• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

de kleinste collectie!!

DKBM

Detailing guru
14 jun 2008
2.144
133
45
Sassenheim
Hierbij mijn collectie. Ik heb de enkele oude spullen maar weggelaten met de gedachte: een nieuwe auto, een nieuw (en goed) begin. De auto is nu 2,5 week oud. En zo te zien aan de andere foto's hier is mijn collectie waarschijnlijk de kleinste. Naarmate de auto ouder wordt, zal de collectie ook wel gaan groeien. Ik heb de auto nu 2x gewassen en dan weet je gelijk wat je nog niet hebt. Er staat dus alwer wat in de wishlist :rules :
- Natty's Blue
- LC orange en red pads
- tire dressing (weet alleen nog niet welke)
- trim restorer
- nog wat hulpmiddelen , zoals detail brushes, extra pads en doeken

Binnenkort heb ik toch vakantie. Dan maar eens een afspraak maken in B'hoek.
 
Is netjes om mee te beginnen, en je zegt het zelf al je hebt snel genoeg in de gaten na 1 keer wassen wat je te kort komt of wat wel handig is, de collectie zal wel snel uitgebreid gaan worden
 
Zo te zien kun je nog best wel zoet zijn met je beginnerspakketje!
Ziet er goed uit en de collectie groeit vanzelf een keer uit zijn voegen.
Dat hou je toch niet tegen. :D
 
het is met de collectie net als met de auto zelf: ik weet ook al wat ik niet besteld heb en er toch op zou willen hebben ...
 
Als je de auto hiermee blijft verzorgen zal je ook nooit meer nodig hebben:)^
Mooie spullen..!
 
Met de spullen die je hebt liggen kan je al lekker aan de slag :ja Doe er nog een leuke wax bij zoals de Natty's Blue en je komt al heel ver.

De collectie zal vanzelf meer worden :D
 
Oei als de washmitt nog in het plastic ligt, waarmee heb je dan die 2 keer je auto gewassen? ;)

Maar het is een net setje hoor. Nu snel die glans van al die nieuwe flessen af krijgen he. Een spetter en een kras hier of daar staat wat beter :).
 
uiteraard is de foto genomen 'vers uit de doos' dus voordat de auto is voor de eerste keer is gewassen :party:
belangrijker nog dan de spetters op de flessen vond ik de glans die de dealer erop had gedaan. op zich best netjes, maar voor een beetje detailer een uitdaging.

had ik Tim al bedankt voor z'n advies? :)^
 
En de collectie gaat al weer groeien :party: Zojuist besteld:
- LC Orange pad
- LC Red pad
- Carclean microfiber Glass pad
- Carclean Hi-Tech foam applicator
- Poorboys bold 'n bright tyre dressing
- Poorboys Natty's Paste Wax Blue voor de finishing touch
- Meguair's Tripple Duty Detail Brush (heerlijk, die kleine naden tegenwoordig.....)

Met de pads wil ik testen welke het lekkerste werkt. Ik had al pads van meg's en de witte van Lake Country. Daarnaast: pads zijn altijd handig en kan je niet teveel hebben.
Bedenk ik me net dat ik nog en microfiber towel voor de natty's ben vergeten te bestellen.......
 
ik begin nu zelf een beetje (bij wijze van) een poorboy / poorman te worden. De laatste bestelling is nog niet binnen en de volgende is al weer doorgestuurd met oa de Trim Restorer en de Quick Detailer Plus. Ben echt heel benieuwd hoe die werkt, want ik heb niet altijd veel tijd om de heel auto te doen.
 
Vandaag is de collectie weer uitgebreid tijdens een zeer leerzaam bezoek in B'hoek. De service was weer uitstekend. Waarvoor nog mijn dank, Dennis! :cool:
Gelijk een mini-demo gekregen om echt heel fijne krasjes weg te krijgen. Een ding weet ik wel zeker: zo'n lamp om ze zichtbaar te maken is niet goed voor m'n gemoedsrust. :grinning: Blijkbaar heeft de Corsa een knetterharde lak, want pas met de zwarte pad met Menzerna op rotary gingen ze grotendeels weg. Dat lukt met de hand zoals ik het deed (orange LC pad + SSR1) dus nooit. Ik ga het in het vervolg proberen met een rode LC-pad, eveneens met de hand. Mogelijk is de oranje pad wel te hard. Tzt zal ik wel overgaan op machinaal, voorlopig met de hand.

De uitbreiding:
- Turtle Wax ClearVue Glass Polish. Terug van weggeweest, want een paar jaar geleden heb ik dat op m'n vorige auto ook gebruikt.
- Poorboys Natural Look Dressing. Behoeft geen verdere uitleg.....
- Nieuwe Spray & Wipe. Mooi product, de eerste fles is nu driekwart leeg.
- extra sprayers
- 4x Carclean Hi Tech Foam pad. Ik vind ze goed werken, zeker zo goed als de Meg's
- 2x Poorboys Deluxe Mega Towel (nu geel en groen)
- 2x LC Red ultrasoft CCS Foam hand Polish pad.

Zie hier de inmiddels niet meer zo kleine collectie. Niet op de foto: de Meguiar's Detail Brush, The Bone van Cobra, de PB washmitt en nog wat pads (vnl Meguair's welke ik nu gebruik voor 'vuilere' plekken, zoals de banden

DSCN2305.jpg