• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailing nieuwe auto

Matsu

Detailing guru
2 aug 2018
452
153
50
België
Vandaag gestart met de prep voor het polijsten en coaten van mijn nieuwe auto.
Eerst pre wash

20241209_135849.webp20241209_141901.webp
Gewassen met prep shampoo om alle oliën en wax te verwijderen
20241209_142915.webp
Chemische decontaminatie
20241209_143340.webp
Mechanische decontaminatie met klei doek
20241209_144328.webp
Morgen polijsten en hopelijk ook al de coating.

Goed bezig. Gelijk aanpakken!

Hoe bevalt zo'n Klei handschoen?
Ik zie in de Carclean webshop een Klei Doek van p&s namelijk

• Leuk
Reacties: Matsu
@GeBas Ik zal het nodig hebben, het is de eerste serieuze detailing klus sinds mijn diagnose van eind april.
Sindsdien is de vermoeidheid door de behandeling te groot om echt grote klussen te doen.
Ik beperk mij tot het onderhouden van mijn eigen wagenpark.

Neen, ik heb er hier nog niets over geschreven.
Bij een routine bloedonderzoek werd een ongeneeslijke kwaadaardige bloedziekte ontdekt.
Sindsdien in behandeling, maar ik krijg stilaan terug wat energie en de bloedwaarden zijn ook al veel beter.
Ik maak teveel rode bloedcellen aan en dat proberen ze nu af te remmen.

Veel sterkte Matsu, en detailen kan helpen om je gedachten wat te verzetten. Gebrek aan energie zegt niet alles: dergelijke behandelingen vragen veel energie van je lichaam, ook al weet ik niet precies welke behandelingen je krijgt. Ik heb zelf zo'n 30 jaar terug ook een serie bestralingen gehad, en was als ik 's morgens opstond al zwaarder vermoeid dan nu als ik in bed stap.

Gelukkig geen bestralingen edm.
Wekelijkse aderlatingen om zo mijn rode bloedcellen af te remmen want mijn bloed is nu veel te dik.
Eens ze mijn waarden onder controle hebben zal ik wel levenslang in behandeling zijn maar met wat geluk kan ik hier nog vele jaren mee leven.
En idd ik probeer nog altijd mijn hobby's, fitness en detailen zoveel mogelijk uit te oefenen als therapie.
Komt goed :D

Jeetje! Dat klinkt als een permanent te hoge hb-waarde. Goed dat het met medicatie te bestrijden is. Aderlaten is iets dat in de middeleeuwen ook werd gedaan, maar tegenwoordig is de medische wetenschap gelukkig een stuk verder. Veel beterschap met je herstel en houd ons op de hoogte van je vorderingen, zowel lichamelijk als hobbymatig.

• Leuk
Deze morgen er vroeg aan begonnen.
Eerst een rondje Gyeon prep en aan de testspot begonnen, witte Rupes foam pad met Pure gaf niet het gewenste resultaat en witte pad met Fine high Performance was ook nog niet afdoende.
Uiteindelijk gaf de gele Rupes foam pad met de DA Fine High Performance het gewenste resultaat.
20241210_092449.webp
Lak van een nagelnieuwe auto met nog geen 100km op de teller :scream:
20241210_091055.webp

Na één hit met mijn combo
20241210_100101.webp

Na 5 uurtjes polijsten was ik klaar.
Omdat een Tesla flink wat glas heeft, het volledige dak bestaat uit glas, besloten om het glas met Glaco glass compound te behandelen om zo een goede hechting met de coating te creëren.
20241210_151024.webp
Nu nog eens de auto wassen en morgen de coating.

Laatst bewerkt:
Deze morgen er vroeg aan begonnen.
Eerst een rondje Gyeon prep en aan de testspot begonnen, witte Rupes foam pad met Pure gaf niet het gewenste resultaat en witte pad met Fine high Performance was ook nog niet afdoende.
Uiteindelijk gaf de gele Rupes foam pad met de DA Fine High Performance het gewenste resultaat.
Bekijk bijlage 174895
Lak van een nagelnieuwe auto met nog geen 100km op de teller :scream:
Bekijk bijlage 174896
Na één hit met mijn combo
Bekijk bijlage 174897
Na 5 uurtjes polijsten was ik klaar.
Omdat een Tesla flink wat glas heeft, het volledige dak bestaat uit glas, besloten om het glas met Glaco glass compound te behandelen om zo een goede hechting met de coating te creëren.
Bekijk bijlage 174905
Nu nog eens de auto wassen en morgen de coating. :joy:
Ik dacht eerst even dat er een laag ijs op de ruiten zat. :laughing:

• Grappig
Vandaag is mijn auto 7 dagen geleden gecoat en ik vroeg mij af hoelang jullie wachten voor een eerste wasbeurt?
Gisteren deden er wat lokale vogels een nummer op mijn voertuig :(
De vogelpoep heb ik onmiddellijk, maar voorzichtig, afgenomen met QD en een microfiber doek.
Hopelijk was dit voldoende en is de coating niet aangetast.
Ik zou hem nu graag wassen want met het andere vuil op de lak kan je niet zien welke sporen er nagelaten zijn.
Ik lees dat je pas mag wassen van na 48u al tot ruim 2 weken.
Gemiddeld lees ik 7 dagen maar wat mag je dan gebruiken van wasmiddelen?
Ik dacht aan inspuiten met no rinse, afspoelen met een gewone tuinslang, terug inspuiten met no rinse, wassen met de no rinse en twee emmer methode om dan nog eens te spoelen. Afdrogen met een DA (P&S Dream maker).
Wat denken jullie?

Ik kom nu tot de conclusie dat alle auto's die ik al gecoat heb dit steeds in de zomerperiode was en ik daardoor niet voor dit probleem stondo_O

ik zeg altijd na 7 dagen wassen met ph neutraal.
na 14 dagen mag er ook basisch en zuur gebruikt worden als dat nodig is

afspoelen met vlekvrij water mag na 48h

• Leuk