Hi Folks,
Long time no see, het even geduurt maar dit weekend toch weer tijd gehad om een auto te doen voor mezelf.
Sinds september ben ik werkzaam bij een autosport bedrijf als detailer en dan heb je niet snel de tijd om voor jezelf nog auto's erbij te doen.
Na een paar maanden werkzaam nu toch ritme gevonden en tijd om voor mezelf ook weer lekker auto's te doen.
Ik werd benadert door iemand met een witte Nissan Pulsar, hij had deze vorig jaar al een keer laten behandelen bij een garage die hem weer in "'showroom"" staat gemaakt zou hebben.Echter was hij niet tevreden erover en aan mij de vraag of ik de auto wilde behandelen.
Na overleg gekozen voor een wax en dat hij in de lente terug komt voor een coating.
De auto bij aanvang:
1. Wassen, velgen en drogen.
De auto eerst lekker goed gewassen met Nanolex Pure Shampoo en de incredi washmitt.
Valet pro kwassen om goed tussen de kleine deeltjes en kiertjes te komen, de auto daarna gedroogd met de nanolex drying towel
De velgen behandeld met Nanolex Wheel cleaner & Iron remover en de banden op het einde in de Nanolex Tyre en Rubber gezet.
Nanolex Wheel Cleaner doet zijn ding.
Onder de motorkap nog een beetje liggen spelen met APC, borstels en een laagje Gyeon Preserve.
2. Interieur reinigen met Nanolex Interior Cleaner, kwasten en laagje Gyeon Preserve.
En toen waren we klaar met interieur:
3. Kleien en polijsten van de lak.
De hele auto heb ik gekleid met DDJ Born Slippy en Dolce Verde Klei.
De lak was op zich in prima staat, alleen lichte swirls en de klant wilde de krassen achter de deur grepen weg hebben.
Ik ben te werk gegaan met het volgende arsenaal:
Ik heb helaas geen foto;s van de swirls en correctie, vergeten door de dag heen. Wel hierbij nog andere foto's van het correctie werk:
Als laatste stap mag de Q2 primer natuurlijk niet vergeten worden.
Hierna heb ik de trims in de Gyeon Trim gezet:
Als laatste de ramen behandeld met Nanolex Glass Cleaner en de auto in de Nanolex Hybird Wax gezet.
Dan hierbij als laatste de final shots:
Thanks for reading peeps and untill the next time
Long time no see, het even geduurt maar dit weekend toch weer tijd gehad om een auto te doen voor mezelf.
Sinds september ben ik werkzaam bij een autosport bedrijf als detailer en dan heb je niet snel de tijd om voor jezelf nog auto's erbij te doen.
Na een paar maanden werkzaam nu toch ritme gevonden en tijd om voor mezelf ook weer lekker auto's te doen.
Ik werd benadert door iemand met een witte Nissan Pulsar, hij had deze vorig jaar al een keer laten behandelen bij een garage die hem weer in "'showroom"" staat gemaakt zou hebben.Echter was hij niet tevreden erover en aan mij de vraag of ik de auto wilde behandelen.
Na overleg gekozen voor een wax en dat hij in de lente terug komt voor een coating.
De auto bij aanvang:
1. Wassen, velgen en drogen.
De auto eerst lekker goed gewassen met Nanolex Pure Shampoo en de incredi washmitt.
Valet pro kwassen om goed tussen de kleine deeltjes en kiertjes te komen, de auto daarna gedroogd met de nanolex drying towel
De velgen behandeld met Nanolex Wheel cleaner & Iron remover en de banden op het einde in de Nanolex Tyre en Rubber gezet.
Onder de motorkap nog een beetje liggen spelen met APC, borstels en een laagje Gyeon Preserve.
2. Interieur reinigen met Nanolex Interior Cleaner, kwasten en laagje Gyeon Preserve.
En toen waren we klaar met interieur:
3. Kleien en polijsten van de lak.
De hele auto heb ik gekleid met DDJ Born Slippy en Dolce Verde Klei.
De lak was op zich in prima staat, alleen lichte swirls en de klant wilde de krassen achter de deur grepen weg hebben.
Ik ben te werk gegaan met het volgende arsenaal:
- Rupes LH15 samen met Spiderpad van Scholl en de heavy cut van Nanolex.
- Dap500V3 met de kleinde backingplate en de spiderpad van scholl voor de bumpers etc.
- Rupes LH15 samen met de blauwe pad en Final Finish
- Rupes LH15 samen met de blauwe pad en Q2 Primer.
Ik heb helaas geen foto;s van de swirls en correctie, vergeten door de dag heen. Wel hierbij nog andere foto's van het correctie werk:
Als laatste stap mag de Q2 primer natuurlijk niet vergeten worden.
Hierna heb ik de trims in de Gyeon Trim gezet:
Als laatste de ramen behandeld met Nanolex Glass Cleaner en de auto in de Nanolex Hybird Wax gezet.
Dan hierbij als laatste de final shots:
Thanks for reading peeps and untill the next time