• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

detailerspray --> functie

blue-sport

Detailing addict
4 jul 2010
98
52
Hey,

Ik ben bekent, dat je met detailerspray zo als megs last touch, ( evt verdunt )
kan kleien, en kalkvlekjes weg werken enzo,
maar vraag me af, of je ook als je bijvoorbeeld naar een meeting gaat,
en je hebt de auto net vers gewassen,
hem dan op de meeting na kan lopen met qd en een mf doek,
of is dit not done ?

GR Niels

Zou ik niet doen, er komen altijd stofdeeltjes en zandkorreltjes op de lak tijden het rijden. Dat is dan vragen om swirls.....

quick detailers kan je naar mijn weten gebruiken voor waterless washes...

Zelf gebruikte ik de quick detailer regelmatig voor ff een snelle fix up..
ff wat vogelstront verwijderen of wat vieze plekken weg poetsen!

Nu gebruik ik daar dan PB spray & wipe voor maar zelfde principe!

antwoord lijkt me dus ja (naar mijn weten/kennis dan!):rules

Ik durf dat niet aan, zelfs niet met een middel als PB S&W. Ondanks dat er waterless wash opstaat.

nouja ik gebruik het dan ook alleen voor delen hah!
niet voor een hele auto..

maar lijkt me dat als je ff naar een wasbox gaat daar je auto afspoelt en daarna met S&W de auto doet..
dat ie dan wel mooi goed schoon is (en HEERLIJK ruikt :P ) :lol

das miss het beste,
vlak bij de meeting ff een wasbox opzoeken,
en ff afspoelen,
drogen met de csf delirium,
en dan op de meeting nog ff een qd er over heen halen,

blue-sport zei:
das miss het beste,
vlak bij de meeting ff een wasbox opzoeken,
en ff afspoelen,
drogen met de csf delirium,
en dan op de meeting nog ff een qd er over heen halen,

neeeehj niet bij de meeting..
want dat heeft ja geen zin..

je auto is "schoon" bij de washbox... en je rijd naar de meeting(ook al is het een klein stukje) = stof erop!
dus dat werkt niet naar mijn mening!

De doeken worden er minder schoon mee immers, siliconen stoot water af. De doeken raken verzadigd met siliconen.

Stel dat je na een polijstbeurt de auto nog even naloopt met LT en je wilt er een glaze, sealant of wax op doen, deze zal (in theorie) minder houden dan op een lak wat écht schoon en ontdaan is van welk produkt dan ook.

Ik heb jaren wekelijks meetings gedaan, bleef het droog dan kwam er enkel een QD aan te pas om de wagen terug netjes te krijgen.
Extra swirls kreeg ik er niet van, als je dat hebt is dat te wijten aan verkeerd gebruik en dat je niet goed weet hoe je een QD echt moet gebruiken.
Ik zie er genoeg op meetings effe wat QD sprayen en dan met 1 en dezelfde doek de ganse wagen "boenen".
Die zijn dus fout bezig :-"

Opsprayen en heel effe laten "trekken".
Dan met 1 zijde van de doek (liefst lange vezels) in 1 rechte baan een strook afnemen, zonder druk te zetten.
Dan met andere zijde van de doek (of een 2de doek) het deel afwerken.
Werkt perfect zo.

Een 20tal seconden volstaat voor mij, en op vliegenlijkjes iets langer.

Er zullen altijd mensen zijn die echt bang zijn om maar een swirl te veroorzaken op die manier.
Maar hoe zou je anders te werk gaan om een wagen netjes en ontdaan te krijgen van rijvuil als je naar een meeting gaat :weetniet
+ iemand die detailen een echt leuke hobby vind, die maakt er toch geen punt van om meermaals per jaar met een lichte polish enkele minieme was/poetskringen weg te halen?

en als je echt de minste kans op swirls wil hebben dan neem je een product met de meeste capaciteiten om vuil op te nemen.

zoals poorboy's S&W
S&gloss zal al weer minder geschikt zijn als waterlaswash of wipedown oid.
de QD+ en QW+ zijn beide het minste geschikt voor een oppervlak met stofjes.

smartwax One is ook een product dat veel glans achterlaat maar toch veel vuil "aan kan"
en met veel vuil betekend stofjes ,^^

nicknameless zei:
Ik gebruik ook liever PB Spray& Wipe in plaats van Meguiar's Last Touch.

In de laatste zitten siliconen... 8-())

Nicknameless,

Kun je deze producten vergelijken als de Meguiar's een betere glans achterlaat dan (volgens de beschrijving dan, praktijk kan anders zijn) de PB ?

"Meguiar's Last Touch Spray Detailer geeft een ongelooflijke diepte, schittering en glans".

Bij de PB Spray & Wipe wordt niet over glans gesproken, is denk ik meer bedoeld om schoon te maken, niet als Quick Detailer met extra glans.

Zitten er in bijvoorbeeld PB Spray & Gloss / PB QD / PB QD+ siliconen?

Grtz.
Jos

nicknameless zei:
De doeken worden er minder schoon mee immers, siliconen stoot water af. De doeken raken verzadigd met siliconen.

Stel dat je na een polijstbeurt de auto nog even naloopt met LT en je wilt er een glaze, sealant of wax op doen, deze zal (in theorie) minder houden dan op een lak wat écht schoon en ontdaan is van welk produkt dan ook.

Ok, Last Touch bevat siliconen...heb daar niet echt een probleem mee. Mijn droogdoeken worden na elk gebruik gewassen, doe je dit niet en je bent nogal kwistig met de LT dan voel je dat werkelijk aan de doek (niet alleen in het gebruik, je voelt het werkelijk fysiek aan de doek)

Kleien doe ik ook met LT 1:1 en na het kleien doe ik een IPA-wipedown alvorens glaze of wax aan te brengen. Ik ga er dan vanuit dat de IPA de siliconen verwijdert. Weet niet zeker of dat klopt maar ik ga er wel vanuit. :-d

jim zei:
Een 20tal seconden volstaat voor mij, en op vliegenlijkjes iets langer.

Er zullen altijd mensen zijn die echt bang zijn om maar een swirl te veroorzaken op die manier.
Maar hoe zou je anders te werk gaan om een wagen netjes en ontdaan te krijgen van rijvuil als je naar een meeting gaat :weetniet
+ iemand die detailen een echt leuke hobby vind, die maakt er toch geen punt van om meermaals per jaar met een lichte polish enkele minieme was/poetskringen weg te halen?

+1

Ik gebruik PB S&W, LT of Silke Detailer als waterless wash tijdens de koude maanden afhankelijk van de mate van vervuiling.