• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Denim pads

BartBeuls

Detailing rookie
29 jun 2016
8
15
Ik heb al een tijdje de monello denim pads liggen. Nu heb ik eindelijk ook de tijd gevonden om ze te kunnen gebruiken.
Toch had ik nog enkele vraagjes om zeker te zijn van gebruik.

Welk polijstmiddel is het meest geschikt?
Hoeveel polijstmiddel moet ik gebruiken?
Op welke snelheid moet ik de machine (roterend) zetten?
Kunnen de denimpads ook gebruikt worden om diepere krassen te verwijderen ipv deze te wetsanden?
 
die had ik al doorgelezen, maar zag dat het ondertussen een 4jaar oude topic was..
Ik had misschien de vraag anders moeten stellen.. Of er momenteel betere combinaties zijn dan de denimpads met de m205?
En op welke snelheid ik het moet verwerken.
Of blijft de 205 de ideale combo?
 
Een vettig polijstmiddel is het best geschikt om ervaring op te doen, vandaar de M205
De snelheid moet je niet te hoog zetten om spetteren te voorkomen
Daarnaast is het in het begin raadzaam langzaam te werken en tijd te nemen om te beoordelen

Met wat ervaring zijn zwaardere polijstmiddelen ook bruikbaar
Dan moet je wel de pad schoon houden en nabewerken
 
Waarom een ander middel als M205 voldoet? Het polijstmiddel kan het best een beetje vettig zijn, maar probeer eens wat andere middelen uit die nog niet gebruikt zijn zoals bv Sonax/Nanolex en beschrijf hier je bevindingen. Bouw de snelheid rustig op.

De laatste post in het topic:
Roterend op stand 4 ongeveer met lichte druk. Veloce gaat natuurlijk minder prettig als een vettige finishing polish maar je hebt wel veel meer resultaat. Je hebt ongeveer 1-2 pads per paneel nodig.

RedCat was me voor:p
 
Na een paneel kan je de pads uitwassen en later hergebruiken? Of zijn ze gewoon klaar om in de vuilbak te gooien?
 
ik was ze met de hand uit en hergebruik ze, maar na een tijdje merk je vanzelf dat hij versleten is, ik gebruik meestal mezzo, maar zit er over te denken om eens S20 van scholl te proberen met de denim pads omdat die veel meer glans geven en je dus duidelijker meteen je resultaat laat zien.

ik gebruik overigens wel een dap900 met de denim pads.
 
Ik vraag me af of je achteraf nog overal vernis hebt. Zou het kunnen dat je van de "heuveltjes" het vernis hebt verwijderd, en in de "dalletjes" niet? Iemand dit al gecontroleerd met verfdiktemeter die lagen kan meten?

(Ben ik wel duidelijk?)
 
ik snap wat je bedoelt, maar dat is juist wat altijd gebeurt, je haalt de toppen weg, als je hele erge orange peel hebt en een dunne blanke lak laag dan is het risico dat je bij de toppen door de blanke lak laag heen gaat, daarom spuiten ze bij hele dure wagens altijd een flinke dikke blanke lak laag waarvan 2/3 er weer met wetsanden afgehaald wordt.
 
Ik geloof dat de jongens va Carclean 7 of 8 micron lakdikte weggehaald hebben met de peel behandeling. Uitgaande van 70 micron blanke lak op de gemiddelde auto is dat dus 10%.
De 2/3e eraf die @opelmark aangeeft is dus echt zwaar overdreven, zeker als een auto dubbel geblankt is. Dat lukt je alleen als je met korrel 80 aan de gang gaat.
Je moet opletten op randjes omdat je daar veel druk op weinig oppervlakte zet, maar als je en beetje je verstand gebruikt ga je echt niet zomaar door een laklaag heen.
 
Als je 70 micron blanke lak hebt wel.
Tegenwoordig zijn ze echter niet meer zo scheutig met de lak.
( hoewel ze vroeger ook hun best deden om het minimaal uit te delen )
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Zelfs als het maar 40 of 50 is haal je niet 2/3e ervan af met een keer vlakken, daar ging het mij een beetje om. Als je 2/3e van je blanke lak eraf zou moeten halen moet je er gewoon niet aan beginnen.
 
Of stiekem wel, en dan rijden met een superstrakke lak.
Je zal dan alleen in de toekomst goed rekening mee moeten houden betreft het bijhouden van de laklaag.
Er blijft dan immers altijd nog 1/3 over wat je met gemak zou kunnen polijsten cq bijhouden.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
De orangepeel kan zowel in de blanke lak als in de kleurlaag zitten.
Het is dus van te voren niet te zeggen of en hoeveel verbetering het gaat opleveren.

Op mijn eigen auto's was ik per paneel 2 pads kwijt icm M205.
Je kan het ook met Mezzo/Veloce doen echter is dat een redelijk grove combi.

Stel voor jezelf een grens tot hoever je wil gaan. Het grote probleem is dat het per hit steeds strakker wordt maar dat je op een gegeven moment door je blanke lak heen bent en dan heb je een andere uitdaging.

Op welke snelheid is op voorhand niet te zeggen. Dat hangt er heel erg vanaf of je een harde of zachte lak hebt en welk polijstmiddel je erbij gebruikt.
De pad moet je van te voren goed primeren en ik zou geen delen gaan afplakken omdat je dat altijd blijft zien.
 
Vergeten te vermelden : zorg dat je na iedere hit ook even ontvet met spruzzo of prep zodat je op een schoon paneel je werk kan controleren.

Veel polijstmiddelen zitten vol olie waardoor het al snel heel wat lijkt.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Ik geloof dat de jongens va Carclean 7 of 8 micron lakdikte weggehaald hebben met de peel behandeling. Uitgaande van 70 micron blanke lak op de gemiddelde auto is dat dus 10%.
De 2/3e eraf die @opelmark aangeeft is dus echt zwaar overdreven, zeker als een auto dubbel geblankt is. Dat lukt je alleen als je met korrel 80 aan de gang gaat.
Je moet opletten op randjes omdat je daar veel druk op weinig oppervlakte zet, maar als je en beetje je verstand gebruikt ga je echt niet zomaar door een laklaag heen.

bij dure wagens als Bentley doen ze dat dus wel, maar ook de show wagens zoals je ziet op de amerikaanse shows doen ze dat ook om een echt strakke lak te krijgen, kwaliteit heeft zo zijn prijs vandaar dat een auto goed spuiten daar dus ook zoveel kost.