• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detail BMW R1150 GS Adventure

duckmole

Detailing chief
13 mrt 2010
108
103
61
Het werd tijd om mij GS-je eens lekker te verwennen met een detailbeurt. De GS is voor de winter al uitgebreid gewassen, dus de basis was er. Maar tot op heden geen tijd of zin gehad om hem eens verder aan te pakken. Het was of te koud, of te vochtig of.....

Ik heb geen foto's van de situatie voor het wassen, maar wel een paar van voor het poetsen:
Zo stond ie er bij
BMWGSADetail001.jpg

Onder de buddy
BMWGSADetail002.jpg

Mijn werkplek
BMWGSADetail007.jpg


Pictures after:
BMWGSADetail010.jpg

BMWGSADetail008.jpg

BMWGSADetail016.jpg

BMWGSAdetail019.jpg

BMWGSAdetail021.jpg

BMWGSAdetail029.jpg

BMWGSADetail017.jpg

BMWGSADetail018.jpg


Een flitser legt trouwens genadeloos vast waar je niet geweest bent of wat er nog schoner moet.
De puntjes moeten nog op de i, maar dat komt nog.

Bedankt voor het kijken.

Duckmole
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O en schaef
Daar gaat flink wat tijd in zitten denk ik zo met al die hoekjes, gaten, vlakjes enzovoort.

Hopen op warmer weer, want dat zal je ongetwijfeld enthousiastmeren de lat hoger te leggen en het project af te maken.

Mooi verhaal van een goede collega van mij die helaas is overleden.
Ging met een koppeltje gasten ieder jaar een weekje met de mannen onder elkaar op de motor knallen door Duitsland. Vaak was het dan verzamelen bij hem.

Op de dag van vertrek vonden de andere gasten stuk voor stuk allemaal dat zijn motor er zo verduveld mooi uitzag. Nu was hij niet een poetser of detailer, maar zijn motor zag er werkelijk als nieuw uit.

Een kleine 1.000 kilometer verder heeft hij ze toen verteld dat het gewoon een nieuwe was, zelfde model en kleur...
Waarom hij die had gekocht kan ik hem helaas niet meer vragen, maar ik moest er nog altijd erg om lachen.
 
Time flies when you're having fun.
Ik ben nog steeds in het bezit van de BMW R1150 GS Adventure.
Het is en blijft een geweldige motor. De nieuwste modellen van de GS doen me helemaal niets en deze mag nog jaren blijven.
Geen zorgen, ik maak elke winter mijn GSA schoon en klaar voor het volgende seizoen.
Zo ook dit jaar en ik vind het tijd om weer wat plaatjes te plaatsen.
Vanwege Corona dit jaar weinig gereden.
Uitstapjes naar de Eiffel, Zwarte Woud en of Luxemburg zaten er dit jaar helaas niet in.
Motor was desondanks niet heel erg schoon.
Eerst maar eens gewassen met veel water en S100 motorreiniger.
IMG_5030.JPG


Toen de tank er af. Smerig zwaar ding met 30 lt brandstof.
IMG_5032.JPG

IMG_5034.JPG


Daar is wel wat eer te behalen.
Schoongemaakt met motorreiniger van Autoglym en een paar borstels.
Knapt er enorm van op.

IMG_5035.JPG
IMG_5040.JPG


Nu de tank er af is kun je overal redelijk goed bij, dus aan de poets gegaan.
Foto's zeggen meer dan woorden.
IMG_5038.JPG
IMG_5050.JPG
IMG_5081.JPG
IMG_5082.JPG
IMG_E5037.JPG
IMG_5084.JPG
IMG_5085.JPG
IMG_5087.JPG
IMG_5088.JPG
IMG_5089.JPG
IMG_5090.JPG
IMG_5091.JPG
IMG_5092.JPG
IMG_5093.JPG


Het werk schiet aardig op zo.
Achterwiel, tank en windscherm krijgen nog een beurtje en dan is ie weer klaar voor het nieuwe seizoen.
Naast het poetswerk ook het een en ander aan onderhoud gedaan. Oliën ververst, cardanas gecontroleerd en de splines opnieuw in het vet gezet.
Remmen schoongemaakt en gecheckt etc.
Heb ik uiteraard ook foto's van, maar voor een detailfuorum wellicht minder interessant.

Gebruikte middelen: S100 Bike Cleaner, Autoglym motorreiniger, Starglanz, Autoglym Resin polish, Collonite 845, Fusso Coat 99, petroleum, WD40, Xeramics Total Bike Care, Finesse Revive etc. en verder heel veel (hand)doeken, (tanden)borstels, poetsdoeken en microvezeldoeken.

Tussen de koelribben kan het nog een stuk schoner, maar daar kom je zo verschrikkelijk slecht tussen.
Als iemend daar een gouden tip voor heeft houd ik me van harte aanbevolen.
 

Bijlagen

  • IMG_5037.JPG
    IMG_5037.JPG
    283,2 KB · Weergaven: 121
  • IMG_5086.JPG
    IMG_5086.JPG
    213,2 KB · Weergaven: 114
Fijne motoren vind ik.
Ik vind geen enkele GS mooi maar jou type rijdt wel heel erg lekker vind ik.
Gave kleur ook op de voorpoten en velgen.

Het is een hoop werk, een motor detailen, maar ze knappen er wel van op.
Voor mijn luchtgekoelde V-twin koelribben gebruik ik een kunststof spatel met een dunne MF doek erom en dunne kwastjes en spendeer daar veel tijd aan.
 
Tussen de ribben; poetsdoekje met cellulose vezel over een verfroerstokje
Ik zweer bij Bel-Ray watervast vet op stekkers. Doet het ook goed op rubber
 
  • Leuk
Reactions: Vlerk
Hij ziet er weer prachtig uit. Als nieuw! Maar hij is dan ook bijna nieuw (vergeleken met mijn K100 ;) ).

Tussen de koelribben zou je nog eens met een stoomreiniger en een kwast kunnen proberen.
 
@Vlerk,
Thanks, ik doe mn best. Ben ook niet van plan om deze weg te doen.
Staat inmiddels 150 Kkm op de klok, dus mechanisch kan ie nog wel even.
Zoonlief heeft er inmiddels ook eentje. 3 maand en 100 Kkm jonger.
Ook in nagenoeg nieuwstaat.
Samen met de R90S een mooi setje in de garage.
 
  • Leuk
Reactions: Vlerk