• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De collectie van Jolien

JolienJonckheere

Detailing rookie
9 jun 2016
15
15
33
Einde Beschaving
Ik had geen zin om alles op te gaan sommen dus heb ik er enkele foto's van genomen.
Sinds vandaag is er weer wat bij gekomen, onder andere een DAP starterspakket. Ik heb dan toch besloten om eerst met deze te gaan polieren. Kheb al wat vraag gekregen om showtrucks te gaan detailen dus dan kan ik me fouten met een Rotary niet veroorloven. Daardoor ook de flexipad tussen mijn spullen. Als je maar een weekend of minder hebt om zon truck binnen en buitenkant te doen lijkt me dat toch een betere oplossing dan klei, maar kan ik deze gewoon met spray and whipe gebruiken of is het beter met een iets "vettigere" (sorry ik weet niet hoe ik het anders moet beschrijven) oplossing?

image_zpspb4w40if.jpe
image_zpsljwv9cm2.jpe
image_zpsqvgc139m.jpe

Dit is mijn voorlopige verlanglijstje:
image_zpscl7fj1gf.jpe
 
Mooie collectie!! Spray and wipe kan je daarvoor gewoon gebruiken.
Je zou wel misschien wat extra pads kunnen inslaan, kan je nooit genoeg van hebben. Zeker als je grote klussen gaat doen. Kan je ze mooi afwisselen.

Zie dat je de Monello Ibrido wax in je lijstje hebt staan, zou ik snel voor wezen want hij gaat eruit en is bijna uitverkocht.;)
 
  • Leuk
Reactions: JolienJonckheere
Ik ben een beetje verbijsterd Jolien: je wilt wel gaan polieren zoals Vlamingen dat omschrijven, maar niet kleien? Heb je de (sticky) stappenplannen handmatig en machinaal al eens goed doorgenomen?
 
  • Leuk
Reactions: JolienJonckheere
Mooie verzameling! Ik dacht even dat ik geen APC zag maar volgens mij heb je de autoFinesse Verso he.

Waarom zou je PBW White Diamond nemen, je hebt immers al Black Hole. Voor dat geld zou ik een Faro nemen, tenminste ik zie op de foto geen swirlfinder.

Veel plezier met je hobby!
 
  • Leuk
Reactions: JolienJonckheere
Ik ben een beetje verbijsterd Jolien: je wilt wel gaan polieren zoals Vlamingen dat omschrijven, maar niet kleien? Heb je de (sticky) stappenplannen handmatig en machinaal al eens goed doorgenomen?

Als je goed op de foto kijkt zie je voor de spray and wipe een doosje dodo juice klei liggen (medium) daarmee doe ik auto's en met de flexipad vrachtwagens omdat dit een stuk sneller gaat, heb mijn truck eens gekleid en gewaxt voor een show en daar kroop echt veel werk in.
Ik wil ook een zachte/vloeibare wax gaan gebruiken bij de vrachtwagens en heb nu de poorboys met carnuaba op mijn verlanglijst maar tips hierover zijn altijd welkom.

@Dreier-Reihe ik heb idd de apc van autofinesse, de mengflesjes heb ik achterwege gelaten op de foto, en ik dacht dat black hole enkel voor donkere auto's was of maakt dat niet uit? Kan ik dat dan gebruiken op een zilvergrijze E34? Moet ik zaterdag doen, de swirlfinder heb ik alvast toegevoegd ;)
En zal ook nog de pads toevoegen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik zelf geen glaze gebruik, gewoon heel goed polijsten, Prep (heb je dat?) en dan wax. Voor lichte auto's zal White Diamond beter geschikt zijn maar de vraag is of het echt nodig is als je BH al hebt staan. Voor die vraag kun je altijd een mailtje sturen naar Carclean natuurlijk. Krijg je eerlijk advies.

E34 zeg je. Dat word bikkelen, ik vraag me af of je toekomt met gele pad/veloce combi, al is dat lastig bepalen van tevoren. Welke pads heb je bijbesteld? Zou eerder denken aan Scholl Navy Blue of Sandwich Spiderpads, eventueel combi met Scholl S3

Laatste tip zou zijn paar rolletjes afplaktape te nemen nog. Zeker met die vrachtauto's kan dat snel gaan.

Maar goed, kost allemaal centjes...;)
 
  • Leuk
Reactions: JolienJonckheere
Oké, ik was de prep stomweg vergeten bij mijn bestelling, die ik gisteren ontvangen heb. De pads moet ik nog eens bekijken wat of hoe want ik denk dat ik er ga bestellen voor op die kleinere backing plate ook, lijkt me handiger, ik zal die die je opsomde ook bekijken, tis nog wat zoeken met die pads en zo. Ik las al een boel verhalen over die BMW lak, en ik heb mijn broer al gewaarschuwd dat ie m niet met perfecte lak terug moet verwachten. De E34 is trouwens in redelijk goede staat, altijd goed onderhouden geweest, kzal zien hoe het gaat, die afplaktape is een goeie tip, zou ik ook weer vergeten ;)
 
Als je goed op de foto kijkt zie je voor de spray and wipe een doosje dodo juice klei liggen (medium) daarmee doe ik auto's en met de flexipad vrachtwagens omdat dit een stuk sneller gaat, heb mijn truck eens gekleid en gewaxt voor een show en daar kroop echt veel werk in.
Ik wil ook een zachte/vloeibare wax gaan gebruiken bij de vrachtwagens en heb nu de poorboys met carnuaba op mijn verlanglijst maar tips hierover zijn altijd welkom.

@Dreier-Reihe ik heb idd de apc van autofinesse, de mengflesjes heb ik achterwege gelaten op de foto, en ik dacht dat black hole enkel voor donkere auto's was of maakt dat niet uit? Kan ik dat dan gebruiken op een zilvergrijze E34? Moet ik zaterdag doen, de swirlfinder heb ik alvast toegevoegd ;)
En zal ook nog de pads toevoegen.

Nu je het zegt zie ik het, maar ik ken ook niet alle producten met hun verpakking. Als je gezegd had dat het een melamine sponsje in de verpakking was, had ik het ook geloofd (op de foto is het lastig te zien, wat het nu precies is).
 
  • Leuk
Reactions: JolienJonckheere
Ik heb ook een aanal BMW's en vergelijkbaar harde lakken gedaan. Mijn eigen 18 jaar oude BMW'tje was door swirls en verwering dofblauw geworden en oogde zoals vele oude BMW's verwaarloost en had het typische typische Sjonnie & Anita-idee.

Met mijn toenmalige onkunde ben ik met de DAP900 en de Monello-producten begonnen en kwam waar ik wilde zijn. Het duurde echter wat langer en meerdere hits waren zeker nodig met Veloce --> Geel. Gelukkig heb ik een donkere kleur en was dit het allemaal waard.

Echter zocht ik wél een manier om sneller te werken, want die harde lakken waren niet leuk meer omdat het veel tijd kostte. Een optie was om een Spiderpad (Scholl - Sandwich) te bestellen i.c.m. een polijstmiddel (Scholl - S3) omdat deze combi op hardere nét wat meer correctie zou behalen. Dit was ook zeker het geval, maar zo'n spiderpad slijt nogal hard i.t.t. een normale foampad.

Ik heb het volgende nog niet geprobeerd, maar een MF-pad klinkt beter qua correctie en duurzaamheid. Corrigeren dus ook flink en gaan langer mee als een spiderpad, zoals ik heb vernomen.

Inmiddels heb ik een andere machine erbij genomen. Dit is ook een D/A machine, zoals de DAP, maar met 21mm uitslag i.p.v. 8mm.



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: JolienJonckheere
@JolienJonckheere ,
+1 Quantoxx
Sandwich spiderpads werken goed maar slijten best snel maar goed ze presteren. Maak wel je pads regelmatig (na ieder groter paneel) schoon want een vuile pad verliest slijpkracht.
As je op zoek bent nadat een vloeibare wax zou ik voor Collinite 845 gaan. Ikzelf heb niet zoveel op met de PB waxen.
Polijsten/voorbereiding=90% van je resultaat dus besteed dan ook 90% van je budget daaraan.
Laar die swirlfinder van 6 tientjes bv lekker liggen en koop wat extra pads/doeken bv evenals Blackhole das ook zo'n voorbeeld om niet aan te schaffen wat mij betreft.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: JolienJonckheere