Afgelopen weekend mezelf bezig kunnen houden met detailen van een Audi A8. Niet de kleinste auto dus en er was dan ook genoeg te doen.
De eigenaar had de auto al erg vroeg op Zaterdag ochtend afgegeven (5:30) omdat deze weg moest en de sleutel in de loop van de week al afgegeven. (Reed met de reserve sleutel) de afspraak was een 2 daagse detail.
Zaterdag ochtend om 8:00 begonnen. Met het was en decontamination (leuk woord) proces begonnen. Erg koud dus thermo kleding was wel van toepassing.
Wassen:
• 2 Emmers incl Gritguards
• Autofinesse Delux washmitt
• Microfiber Madness Incredipad
• BTBM shampoo
• Monello Non-Ferro
• Nanolex Tar
• Monello Foamlance
• Monello Artico snowfoam
Velgen:
• EZ Detail Brush en Mini
• Autofinesse Hor Hair Brush
• CG Diablo wheel gel
• Monello Non-Ferro
• Nanolex Tar
• APC 1:1
• Nylon bortel voor de banden
Flinke 20" wielen
Auto vervolgens naar binnen gereden voor de derde en laatste decon aanpak, het kleien. Ruitenwissers in service positie gezet zodat deze naar voren geklapt kunnen worden.
Kleien en drogen:
• Autofinesse klei
• Meguiar's Last Touch 1:1
• Gyeon Silk Dryer
• Metro Van N Blo
Flink wat vervuiling.
Na een ronde lakmeting te hebben gedaan, zag het er in totaal als volgt uit:
Min: 81 Micron
Max: 143 Micron
Gemiddeld: 103 Micron
Geen uitschieters, wel valt dus op dat fabrikanten de lak steeds dunner spuiten tegenwoordig.
Diverse lak defecten:
Het vermoeden was al dat de Audi lak hard was. Deze bleek later ook te kloppen. Eerst een testspot gemaakt met de Flex VRG met Scholl pads en middelen. Dit gaf niet echt het gewenste resultaat. Na een beetje spelen met pads en middelen uitgekomen op het volgende.
• Flex PE 14-2 150, 5,5" Scholl paarse pad, Menzerna 2200
• DodoJuice Spindoctor 2, 4" Scholl paarse pad, Menzerna 2200
• Shinemate mini rotary, 1, ,2 en 3" diverse pads met Menzerna 2200
• Flex XC 3401 VRG, 5,5" Scholl orange pad, Scholl S40
• Rupes LHR75E mini, 4" Rupes geel, Rupes geel
Vervolgens de lak ontvet met Gyeon Prep en tijd voor Vortex
Uitlaat sierstukjes gepolijst met Menzerna Polish cream en #0000 staalwol.
Vervolgens het interieur gedaan met de volgende middelen:
• Metro Vac N Blo
• Diverse borstels en kwastjes
• Autofinesse APC 1:4
• Nanolex Interieur Cleaner
• Nanolex Glass Cleaner.
• Colourlock leather cleaner mild
• Gyeon Leather Coat
Interieur vooraf:
Tijdens het leer reinigen (bovenkant schoon):
Interieur na:
Motor ruimte gedaan met:
• Autoglym machine cleaner
• Autoglym Vinyl and Rubber care
De eigenaar had mij nog gevraagd of ik misschien ook zijn winterset er onder wilden zetten. En dus netjes gedaan voor de beste man. Ik heb de set tussentijds nog het zelfde was en decon proces gegeven met Monello Non-Ferro en Tar als de zomerset. Zijn zomerset ligt in ieder geval schoon opgeborgen.
Helaas was het al donker om wat foto's buiten te maken dus maar binnen gedaan. Niet ideaal en de mooie metallic flake komt niet tot zijn recht maar helaas.
De eigenaar had de auto al erg vroeg op Zaterdag ochtend afgegeven (5:30) omdat deze weg moest en de sleutel in de loop van de week al afgegeven. (Reed met de reserve sleutel) de afspraak was een 2 daagse detail.
Zaterdag ochtend om 8:00 begonnen. Met het was en decontamination (leuk woord) proces begonnen. Erg koud dus thermo kleding was wel van toepassing.
Wassen:
• 2 Emmers incl Gritguards
• Autofinesse Delux washmitt
• Microfiber Madness Incredipad
• BTBM shampoo
• Monello Non-Ferro
• Nanolex Tar
• Monello Foamlance
• Monello Artico snowfoam
Velgen:
• EZ Detail Brush en Mini
• Autofinesse Hor Hair Brush
• CG Diablo wheel gel
• Monello Non-Ferro
• Nanolex Tar
• APC 1:1
• Nylon bortel voor de banden
Flinke 20" wielen
Auto vervolgens naar binnen gereden voor de derde en laatste decon aanpak, het kleien. Ruitenwissers in service positie gezet zodat deze naar voren geklapt kunnen worden.
Kleien en drogen:
• Autofinesse klei
• Meguiar's Last Touch 1:1
• Gyeon Silk Dryer
• Metro Van N Blo
Flink wat vervuiling.
Na een ronde lakmeting te hebben gedaan, zag het er in totaal als volgt uit:
Min: 81 Micron
Max: 143 Micron
Gemiddeld: 103 Micron
Geen uitschieters, wel valt dus op dat fabrikanten de lak steeds dunner spuiten tegenwoordig.
Diverse lak defecten:
Het vermoeden was al dat de Audi lak hard was. Deze bleek later ook te kloppen. Eerst een testspot gemaakt met de Flex VRG met Scholl pads en middelen. Dit gaf niet echt het gewenste resultaat. Na een beetje spelen met pads en middelen uitgekomen op het volgende.
• Flex PE 14-2 150, 5,5" Scholl paarse pad, Menzerna 2200
• DodoJuice Spindoctor 2, 4" Scholl paarse pad, Menzerna 2200
• Shinemate mini rotary, 1, ,2 en 3" diverse pads met Menzerna 2200
• Flex XC 3401 VRG, 5,5" Scholl orange pad, Scholl S40
• Rupes LHR75E mini, 4" Rupes geel, Rupes geel
Vervolgens de lak ontvet met Gyeon Prep en tijd voor Vortex
Uitlaat sierstukjes gepolijst met Menzerna Polish cream en #0000 staalwol.
Vervolgens het interieur gedaan met de volgende middelen:
• Metro Vac N Blo
• Diverse borstels en kwastjes
• Autofinesse APC 1:4
• Nanolex Interieur Cleaner
• Nanolex Glass Cleaner.
• Colourlock leather cleaner mild
• Gyeon Leather Coat
Interieur vooraf:
Tijdens het leer reinigen (bovenkant schoon):
Interieur na:
Motor ruimte gedaan met:
• Autoglym machine cleaner
• Autoglym Vinyl and Rubber care
De eigenaar had mij nog gevraagd of ik misschien ook zijn winterset er onder wilden zetten. En dus netjes gedaan voor de beste man. Ik heb de set tussentijds nog het zelfde was en decon proces gegeven met Monello Non-Ferro en Tar als de zomerset. Zijn zomerset ligt in ieder geval schoon opgeborgen.
Helaas was het al donker om wat foto's buiten te maken dus maar binnen gedaan. Niet ideaal en de mooie metallic flake komt niet tot zijn recht maar helaas.