• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De beste voorbereiding op velgen wax

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
5.529
223
41
Gouda
Beste dodo's en dodoïnnen,

Ik ben vandaag begonnen met de zomervelgjes te reinigen.
Heb eerst de binnenkant en buitenkant gedaan met Mellow Yellow, een zure reiniger.
Daarna met Ferrous Dueller, een ijzer verwijderaar.
De bandranden met Tuf Shine Tire Cleaner.
Vervolgens alles lopen klei-en met Supernatural Fine Detailing Klei en Born Slippy.
Zijn niet perfect maar wel schoon genoeg.

Nou ben ik volgende week van plan te gaan wax-en met Supernatural Hybrid Wax maar bedacht me vervolgens, er moet toch een betere reiniging plaats vinden.

Heel graag hoor ik welke mening jullie zouden hebben.

Optie 1 : Ontvetten met Gyeon Prep en wax-en maar.
Optie 2 : Reinigen met Lime Prime, daarna Gyeon Prep en vervolgens wax-en.
Optie 3 : Reinigen met Professional Polish (als dit een meerwaarde geeft schaf ik dit zeker aan) daarna Gyeon Prep en vervolgens wax-en.
 
Hey Arie,

Tja, je hebt al een heleboel gedaan, lijkt mij. :p Ik zou zelf dan nog even polijsten en ontvetten.

Lime Prime om te cleanen met micro-korrels + wat olien, is een optie. Misschien reinigt dit zelfs beter als Pro Polish. Er blijven dus alleen wel olien achter.

Als ik winter/zomer-setjes zou hebben, zou ik alle stappen doen die je beschreef + polijsten. Vervolgens Rim aanbrengen.


Greetz
 
+1 @m@rio.
Een tijdje terug ook mijn velgen gedaan en van een licht polijstbeurtje met een cone (zwart is voldoende) knappen ze echt op qua glans en diepte van de kleur.
IMG_0057.JPG

Een kleine moeite maar net zoals op de lak van de auto ga je dit wel terugzien onder je wax op de wielen...een goed voorbereide lak, glans niet in een potje...dat soort uitgangspunten ;)
Persoonlijk zou ik niet gaan voor een olie of filler optie als laatste stap voor het waxen maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Veel plezier met je wielen!
 
Ik wil niet al te heftig polijsten omdat het de binnenkant van de velgen betreft waar meestal en dit geval zeker weten weinig lak zit.

Ik dacht Monello Finale niet te gebruiken vanwege de olieën, dezelfde reden dat ik een beetje tegen Lime Prime opkijk. Maar ik hoor heel vaak Prof. Polish een wondermiddeltje is vandaar de vraag.

@Mario Ik doe niet aan coatings. Niet omdat ik het niet aandurf of er tegen ben maar ik vindt het leuk om te poetsen en als er een coating opzit is dat voorbij.

@Altos Dat is waarom ik de vraag stel. Normaal doe ik altijd Lime Prime maar ik wil nu alles uit de Supernatural Hybrid wax halen qua standtijd.
 
Ik gebruik prof polish ook maar dan alleen voor de ramen voor het aanbrengen van TW rain kleer omdat deze alleen reinigt en niet polijst.
Welke kleur zijn je wielen?
Als je ze alleen wil schoonmaken zou ik voor prof polish gaan maar als je ook maximale glans wil zou ik (bijvoorbeeld Finale) wel een lichte polish gebruiken zodat je zeker een maximaal resultaat bereikt.
Ik hou ook van poetsen en wax de wielen van onze Bmw altijd maar bovengetoonde velgen staan in Gyeon Rim en da's toch wel heul makkelijk schoonhouden...maar ik begrijp je keuze!
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Dit zijn de velgen :
Volkswagen Passat 2016-09-12-1.jpg

Maar dank voor de reactie's. Ik ga lekker Finale gebruiken om het gevoel van gepolijste reiniging te hebben, daarna Prep en dan lekker waxen. Ze zitten er toch maar 7 maandjes onder straks...
 
Ik dacht Monello Finale niet te gebruiken vanwege de olieën, dezelfde reden dat ik een beetje tegen Lime Prime opkijk. Maar ik hoor heel vaak Prof. Polish een wondermiddeltje is vandaar de vraag.

Je gaat toch ontvetten, dus dat zit wel snor, Cor. :D
Zoals ik al eerder aangaf, zou ik toch wel effe polijsten. Een zwarte finishing cone + polijstmiddel zou voldoende kunnen zijn.

(Ik heb het meest (uitgebreide) recent Porsche velgen gedaan. Black finishing cone + S3 + S30 + 230V boor. :p. Dit waren die velgen waar 16 uur in is gaan zitten)



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie