• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detail mazda 6 met DAP

Ronald1985

Detailing rookie
21 mei 2017
23
15
38
Goedemiddag allemaal,

Nu ik een maand in de Mazda rij, zou ik deze graag een goede detail geven.
Nu heb ik zelf geen ervaring met de lakken van Mazda, qua hardheid, heeft een van jullie misschien een idee hoe dit bij de moderne jappen is?
Ik ben al even bezig geweest met een plannetje maken en een boodschappenlijstje.
Nu kwam ik tot het volgende plan:

- Wassen met meg's schampoo plus en whasmitt
- Kleien met monello dolce verde klei en Meg's last touch 1:1
- Auto nogmaals wassen shampoo plus en schone mitt
- Polijsten met oranje lake country cutting pad en Monello Raffini Veloce
- Polijsten met witte lake country pollishing pad en Monello Raffini Finale
- Laagje Black hole
- Waxen met M16 van meguiars.

Voor het interieur wil ik gaan voor de cleaner & conditioner van Gliptone, en voor de stoffen bekleding een mengsel van meg's apc 1:10 gebruiken.
Voor de rest stofzuigen en dashboard in de meguiars Next tech protectant.
Nu is mijn vraag, ga ik het hiermee redden of ben ik nog een belangrijke stap vergeten?
Hieronder nog even een foto van de aanwezig swirls, de hologrammen zijn helaas niet goed te zien.
20170523_193023.jpg
 
Hardheid kun je past echt bepalen aan de hand van een testspot, daar is op afstand echt niets te zeggen. Daar moet je ook je gebruikte pads en polijstmiddelen op afstemmen.

Ik zou zeker overwegen om er een stap ontvetten (met Gyeon Prep of Nanolex EX) te gebruiken voor de Black Hole en wax om de standtijd te verlengen. Overigens zou ik die Black Hole ook zeker kijken óf het nodig is na het polijsten, anders is het zonde van het werk.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Het wassen NA het kleien is niet nodig als je het mij vraagt. Ik gebruik ook de Last Touch en deze laat geen vettige residu achter. Je zou eventueel kunnen wassen NA het polijsten om polijst stof te verwijderen (zelf geen fan van)

Daarna is een testspot altijd noodzakelijk om te bepalen wat voor soort lak het is.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Top, dqnk jullie wel.
Nog een klein vraagje, voor het ontvetten na het polijsten, kan ik hier ook de safe degreaser van meguiars voor gebruuken?
Die staat hier momenteel niks te doen.
 
Moest even Google. Naam kwam me bekend voor maar kon hem niet voor me halen.

Maar die kan je niet gebruiken voor het "ontvetten" waar wij het over hebben. Dus na het polijsten. Dan zou je een middel als Gyeon Prep of Nanolex EX moeten hebben om polijst residu o.i.d. te verwijderen.
 
Daar was ik al een beetje bang voor.
Top ga ik nog even kijken naar een van die producten en dan binnenkort eens aan de gang.
Alle keren als ik nu langs de mazda loop, beginnen mijn handen te jeuken :grinning:
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Tijd nemen moet ik zeker even doen, m'n laatste detail is denk ik 5 jaar geleden.
De G220 (DAP van meguiars), ligt sindsdien stof te happen op zolder ;)

Vandaar ook de vragen, ben nog niet zo thuis, in de voor mij, nieuwe producten.