• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Detail Witte Nissan Pulsar

Michel Kuijpers

Detailing guru
13 apr 2015
1.867
173
40
Brunssum
Hi Folks,

Long time no see, het even geduurt maar dit weekend toch weer tijd gehad om een auto te doen voor mezelf.
Sinds september ben ik werkzaam bij een autosport bedrijf als detailer en dan heb je niet snel de tijd om voor jezelf nog auto's erbij te doen.
Na een paar maanden werkzaam nu toch ritme gevonden en tijd om voor mezelf ook weer lekker auto's te doen.
Ik werd benadert door iemand met een witte Nissan Pulsar, hij had deze vorig jaar al een keer laten behandelen bij een garage die hem weer in "'showroom"" staat gemaakt zou hebben.Echter was hij niet tevreden erover en aan mij de vraag of ik de auto wilde behandelen.
Na overleg gekozen voor een wax en dat hij in de lente terug komt voor een coating.
De auto bij aanvang:

115374


1. Wassen, velgen en drogen.

De auto eerst lekker goed gewassen met Nanolex Pure Shampoo en de incredi washmitt.
Valet pro kwassen om goed tussen de kleine deeltjes en kiertjes te komen, de auto daarna gedroogd met de nanolex drying towel
De velgen behandeld met Nanolex Wheel cleaner & Iron remover en de banden op het einde in de Nanolex Tyre en Rubber gezet.

115375
Nanolex Wheel Cleaner doet zijn ding.

115377


115378
115379


115380


Onder de motorkap nog een beetje liggen spelen met APC, borstels en een laagje Gyeon Preserve.

115381


115382
115383


2. Interieur reinigen met Nanolex Interior Cleaner, kwasten en laagje Gyeon Preserve.

115384

115385



115386

115387

115388
115389


En toen waren we klaar met interieur:

115390

115391


115392


3. Kleien en polijsten van de lak.

De hele auto heb ik gekleid met DDJ Born Slippy en Dolce Verde Klei.
De lak was op zich in prima staat, alleen lichte swirls en de klant wilde de krassen achter de deur grepen weg hebben.
Ik ben te werk gegaan met het volgende arsenaal:

  • Rupes LH15 samen met Spiderpad van Scholl en de heavy cut van Nanolex.
  • Dap500V3 met de kleinde backingplate en de spiderpad van scholl voor de bumpers etc.
  • Rupes LH15 samen met de blauwe pad en Final Finish
  • Rupes LH15 samen met de blauwe pad en Q2 Primer.

Ik heb helaas geen foto;s van de swirls en correctie, vergeten door de dag heen. Wel hierbij nog andere foto's van het correctie werk:

115406


115407


115408


115409


115410


Als laatste stap mag de Q2 primer natuurlijk niet vergeten worden.

115411


Hierna heb ik de trims in de Gyeon Trim gezet:

115412


115413


Als laatste de ramen behandeld met Nanolex Glass Cleaner en de auto in de Nanolex Hybird Wax gezet.
Dan hierbij als laatste de final shots:

115414


115415


115416


115417


Thanks for reading peeps and untill the next time :)
 

Bijlagen

  • 1552234510697.png
    1552234510697.png
    616,5 KB · Weergaven: 163
Ik zit soms echt te twijfelen om de volgende auto wit te kopen, maar iets houdt mij tegen. Zo vers gepolijst is wit echt wel mooi.

Ziet er keurig uit, goed gedaan.

Heeft de gyeon preserve nu echt een meerwaarde in de motorruimte tov bijv AG vynil and rubber? Ik zou het zelf zonde vinden om hiervoor de preserve te gebruiken eigenlijk.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
@tamer durf ik je niet te zeggen. Heb geen vergelijk kunnen doen met AG bv. Alleen met de Meguair's die ik vroeger gebruikte, maar volgens mij is de standtjjd van preserve beter. Ik vind het zelf prettig werken en mooi afwerken
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Ik zit soms echt te twijfelen om de volgende auto wit te kopen, maar iets houdt mij tegen. Zo vers gepolijst is wit echt wel mooi.

Heb jaren een zwarte auto gehad nu een witte en kan je zeggen dat is een verademing. Je ziet er veel minder op. (Wil niet zeggen dat het er niet is) opvallen doet het veel minder.

Wel moet je hem iets vaker wassen. Maar dat geeft de hobby leven
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en tamer
@Farson ja haha zit eigenlijk tussen deze 2 kleuren te twijfelen, zwart en wit maar dat komt meer omdat ik alles wb interieur velgen etc achteraf aanpas. Dat is een belangrijke keuze voor mij bij het kiezen van de kleur. Tijd heb ik niet veel voor het wassen :joy:
 
Mooie show-off weer. Wel een vraagje: ik zie jou in het interieur altijd flink aan de slag met kwastjes en interior cleaner, ook op bv de schakelaars voor de ramen. Levert dat nooit problemen op? En hoe krijg de je de cleaner weer weg tussen de schakelaars en andere randjes en kieren? Alleen een doekje erover?
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
@Stitch15 klopt ik gebruik vaak best royaal wat cleaner. Met kwastjes schuimt het gewoon beter, ik heb nog nooit problemen gehad met schakelaars of Electronica die niet meer werkt. Ik haal het weg met een doek en een andere droge kwast. Ik heb op deze manier nog nooit last gehad, en de cleaner droogt ook goed op. Ideaal is een blower om alles droog te blazen
 
  • Leuk
Reactions: Stitch15
Quote
Sinds september ben ik werkzaam bij een autosport bedrijf als detailer en dan heb je niet snel de tijd om voor jezelf nog auto's erbij te doen.
Unquote

Volgens mij heb ik indertijd die advertentie zien staan. Van harte.

Auto is weer mooi geworden. Lekkere foto's.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers