• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To De swipetest

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.956
193
47
Den Haag
Een kleine handleiding over de swipetest.

Deze is bedoeld om te kijken of de wax en/of sealent lang genoeg gecured heeft.

De curetijd is afhankelijk van veel omstandigheden:
- temparatuur
- luchtvochtiheid
- zon/schaduw
- eerdere voorbereiding

In dit geval stond de scooter in de schaduw bij een temparatuur van +/- 17 graden.

De swipetest in de praktijk:

Maak met een schone droge vinger een streep, komma of vraagteken.
Swipetest1.jpg

In dit geval nog te kort de wax laten curen, er zit nog residu ín de veeg.

10 minuten later nog eens. Nog iets te kort laten curen, nog steeds residu in de veeg.
Swipetest2.jpg


15 minuten zitten erop. Tijd voor een nieuwe swipetest. Deze keer was de veeg schoon.
Swipetest3.jpg


Tijd dus om de wax uit te wrijven met een schone droge doek.
In dit geval een Dodo Juice Fantastic Fur Buffing Cloth

Resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Die swipetest is een simpel iets, maar ik vind het ontzettend handig dat iemand eens de moeite heeft genomen om duidelijk te maken hoe het nou moet.
Van mij mogen er meer van dit soort how-to's komen.:cool:
 
  • Leuk
Reactions: Emi en MichaelF30
het zijn de kleine dingen zeggen ze altijd, dit is een goed weetje, ik betrap mezelf er wel eens op om te vroeg uit te gaan poetsen maar dit is een mooi ezelsbruggetje, dus: schone veeg, uitpoetsen maar...
 
Het is moeilijk hoor om te weinig product te gebruiken ;)
In theorie is elke waxlaag die je legt te dik aangezien slechts de dunste laag achterblijft op de lak.
 
ik ga zo mijn motorkap even opnieuw waxen denk ik.

Te snel uitgepoetst omdat ik bang was de de collinite 845 heel snel heel irritant uit te poetsen zou worden met dit zonnetje er pal boven.
 
Ik heb ook een scooter en gebruik nu Turtle wax metallic, kvraag me af welke jij gebruikt omdat ie die van mij iets te hard vindt? na 2 min cure krijg je hem er amper van af.
 
Op je scooter zal je met Natty's Paste Wax en een goede microfiber doek om af te nemen al een stuk verbetering merken in opbrengen en afnemen!
 
Bedankt, met de lak van je scooter moet je normaal gesproken erg mee oppassen het is namelijk heel zachte lak, je maakt snel krassen.