• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Daytona grey laten blinken

Daantje

Detailing addict
20 aug 2018
29
70
31
Heren,

Binnenkort ga ik gyeon syncro coating aanbrengen op mijn wagen (audi a5 daytona), in de stap van het polijsten wil ik dat de auto echt hard blinkt. Ik heb enkel polijst middel en pads van 3m en Rupes, kan hier voldoende resultaat met behalen of raden jullie mij andere/betere polijstmiddelen aan?
 
Het ligt meestal niet aan de producten maar aan hoe je ze gebruikt. Corrigeren totdat je tevreden bent over het weghalen van krassen en swirls en daarna pas afbouwen met fijnere stappen. Finishen met Rupes Geel of zelfs Wit zorgt voor de mooie finish. Tevens finishen met een Dual Action geeft een mooier resultaat
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik heb enkel een roterende machine, ik kan wel de bigfoot van het werk mee naar huis nemen maar de 180mm pads vind ik vrij groot.
 
Met alleen een roterende machine gaat het je (denk ik) niet lukken om hologramvrij te finishen, dus dat lijkt me niet ideaal. Zeker niet als je daarna Syncro aanbrengt, want dan zit je wel een tijdje met hologrammen onder je coating.

Ik heb verder geen ervaring met de middelen van 3M, maar ik vind Rupes Wit erg fijn als laatste polijststap.
 
Een mooie glans bereik je met het fijne polijstwerk. Dus met een fijn polijstmiddel en bijbehorende pads. Het merk van de polijstmiddelen en pads waarover je kan beschikken zegt niet zo veel. Interessanter is wat voor gradatie middel en pads het zijn. Grovere combinaties polish en pads zijn geschikt om lakdefecten zoals krassen te corrigeren. Fijnere middelen zijn om mee af te werken voor die glans waar je naar op zoek bent. (Glimmen is iets wat je misschien met WD40 of frituurvet bereikt) ;)
Een roterende machine is meer geschikt om lakdefecten te corrigeren maar zal in de regel "hologrammen" (polijstbanen) achterlaten. Een dual action machine is beter om mee te finishen.
Heb je ervaring met polijsten?
 
Ik werk als (de)-monteur in een carrosserie bedrijf, als ik even wat minder werk heb help ik de andere wel eens door wat mee te polijsten. Daar beschikken we over een rupes bigfoot 21 en een flex roterende machine. Dus ik heb wel wat ervaring met polijsten.
 
Lak corrigeren met de Flex, Medium-en-Fijn polijsten met de BF. ;)

Met de 7" pads op de BF21 kan je een eind komen bij juist gebruik, maar op kleinere panelen, langs bijv. stootstrippen en dingen als binnenwerk van bumpers en dergelijke ga je het moeilijk krijgen. (Of simpelweg onmogelijk) :p

Probeer op de delen waar je met de BF niet (goed) bij kunt zo strak mogelijk te finishen. (Eventueel met de Flex en een kleinere backinplate) Indien je verder geen andere mchines hebt, dan zou ik na het roterend polijsten toch nog finishen met de hand. :)

Ga ook geen dingen proberen te verdoezelen met producten of dergelijke, want bij de ontvetting is dit toch weer weg. ;)