• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De juiste producten om mee te beginnen?

Maatje

Detailing rookie
2 aug 2011
12
0
Hallo,

Tot voorkort volledig onbekend met Meguiars, maar door een collega (een vervend tuner) verteld dat dit HET merk is om je auto in topconditie te brengen.

Ik ben in het bezit van een zwarte Volvo S40 D5 Summum en heeft na 150.000 trouwe kilometer een serieuze poetsbeurt verdient (tussentijds ook wel gepoetst hoor, maar wil het nu ff heel radicaal doen!)

Op de Meguiars site staan een enorm aantal producten, maar zou graag van jullie willen weten of ik de juiste keuze/volgorde maak. Het idee is als volgt;

1. Wassen met NXT Generation Car Wash
2. Dan met de Smooth Surface Clay Kit aan de gang
3. Gevolgd door de Deep Crystal Paint Cleaner
4. Dan de Deep Crystel step 2 polish of is de canauba Plus Premium wax verstandiger (voor zover ik het begrijp ook een polish)
5. Dan naar Stap 3 met de Deep Crystal Step 3 Carnauba Wax
OF IS DE CNAUBA PLUS PREMIUM WAX EEN COMBI VAN STEP 2 en 3?
6. en tot slot de NTX Tech wax 2.0

Overigens is het de bedoeling al deze producten met de hand aan te brengen! Vertouw mezelf geen machine toe :D


Dus laat eens horen, is deze volgorde goed, of ben ik te enthousiast? (ben niet bekend met Clay, paint cleaners en Polish en zou dus de eerste keer zijn dat ik deze producten gebruik)
Offff.... hebben jullie andere sugesties?


Alvast bedankt voor jullie reacties
 
Hoi en welkom,

Dit is precies zoals ik ook begonnen ben, alles van Meguiars omdat dit bijna overal verkrijgbaar is het "bekendst" is.
Inmiddels ben ik er wel achter dat er betere en goedkopere spullen zijn dan de Meguiars spullen.

Met het door jou genoemde stappenplan zal je auto er zeker netjes gaan uitzien, maar TOP conditie is wat overdreven (naar mijn mening)

Als ik jou was zou ik mezelf goed inlezen op dit forum, dan zal je zien dat er meerdere merken zijn die je auto er nog beter uit laten zien
Nogmaals Meguiars is absoluut geen slecht merk of zo, maar er zijn betere.

Hieronder nog een link naar en handmatig stappenplan, hier vind je al heel wat info.

https://forum.Carclean.com/cc_postst5867/Volledig-exterieur-stappenplan-handmatig.aspx
 
Hallo Remonija,

Bedankt voor je reactie! Gaat zeker helpen!

Mochten anderen nog tips e.d. hebben, HEEL GRAAG !

Bedankt alvast!
 
Tot voorkort volledig onbekend met Meguiar's , maar door een collega (een vervend tuner) verteld dat dit HET merk is om je auto in topconditie te brengen.

Ja in de tuning scene is Meg's heel bekend, maar om meteen te roepen dat dit HET merk is... nee, dat is het niet ;) Er zijn voor minder geld net zulke goede of soms zelfs betere producten te krijgen. Mocht je nog geen producten hebben, kijk eens naar Mothers, vooral de "step" producten verwerken een stukje prettiger.
 
Hoi Stimpy68,

Ook bedankt voor deze tip!

Voor alle andere. WIE DURFT ZICH TE WAGEN AAN EEN STAPPENPLAN VOOR MIJ? (met de daarbij behorende producten):schaam

THANKS!!!
 
Stap 1 : Wassen -iedere GOEDE shampoo zal voldoen, Meg's, Mothers, Dodojuice etc. Is een stukje persoonlijke voorkeur.
Stap 2 : Kleien - Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System Goede voordelige kit, goedkoper dan de Meg's en je krijgt er ook meer voor.
Stap 3 : Cleanen - Mothers Wax California Gold Pre-Wax Cleaner - Ultimate Wax System - Step 1
Stap 4 : Voeden - Mothers Wax California Gold Sealer & Glaze - Ultimate Wax System - Step 2
Stap 5 : Beschermen - Ook hier weer een beetje persoonlijke voorkeur, maar ik zou gaan voor een pure wax of sealant. De NXT van Meg's is een leuk product, maar eigenlijk een All In One product en de duurzaamheid is niet echt lang. Als je bij Mothers wilt blijven dan neem je daar een van de waxen van, of kijk eens naar de Natty paste waxes van Poorboys.

Verder heb je nog de nodige Microvezel doeken, applicator pads nodig. En mocht je die nog niet hebben: een Microvezel washmitt en goede droogdoek.
 
Kijk, daar kan ik wat mee! bedankt hiervoor!

2 vraagjes;

- Wat zijn goede Microvezel doeken, applicator pads en droogdoek?

- misschien een 'domme'vraag:schaam : kan je de clay en cleaner ook gewoon op je bumpers en spiegelkappen gebruiken?

Alvast bedankt maar weer!
 
Er is gewoon een handleiding van een stappenplaen met alles er op en er aan: https://forum.Carclean.com/threads/volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4265/ :-" ;) Even lezen dus.

Klei kun je op alle gespoten vlakken gebruiken incl. bumpers en spiegelkappen, ook je ramen kun je er prima mee doen.
 
Maatje zei:
Kijk, daar kan ik wat mee! bedankt hiervoor!

2 vraagjes;

- Wat zijn goede Microvezel doeken, applicator pads en droogdoek?

- misschien een 'domme'vraag:schaam : kan je de clay en cleaner ook gewoon op je bumpers en spiegelkappen gebruiken?

Alvast bedankt maar weer!

Kleien kan gewoon op die delen die je noemt, let wel even op dat als je je velgen zou willen kleien je dit met een afzonderlijk stuk klei doet.
 
Hallo,

Een stappenplan kan je zo vinden, als je onderstaande collectie hebt zal je zeker alles kunnen doen wat nodig is:ja

wassen poorboys
kleien mothers
prof polish poorboys of machinaal polijsten indien nodig (monello-reeks) en afnemen met ipa1/2
black hole poorboys
step 3 mothers
top coat mothers

velgen: wheelwax

ramen: eerst mothers cleaner(ramen) en daarna spray&wipe + opblinken

plastic , rubbers,banden,vinyl : mothers plastic rubber vinyl care(= spray , eigenlijk 3 in 1 produkt!!)

interieur: hier kan je nog mee wachten zou ik zeggen :-b (die spray kan je ook voor het dashbord gebruiken hoor en nog veel meer..)


Als je dit doet garandeer ik je dat de wagen er picobello uitziet :-"

https://forum.Carclean.com/cc_postst11383/Mijn-collectieoa-MothersMegsPoorboysDodoturtle-en-ook-aldistuf.aspx

Danny