• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Dap500 ingewijd met Dodo Juice Need for Speed

CvW

Detailing chief
20 apr 2009
78
75
Ken je dat, zo'n onrustig gevoel dat de DAP ligt te lonken? Ik wel sinds een week of 2, want toen kwam hij in een grote doos binnen, vergezeld van o.a. Dodo Juice Need for Speed (Dankjewel Tim :cool ).
En die sneeuw is wel heerlijk om in te spelen, maar zolang die temperatuur onder het nulpunt blijft schiet het niet op met de hobby. :no
Na een week of 3 en een paar duizend kilometers rijden staat je auto dan op de oprit terwijl hij er dramatisch smerig uitziet. Daar wordt ik niet blij van zou Rob Geus zeggen. :lol

Maar vandaag was de vorst zomaar verdwenen. De temperatuurmeter stond boven het vriespunt, tijd voor aktie dus. :-b

Hoe het er allemaal uitzag? Nou, zo!

DSCF0726.webp

DSCF0727.webp

Eerst maar eens goed schoon maken dus. Als eerste een foambadje (nee, het is echt geen verse sneeuwlaag).

DSCF0728.webp

DSCF0729.webp

De "strooi"drab loopt er lekker af.

Vervolgens afgespoten en gewassen met de Washmitt en NXT shampoo. Drooggemaakt met de Miracle Dryer en daarna snel de binnenkant van de garage opgezocht. Kacheltje aan, bakkie doen en wachten tot alles op temperatuur is. ;-)

Eerst met deze combi begonnen (de foto is helaas niet perfect, maar de combi is in ieder geval zichtbaar).

DSCF0732.webp

De Dodo Juice Need for Speed ruikt lekker, van die sinasappeltjeslucht krijg je een voorjaarsgevoel. Ook deze Dodo is zuinig in gebruik en doet heel verdienstelijk wat het flesje beloofd. De vastzittende troep komt van de lak, heel kleine krasjes werkt het weg en er blijft een waxlaagje achter. Na een paar minuten uitpoetsen met microvezel doek en er blijft een spiegelgladde lak achter. :ja
De daglichtlampen in het plafond reflecteren in ieder geval mooi in de motorkap.

DSCF0740.webp

Omdat ik er toch een "stevigere" waxlaag op wil hebben nog even de zwarte pad en de M16 gepakt om alles af te ronden.

DSCF0733.webp

En daarna, :love

DSCF0745.webp

DSCF0748.webp

Wat een heerlijke machine die DAP500, ik heb absoluut geen spijt van die aanschaf. De Dodo Juice Need for Speed is een prachtig middel voor "effe tussendoor", in 1 run 3 onderdelen uitvoeren. De waxlaag die achterblijft is alleen erg "dun". Maar ach, een extra waxlaagje zit er zo op. :-b

Hij kan er weer even tegen.

Cees

Keurig! Need for Speed werkt wel boven verwachting he, tenminste dat vind ik altijd. Alleen de bescherming van NFS alleen is maar een paar weken. Dus goede keus om hem te toppen met een pure wax! :ja

Ik :love Need for Speed! Het doet echt zijn naam eer aan, maar je levert uiteraard wel in op houdbaarheid, zoals hierboven al gezegd door Tim.

Maar: Wil je echt een supersnel resultaat en een auto die glimt als een ******* in de maneschijn, dan is dit je product!

En de beading .......... :-)^

DSCF0753.webp

Dodo Juice Need for Speed heeft bij mij zijn plekje in de verzameling verdiend. ,^^

Cees