Ha allemaal!
Dit is mijn eerste post. Ben al een poosje bezig om mijn eigen bolides en enkele van vrienden in goede conditie te houden.
Voorstelrondje komt nog
Toen we onze nieuwe auto vorige jaar gekocht hadden heb ik deze direct in de Soft99 Fusso Coat 12 Months Wax gezet.
Nu, ongeveer anderhalf jaar verder en in het bezit van DAP500 Dual Action heb ik mezelf aan Gyeon Mohs gewaagd.
Ondanks ik supertevreden met het resultaat ben, heb ik over de voorbereiding mijn twijfels.
Eind juli begonnen. Het idee was om het werk te klaren op de dag dat we op vakantie gingen. Zo kon de auto de komende periode bijkomen in een droge ruimte zonder buiten te staan.
Ik begon met (1) afspuiten, (2) snow foam, (3) handwas, (4) de-ironizer, (5) tar remover, (6) kleien en als laatste stap polijsten.
Uiteraard compleet misrekend in tijd. Na het polijsten en ontvetten met Gyeon Prep was het tijd om het vliegtuig te pakken. Ik heb de auto uiteindelijk niet met finishing polish bewerkt!
Afgelopen weekend ben ik verder gegaan. Goed ontvet met afwasmiddel en daarna de Gyeon Mohs (Syncro) voorzien.
Ik ben erg blij met het eind resultaat. Toch heb ik mijn twijfels over de werkwijze. Heb ik de voorbereiding niet te rigoureus aangepakt?
Omdat het polijstwerk al een goede maand geleden is weet ik niet meer welke producten ik gebruikt heb.
Ik vermoed een gele Monello Raffini cutting foam pad met Monello Raffini Veloce Premium Compound. De DAP500 stond op maximimaal standje 4.
Let op: de auto heeft nooit een wasstraat gezien en was absoluut krasvrij en had nergens swirls.
Heb ik met deze methode te veel blanke lak eraf gehaald? Of zijn nieuwe Ford lakken hard genoeg en moet ik me geen zorgen maken?
Thomas
VOOR
NA
Dit is mijn eerste post. Ben al een poosje bezig om mijn eigen bolides en enkele van vrienden in goede conditie te houden.
Voorstelrondje komt nog
Toen we onze nieuwe auto vorige jaar gekocht hadden heb ik deze direct in de Soft99 Fusso Coat 12 Months Wax gezet.
Nu, ongeveer anderhalf jaar verder en in het bezit van DAP500 Dual Action heb ik mezelf aan Gyeon Mohs gewaagd.
Ondanks ik supertevreden met het resultaat ben, heb ik over de voorbereiding mijn twijfels.
Eind juli begonnen. Het idee was om het werk te klaren op de dag dat we op vakantie gingen. Zo kon de auto de komende periode bijkomen in een droge ruimte zonder buiten te staan.
Ik begon met (1) afspuiten, (2) snow foam, (3) handwas, (4) de-ironizer, (5) tar remover, (6) kleien en als laatste stap polijsten.
Uiteraard compleet misrekend in tijd. Na het polijsten en ontvetten met Gyeon Prep was het tijd om het vliegtuig te pakken. Ik heb de auto uiteindelijk niet met finishing polish bewerkt!
Afgelopen weekend ben ik verder gegaan. Goed ontvet met afwasmiddel en daarna de Gyeon Mohs (Syncro) voorzien.
Ik ben erg blij met het eind resultaat. Toch heb ik mijn twijfels over de werkwijze. Heb ik de voorbereiding niet te rigoureus aangepakt?
Omdat het polijstwerk al een goede maand geleden is weet ik niet meer welke producten ik gebruikt heb.
Ik vermoed een gele Monello Raffini cutting foam pad met Monello Raffini Veloce Premium Compound. De DAP500 stond op maximimaal standje 4.
Let op: de auto heeft nooit een wasstraat gezien en was absoluut krasvrij en had nergens swirls.
Heb ik met deze methode te veel blanke lak eraf gehaald? Of zijn nieuwe Ford lakken hard genoeg en moet ik me geen zorgen maken?
Thomas
VOOR
NA