• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Defecte DAP 900V3

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThomasDK

Detailing rookie
29 apr 2020
6
15
Te koop: Defecte DAP 900V3

Tijdje terug een DAP 900 V3 overgenomen van iemand. Hij heeft helaas de geest gegeven. Machine trilt erg bij gebruik en maakt een vreemd geluid. Doet het verder nog wel, maar niet hoe hij het moet doen. Daarnaast wordt hij snel warm en er is sprake van een vreemde geur. Kortom niet goed. Heb hem maar snel uitgezet om verdere schade te voorkomen. Toerenregeling en aan/uit knop doet het nog wel. Aangezien ik a-technisch ben zou ik de machine graag willen verkopen. Vraagprijs is 5 tientjes inclusief verzenden. Ook op te halen, omgeving Enschede.

p.s. Mocht iemand denken te weten waar het aan lig, zou diegene dat dan wellicht in een pb'tje kunnen aangeven? Dan kan ik het zelf (laten) oplossen, scheelt weer 200 euro. Koolstofborsteltjes zijn nog ong. 11 mm dus daar zou het ook niet aan kunnen liggen toch?

Bijlagen

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
5.753
190
Utrecht
Heb je CC zelf al gevraagd ?
Zoals je het omschrijft lijkt mij dat ergens de ophanging van het anker / motor los zit
En anders iets bij de tandwielen, maar normaliter stinken die niet.

ThomasDK

Detailing rookie
29 apr 2020
6
15
CC nog niet gevraagd, machine is volgens mij al wel een aantal jaartjes oud dus ga ervan uit dat er geen garantie meer opzit:) Maar kan altijd een mailtje sturen om eens te vragen wat het zou kunnen zijn natuurlijk! Bedankt voor de tip! Weet jij toevallig of de koolborsteltjes uitgesloten kunnen worden bij dit probleem?

Cordoba

Detailing guru
6 jul 2012
2.898
193
58
Misschien dat één van de koolstofborstels slecht contact maakt, maar het kan echt van alles zijn. Aan de andere kant is een 900V3 nog geen oude machine, dus als ie niet heel intensief gebruikt is, kan er normaal gesproken niet heel veel fout zijn. (Hierbij ga ik er vanuit dat de machine niet wekelijks voor detailklussen is gebruikt, en er bijv. geen sprake is van versleten lagers).

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
5.753
190
Utrecht
Uitsluiten kan je op afstand niet eenvoudig
Misschien is er iemand in de buurt die er raad mee weet
Anders mag je hem ook opsturen, probeer ik wel voor je

ThomasDK

Detailing rookie
29 apr 2020
6
15
Bedankt voor jullie reacties! Heb er eens even mee zitten kloten en kwam er achter dat er een klein boutje in de kop losgelopen was. Hierdoor was de overbrenging van de motor naar de ronde plaat niet optimaal, als ik aan het tandwiel draaide, dan draaide de kop niet continue mee. Dit verklaart het getril+geluid ook. Daarnaast na een tip de koolborsteltjes iets opgeschuurd en het anker, volgens mij noemde hij het zo, iets 'schoongepoetst' met een vijltje. Hierdoor kwam de koperkleur weer tevoorschijn. Loopt volgens mij weer als een zonnetje, koolborsteltjes vonken wel als een gek op stand 6, denk dat het inlopen is en ze nog even de ronde vorm moeten aannemen. Anders kan ik altijd nog nieuwe koolborsteltjes erin plaatsen. Nou, ik ben weer happy:) Nu maar eens proberen dit topic te sluiten...

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
5.753
190
Utrecht
Zelfredzaamheid is goud waard :sun:

Zelf draadje sluiten is niet mogelijk, doen de moderatoren wel als ze dat nodig vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.