• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(de auto van) mijn schoondochter gewassen

Martin Philippo

Detailing guru
1 aug 2019
658
135
Zoon nummer twee en schoondochter gingen op vakantie en ze lieten haar auto bij ons achter zodat mijn vrouw beiden naar Schiphol kon brengen.
Ik liep langs de Dacia Sandero (smaak voor mannen heeft ze, voor auto's nog wat minder) en dacht: "allemensen, wat is dát ding smerig!" Dat kon natuurlijk niet dus sleutels gepakt, schoonmaakspulletjes uitgestald en aan de slag.

Het eind van de zaterdagmiddag was voor het interieur. Ik ben twee uur aan het stofzuigen geweest, APC 1:10 met een kwastje en een microfiber doek voor de kunststof delen en 303 Aerospace Protectant als final touch.
51696114370_26c151a735_c.jpg


De zondag was helaas maar beperkt bruikbaar, 's middags was bezet en er zouden sowieso buien vallen. Op tijd beginnen dus en wel bij de wielen. Geen mooie lichtmetalen velgen maar heel gewoon stalen wieltjes met een plastic dekseltje. Dat werkte wel snel gelukkig:
51694431017_facd0d0ed5_c.jpg


Vervolgens met de Nilfisk de auto flink afgespoten. Hoe vuil was-tie: het mos groeide op de deuren:
51694431067_56aeb123e7_c.jpg


en ook de vogels hadden hun rotzooi achtergelaten op het dak
51696114245_8e49a9f88d_c.jpg


en bij de koplampen. (wat voor een beest dit was weet ik niet maar het moet een flinke geweest zijn)
51695222926_dacce89157_c.jpg


Daarna besproeien met APC 1:8 en bedekken met schuim. De randjes, hoekjes en uitsteekseltjes werden met een kwastje schoongeborsteld. Er kwam nog wat van af:
51695903559_ff18732b18_c.jpg


Tijd om koffie te zetten en de APC lekker z'n werk laten doen onder dat dekentje van schuim. Ik moest wel een beetje opschieten want er zat regen in de lucht. Gelukkig kwam het pas nadat ik de hele auto kon handwassen, de liggende delen nog even kleien, alles nog even nalopen met een doekje IPA en daarna het koetsje kon voorzien van een laagje Soft 99.
51696114185_3eaf5bc9a4_c.jpg


Ik denk dat zoon en schoondochter tevreden zullen zijn. Ik ben het in ieder geval wél!
51695903469_07d801c864_c.jpg
 
Mooi gedaan natuurlijk. was ook een leuk filmpje geweest.
Ik vraag me dan wel af: als iemand haar auto zo smerig laat worden en er zelfs geen wasstraat van af kan, wordt dit dan wel op waarde geschat, en hoe lang gaat het duren, voordat deze auto er weer net zo bij staat als vroeger?
Hoe leuk auto’s poetsen ook is: ik zou haar een tientje voor de wasstraat gegeven hebben
 
Je hebt wel een punt hoor, ik verwacht niet dat de Dacia vanaf nu vertroeteld en geknuffeld gaat worden. Voor twee drukke mensen met wisselende dienstroosters is het ook niet makkelijk.
Maar ach, ik vind het leuk om te doen. En hoe vuiler, hoe meer resultaat. Dat red ik met de Saab en de Jaguar niet. :) Misschien deed ik het ook wel meer voor mezelf dan voor hun. Zo spaar ik dan nog weer een tientje uit :)
 
Je hebt wel een punt hoor, ik verwacht niet dat de Dacia vanaf nu vertroeteld en geknuffeld gaat worden. Voor twee drukke mensen met wisselende dienstroosters is het ook niet makkelijk.
Maar ach, ik vind het leuk om te doen. En hoe vuiler, hoe meer resultaat. Dat red ik met de Saab en de Jaguar niet. :) Misschien deed ik het ook wel meer voor mezelf dan voor hun. Zo spaar ik dan nog weer een tientje uit :)

Inderdaad. Wat kan jou het nu schelen of ze er tijd voor heeft of niet. Dan heb jij tenminste wat leuks te doen en je hebt wat liefs gedaan voor de liefde van je zoon.
Gefeliciteerd met het behaalde resultaat. Zag er mooi en fris uit.
Ook een Dacia kan er prachtig uit zien heb jij bewezen.
 
  • Leuk
Reactions: Martin Philippo