• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailen per autodeel (grotere tussenpozen)

Synthy

Detailing trainee
1 sep 2010
20
47
Is er hier iemand die ervaring heeft met het detailen van een auto in delen (b.v. Motorkap, linker voorscherm, dak, achterklep, enz.)?
Reden is chronisch tijdgebrek en toch ook de wens het zelf te doen.
Helaas heb ik geen garage o.i.d. Tot mijn beschikking waar de auto even kan blijven staan.
 
Is geen probleem. Probeer gewoon een klein deel van de wagen per keer volledig te behandelen.
Werkt best oke hoor. Natuurlijk niet optimaal, maar het kan best! :)^
 
inhakend op dit "probleem":

wij wonen aan de kust... je voelt hem al aankomen... altijd wel wind en eigenlijk altijd wel zand!

Ik loop al met de gedachte om de auto dan stuk voor stuk te detailen, ik kan me nl voorstellen dat als ik de hele auto was en dan begin ik halverwege opnieuw kan beginnen.... (ja het kan hier rap gaan met dat zand)

Mij lijkt dus stuk voor stuk het "beste":
-wassen
-eventueel polijsten
-waxen en doorgaan naar volgende stuk:
-wassen
-eventueel polijsten etc etc

Ben ik paranoia of zou dit idd het slimste zijn?
 
Gewoon compleet wassen, daarna compleet kleien, dan deel voor deel polijsten/waxen.
Delen die je daarna gaat doen afnemen met voldoende detail spray en een doek...

Zo zou ik het in elk geval doen.... :weetniet
 
+1

zand zal toch niet echt "hechten" aan de lak, en de evt swirls die je creëert door het snelle afnemen met een detailer polijst je daarna toch weer weg.
 
ah die S&W spray natuurlijk!
Hmm dan is het wel te doen ja, voor elke polijst/wax stap ff met een doek en S&W erover.

@Bartezzz: je staat er verstelt van hoe snel zand hecht.... gelukkig wonen wij in het centrum en hebben daar minder last van, mensen die "op zee" wonen worden gek van dat zand ;)
 
ik doe het momenteel ook per paneel hoor door wat tijdsgebrek in het weekend, werkt perfect zo en je kan je mooi concentreren op 1 stuk, als je alles op 1 dag wil doen heb je soms de neiging om wat vlugger te werken om toch maar gedaan te krijgen :bad
 
Bedankt voor de reacties!

@Stofke; is een bijkomend voordeel :)
Ik zit nu al tijden te puzzelen hoe ik mijn auto eens kan aanpakken. Als beginner ga ik dat volgens mij niet redden in een dag.

@ivo's; compleet wassen, compleet kleien, dat kost toch ook al aardig wat tijd of zie ik dat verkeerd?
 
Afgelopen zaterdag de clinic gehad en kleien gaat toch wel aardig snel moet ik zeggen. En wassen hoeft toch ook geen uren in beslag te nemen? (lijkt me)
 
nee 't is het afbouwend polijsten dat tijd vergt en als je maar 2 uur per weekend hebt dan red je het niet met het stappenplan voor de volledige auto :|