jaar meer mat dan glanzend. Dat is voor mij reden genoeg om het niet te gebruiken.
 
Kom op. Dasty wil en moet je niet gaan vergelijken met gyeon prep! Dasty lekker gebruiken in de keuken, tuinstoelen etc. Maar niet op je lak.
Gewoon je lak ontvetten met Gyeon Prep / Nanolex EX.

Ik was eens bij de wasbox de velgen aan het schoonmaken. En komt er iemand naar me toe. Ik heb een hele goede velgenreiniger. Komt die met dasty aanzetten. Ehm. Nee. Laat maar. Dat heb ik niet nodig. Man man man
 
Ik zou een combinatie van al deze middelen in één mengfles doen:

  • Dasty ontvetter
  • Dasty WC gel
  • Dasty ruitenreiniger
  • Dasty badkamerreiniger
  • Dasty vlekkenverwijderaar
  • Dasty RVS reiniger
  • Dasty afwasmiddel

TADAAA! De meest ideale ontvetter ever :cool:
 
Hahaaa! Dasty gebruikte ik voor het schoonmaken van motorblokken en degelijke. :p

Inmiddels doe ik dit met remmenreiniger en zelfs dat is milder voor je lak. :D
 
Chipssssssss, gelukkig hebben jullie me behoed om het schap leeg te kopen....:p

20170211_112339.jpg
 
  • Leuk
Reactions: N@vigator en Zluytr
Ben je daar wel zeker van? Ik zou terug gaan! Het is een enorm stuk praktischer en voordeliger om thuis gewoon 6m aan planken vol met Dasty producten te hebben staan om tijdens het detailen te kunnen gebruiken :)