• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deep Crystal set Mequiars

Josbosschee

Detailing rookie
22 apr 2013
6
2
Hallo,
Ik ben in het bezit van een Mequiars Deep Crystal set (3 stappenplan) kan deze producten ook gebruiken met de DAP 900??
Alvast bedankt voor een reactie.
Jobo.

Monello heeft een mooie set https://www.Carclean.com/product/Monello/Raffini_Polish_v2_Kit_101875

@Patrick: let wel dat de set die jij aangeeft polijstmiddelen zijn. Terwijl de Deep Crystal set geen polijstende middelen bevat.

Deep Crystal Paint Cleaner -> Poorboys World Pro. Polish
Deep Crystal Polish -> (afhankelijk van de kleur) Poorboys World Black Hole of Poorboys World White Diamond
Deep Crystal Carnauba Liquid Wax -> als je machinaal wilt een vloeibare wax zonder cleaner, anders een vaste wax met de hand aanbrengen, ook zonder cleaners anders verwijder je de glaze weer.

Stap 1 is volgens mij polijstmiddel, het was laat misschien niet helemaal goed aan het opletten geweest. Eigenlijk is een goede polijstbeurt toch nodig voor mooi resultaat en dat lukt toch iets beter met de Monello set dan met de PB Polish.

Volgens mij is 'Step 1' geen polijstmiddel;

Carclean.com zei:
Deze niet-schurende lakreiniger verwijdert wegdekvervuiling, contaminatie, lichte vervaging, poetskringen en fijne krasjes om op een veilige manier beschadigde en doffe lak te herstellen. Deze gebruiksvriendelijke formule bereidt uw auto voor op het polishen en waxen.

Bij de aanschaf van de DAB 900 zaten er drie producten in van Monello t.w. Raffini inizio - Raffini Mezzo- Raffini Finale. Zelf heb ik nog Mequiars Carnauba wax.
De lak van de auto (mercedes CLK 230, zilvergrijs) ziet er behoudens wat lichte krasjes en swirls nog goed uit.
Ik wilde nu de Monello Raffini Mezzo daarna de Raffini Finale met de DAB 900 opbrengen en daarna de auto met Mequiars Carnauba wax met de hand behandelen.
Daarvoor de auto uiteraard wassen met een goede shampoo en kleien.
Zou dit een goede manier zijn om een mooi resultaat te krijgen??

Josbosschee;325364 zei:
Oh ja, en welke pads kan ik het best gebruiken met DAB 900 en bovenstaande poetsmiddelen ?

Ik gebruik de pads van monello : orange cuting pad > withe polishing pad > black waxing pad
of die van Meguair's dan gebruik ik 2x gele polishing pads 1 voor te polieren de andere voor polishen voor te waxen de zwarte waxpad.
Maar waxen kan je beter met de hand doen, krijg je een mooier eindresultaat.:ja