• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De twijfel tussen Quartz en Ibrido

beest23

Detailing addict
24 aug 2009
194
62
45
Zoals de titel al aangeeft, ik twijfel tussen het aanschaffen en dus ook het aanbrengen van 2 producten. Quartz (en bijbehorende produkten) of Ibrido. Ik ben me ervan bewust dat het twee totaal verschillende produkten zijn.

Zoveel mensen, zoveel wensen, zoveel mensen, zoveel.....

Ik ben niet het actiefste lid (qua posten) :-)^ op het forum, maar lees wel uitvoerig alle verslagen, show offs en revieuws en blijf misschien juist daardoor twijfelen.

Het stappenplan tot en met Eraser staat klaar om gebruikt te worden op mijn zwarte BMW 3 serie (E90). De BMW slaapt binnen en ook vervangend vervoer kan geregeld worden zodat Quartz voldoende kan uitharden.
Ook heb ik nog DGPS staan om deze voorafgaand aan de Ibrido aan te brengen.
 
Waar twijfel je dan precies aan? Het hoeft niet het één óf het ander te zijn..

Bovenop een uigeharde Cquartz-laag kan je ook gewoon een wax zetten. Gewoon beiden doen dus :-d
 
Eens met Guillaume...!
Dat je al serieus in overweging neemt om C-quartz te zetten, geeft voor mij al aan dat dat een goede keuze zou zijn.
Aftoppen met een wax naar keuze is geen probleem, dus dat is wat ik persoonlijk ook zou doen... ;)
 
Tsja waar twijfel ik aan. Dat ik Quartz juist opbreng. Het is toch iets anders dan het aanbrengen van Ibrido op maar wat te noemen.

Denk dat het te maken heeft met onzekerheid/onbekendheid en dat Ibrido misschien wel een veilige move zal zijn.
 
Gedachtengang is om OF de quartz te gebruiken en 'bij te houden' met een wax welk je al hebt OF gewoon een goede wax zoals de Ibrido te pakken en een keertje extra de wax aan te brengen.
C-quartz moet langer meegaan, desalniettemin blijkt dat de ibrido toch ook een goede standtijd heeft.
Indien Ibrido je eindoordeel gaat worden dan is mijn mening om deze in elk geval niet op de dgps te plaatsen maar als stand-alone om zeker te zijn dat ie goed pakt en je er lang plezier aan kan beleven
Ibrido is ook op een andere auto nog te gebruiken, terwijl je bij de c-quartz 'door je flesje heen bent' na gebruik en wellicht is dit ook iets om in je achterhoofd te houden
 
De combinatie Cquartz icm met reload vind ik persoonlijk een prachtige combinatie.

Voorheen had ik soms last van wax hologrammen in de volle zon na het aanbrengen van een wax.
Bij deze combinatie heb ik nergens last meer van en hij glimt net zo hard :ja
 
Qua glans is de Cquartz echt top. Echter kunnen er ook andere nadelen aan kleven want Cquartz is echt niet alleen maar halleluja.

Andere vraag : hoe vaak polijst jij je auto ?
Als je dat 2 of 3 keer per jaar doet dan is Cquartz in mijn ogen een beetje zonde. Goed, het heeft een hele lange standtijd maar als jij om de 4 maanden je auto een goede prep geeft dan kan je net zo goed een kwaliteitswax nemen, daar ben je uiteindelijk veel goedkoper mee uit.

Pas als je 1x per jaar de auto helemaal onder handen neemt dan zou ik overwegen om voor Cquartz te kiezen.
 
Ik dacht er ook aan om de Astra een C-Quartz behandeling te geven.
Echter geef ik deze 3 tot 4 keer per jaar een complete beurt (polijsten).
Heb er dan ook voor gekozen om het bij de Ibrido te houden.
Mooie natte glans en een flinke standtijd.
Let wel, zoals Mk-us al aangeeft, Ibrido op een schone lei aanbrengen.
Dus geen sealant oid gebruiken.
2 laagjes Ibrido is een prima stap.
 
Bedankt voor de adviezen.

Zelf dacht ik om mijn auto in de Cquartz te zetten en de auto van mijn vriendin (Crosa) in de Ibrido, maar als ik het zo lees.....

Hoe vaak polijst ik de auto.....zeker meer dan 5 x per jaar.

Dus bij Ibrido verdwijnt Back Hole en DGPS achter in de kast? :'(
 
Als ik de Ibrido gebruik dan gebruik ik eerst een glaze.Vindt de Ibrido op een "kale" lak erg stroef verwerken.Met eerst een glaze als byv de Black Hole vindt ik hem fijner smeren:love